Кметът на Поморие постави проблема с питейната вода в Поморие, вижте отговора на ВиК-Бургас
От водоразпределителното дружество обявиха на свой ред, че се работи непрекъснато, причината за авариите е претоварването на водопреносната мрежа
От няколко дни в Поморие отново има проблем с водоподаването, което изправи на нокти туристическия бранш в разгара на сезона, както и жителите и гостите на града. Кметът на община Поморие Иван Алексиев публикува своята позиция след няколко срещи в ръководството на ВиК-Бургас, от които той не е бил удовлетворен. Ето какво написа кметът:
„Във връзка с ежедневните аварии на водопровода в град Поморие през последната седмица и липсата на вода в града, споделям и подкрепям възмущението, изразено чрез получените множество сигнали, съобщения, телефонни обаждания от съграждани, гости и туристи.
Многократно разговарях с ръководството на ВиК Бургас и получих уверения и обещания, че проблемът ще бъде решен, но очевидно това не се случва, а ситуацията летен курорт да остане без вода през по-голямата част на деня е възмутителна. В тази връзка, като кмет на Поморие бих подкрепил всяка гражданска инициатива, включително и подписка срещу безобразията, липсата на адекватна позиция и отговорност от ръководството на ВиК дружеството и по-конкретно – район Поморие.
Както Вие, така и аз като кмет, нямам никакви възможности да се „преборя“ с тежкия държавен монопол в лицето на ВиК Бургас.
„Водоснабдяване и Канализация“ ЕООД Бургас е държавно търговско дружество с принципал министъра на регионалното развитие, а Общината няма как да въздейства – нито с осъществяване на контрол, нито с осигуряване на аварийни групи. Знаете, че таксите, които ние, жителите на гр. Поморие плащаме за вода, се заплащат към ВиК Бургас, а не към общинския бюджет. Именно затова, считам че е наше право да изискваме по-добро обслужване, адекватни реакции и необходимото отношение от страна на обслужващия оператор. Присъединявам се към всяко Ваше недоволство и Ви уведомявам, че за всички критики и въпроси относно предоставената услуга отговарят службите: ВиК – Поморие - телефони: 0596 23 055 и 0596 22 033 и ВиК – Бургас, телефони: 056 851 322 и 056 851 318, E-mail: [email protected]
От ВиК-Бургас обясниха, че в момента реализират най-големия проект с публични средства в региона. От водоразпределителното дружество обявиха още, че се работи непрекъснато, причината за авариите е претоварването на водопреносната мрежа, която е стара и тепърва предстои цялостният й ремонт с европейски средства.
Когато се увеличи населението, налягането на водата става слабо и се стига до проблема. Всички налични аварийни екипи работят денонощно по отстраняването на проблема и до този следобед ще бъде решен. В момента в Поморие има 5 пъти повече хора, отколкото през останалото време на годината“, казаха пред Флагман.бг от пресцентъра на ВиК-Бургас.
От дружеството припомниха, че по големия Воден проект на Бургаска област, който е на стойност над 500 млн. лв., са отпуснати европейски средства и предстои рехабилитация на мрежата в Поморие, за да няма проблеми повече.