Лечева заварила от Радостин Василев разрушени отношения в спорта
Никой не бива да си мисли, че от него започва всичко, посочи служебният министър
Публичните впечатления за липса на комуникация между ръководството на министерството на младежта и спорта и спортните организации в България през последната половин година бяха потвърдени от служебния ресорен министър Весела Лечева. Тя разкри, че е заварила от предшественика си Радостин Василев "много тежко разрушение" на отношенията в спорта у нас.
"Аз не обичам тези, които застават на този стол, да казват, че за първи път се прави нещо значимо в спорта и че от тях започва спортът. Искам малко повече смирение и повече признателност към всички онези, които са били преди нас и предстои да бъдат на него след нас. Да признават постиженията от предишните ръководства. Разбира се, когато има порочни практики и когато има наистина какво да се критикува, да бъдат безкомпромисни. Мога да кажа, че това, което виждам в ежедневието си, е едно много тежко разрушение в отношенията между спортните организации и министерството. Тук трябва да има непрекъснат диалог, федерациите и клубовете са естественият партньор на ММС", сподели Лечева пред bTV.
Бившата световна шампионка и двукратна сребърна медалистка от олимпийски игри в стрелбата с пушка отхвърли обвиненията на Василев, че връща в структурите на спортното министерство "хора на ГЕРБ". През изминалата седмица служебният министър смени назначените от предшественика си ръководства на всички четири държавни дружества, чийто принципал е - Българския спортен тотализатор, "Национална спортна база", "Академика 2011" и "Сердика спортни имоти".
"Връщам в министерството хора, които могат от деня Х да започнат веднага работа и да влязат в своите функции. Никой да не се почувства ощетен по отношение на подготовка и на резултатите към дружеството. Очаквам повече приходи от тотото. То работи в една добра монополна среда. В медийното пространство се завъртяха много от договорите, които са сключени. Тук трябва да се подхожда изключително професионално по отношение на рекламна кампания и ефективността на разходите. Трябват наистина компетентни и отговорни хора", обясни Лечева.