Предложение: 30 км/ч в града и 80 км/ч извън него
То е на Европейския съвет за пътна безопасност, няма задължителен характер, но бе подкрепено от Европейския парламент през октомври 2021 г.
През май Европейската комисия направи редица предложения на членовете си, които да им помогнат да пестят енергия на фона на енергийната криза, причинена от войната в Украйна. В тези предложения имаше и призив към местните, регионалните и националните власти да намалят скоростта на движение по магистралите и населените зони.
Европейския съвет за пътна безопасност отдавна призовава Европейската комисия това да се случи, като предложението й за намаляване на скоростите по пътищата бе подкрепено от Европейския парламент през октомври 2021 г.
Сега ETSC пусна анкета до всички 27 членове на ЕС, за да получи обратна връзка за своето предложение.
„Нашето предложение е ЕС официално да предложи максимална скорост от 120 км/ч на магистралите, 80 км/ч извън града и 30 км/ч в населените зони,” коментира Антонио Авеносо, изпълнителен директор на ETSC.
Това предложение няма задължителен характер, но да не забравяме, че много често решенията в Брюксел предизвикват доста полемики. От друга страна поредният трагичен инцидент в София (водач на лекотоварен камион прегази 19-годишно момиче, чакащо на спирка на градския транспорт) говори, че у нас трябват мерки. Дори кардинални, предава vesti.bg.
Към момента България е поела ангажимент да намали максималната скорост на магистралите от 140 на 130 км/ч. Гърция е отговорила, че ще намали скоростта извън града от 90 на 80 км/ч, като планира да въведе максимални 30 км/ч в населените места. атвия ще въведе ограничение от 110 км/ч на магистралите и 20 км/ч в населените места.
В Дания вече важат предложените ограничения: извън града максималната е 70 и 60 км/ч, в населените места е 30 км/ч. Същото е положението в Люксембург, като в отделни места важи дори 20 км/ч. В Нидерландия максималната скорост на магистрала е 100 км/ч (между 6 и 19 ч), извънградската скорост е 80 км/ч, в градовете около 70% от улиците са ограничено до 30 км/ч, но има и зони с ограничение до 15 км/ч.
Германия е отговорила: благодаря, но не. От Австрия, Белгия, Хърватия, Кипър, Чехия, Финландия, Франция, Унгария, Ирландия, Италия, Латвия, Малта, Полша, Португалия, Румъния и Словакия не е получен отговор на анкетата.
Ако камиона караше с 30 км да можеше момичето да е живо защото щеше да спре за разлика от по - високата скорост.
дават за пример камиона
ами той с 40 ли е карал когато удря момичето
за 30 години от както съм зад волана не съм видял кат да патрулират
обикновенно храсталуват някъде а парадокса е че ако нямат акция нещо си не им дреме
обяват акция гуми ,спрат за проверка някой със замърсени стъкла вчупена огледало и неработещи фарове.... 20 лева и той е човека
Бяха 140км.после130км.пак 140 км.,сега пак 130.Фаровете/ дневни светлини/ щяха да ограничават ПТП-та
който к'вото му скимне това предлага.
Вижте си институциите как работят за БДП.
хаштагриъл
Другаде е проблема
значи можело ...а.....мишоци с мишоците ви....ма тук са прайте на много отворени....ми а правете така и в чужбина....а.....
ма не ви стиска........
Никой не ви в виновен, че няма никаква гражданска съпротива срещу презастрояването, срещу превръщането на тротоарите и половината пътно платно в паркинг, срещу превръщането на гаражи в магазини, срещу въвеждането и разширяването на сини и зелени зони и т.н. Върви се към затваряне на ЦГЧ за автомобили по този начин. Ама кой каквото си го направи. Имам и подозрението, че Ганьо не може да кара бавно, защото за него автомобила не е само средство за придвижване, а по-скоро средство за избиване на комплекси. Обаче резултатът е че се избиват хора. Добре, че в ЕС на някои им пука затова.
Дебилизацията на населението е в ход, а тези предложения са еманацията на правното невежество!
Всичко е виновно,че през ден умират по 10тина човека в нелепи катастрофи в БГ
Само олигофрените и малоумниците никога не са виновни
Не скоростта, а калпавата организация на движението, неадекватното осветление, изтрита маркировка и т.н. са в основата. Обаче никой от управляващите не иска да бръкне дълбоко в корупционното управление.
После пътищата им са виновни като се премажат някъде
Тук ограниченията са пълни хранилки без никаква мисъл и без да помагат за нищо,НО ограничение 30 в малките градове и села е добър старт
Толерантност и колегиалност няма и никога няма да има,самосъзнание няма и никога няма да има,хората с самосъзнание отдавна не живеят на тази територия,дори и да има такива са единици
Тук останаха само хора много малко по-интелигентни от средностатистическото врабче или канарче,те не мислят дори за тяхната безопасност,камо ли да мислят за т воята или за нечия друга,нито ги интересува зад тях какво става,нито в страни,нито имат пространствена ориентация,нито периферия,нито реакции
За това,за такива хора трябва 30 ограничение в жилищни квартали и 50 в другите части на града
Същите такива боклуци се оплакват,че нямало хубави пътища тука,но не се оплакват,че вместо да си вземат Дачия за 10к си купуват бракуван БМВ кенеф за същите пари и после като прегазят някое дете защото спирачките не хванали,някой друг им е виновен и им се е изср*л в гащите
Това че Турци,Румънци,Испанци,Италянци и т.н. са същите по пътищата не трябва да ни успокоява изобщо,защото Ганьо все иска да взима Немска,Шведска или Норвежка заплата,но иска да живее в кенеф и да създава кенеф околу него
Извънградско 120,Магистрала 160 даже,биха били адекватни ограничения,НО ако живееха нормални хора,а не турбо чалга селяндури
Нямам търпение новите ограничения да влязат в сила
С кола в този кирлив 5 метров град ходите само комплексарите или напълно неадекватните
Всички искате да сте джигити и малоумници после някой като ви блъсне или прегази детето ви пак Бойко е виновен
Редовно виждам малоумници и олигофрени да карад с над 60 покрай училища и детски градини
На селяндурите все пътищата им виновни,те не са виновни че карат неадекватно
Най-много да започнат да глобяват с над 80 в не населените места,което ще бъде просто още 1 хранилка и естествено неадекватно ограничение за доста от пътищата
30 км/ч за кварталите и 50 км/ч за централните пътища в градовете е удачно,но къде къде е по-лесно полицията да дава фалшиви тестове за наркотици и да седи на хранилки с 50 ограничение където спокойно може да се кара с 90-120
Наш Ганьо със селската барака иска да лети из целия град,пиян или надрусан..да трепе хора!
И 30км/ч са ви много!На половината трябва да ви конфискуват бараките и без книжка доживот!
Най-важното е да се запази човешки живот!
Оправете пътищата в Бургаско.
Що комисии, командировки, ядене и пиене стоят зад тези анкети.
Преброяване на дивите зайци - 50години по-късно !