Всички 56 нови електробуса вече пътуват по улиците на Бургас
От 6 месеца електробусите поетапно се включват в схемата на масовия градски транспорт
През март 2022 г. успешно приключиха дейностите по монтажа и привеждането в експлоатационен режим на 56 бр. зарядни станции, предназначени да обслужват новите ни градски електробуси. Днес общинският превозвач „Бургасбус“ ЕООД отчете и пускане в експлоатационен режим на всичките 56 бр. електрически автобуси, закупени при изпълнението на проект № BG16M1OP002-5.004-0003 „Подобряване качеството на атмосферния въздух в община Бургас чрез модернизация на обществения транспорт“, финансиран в рамките на процедура „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух” от Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“. Това стана в присъствието на мениджърския екип и служители на „Бургасбус“, както и експерти от Общината, работили заедно с тях по проекта.
Новите електробуси от 6 месеца поетапно се включват в схемата на масовия градски транспорт. През това време „Бургасбус“ ЕООД успя да „пенсионира“ 16 автобуса с изчерпан експлоатационен ресурс.
Освен значителния принос за намаляване на праховото и шумово замърсяване в градската среда, новите транспортни средства предлагат комфортно пътуване за гражданите и гостите на Бургас, включително посредством вградената собствена автоматична филтрираща система за предпазване от коронавирус. В тях има и USB портове, през които пътниците могат безплатно да зареждат своите мобилни устройства.
44 от опериращите нови електрически автобуси, в това число 10 броя 18-метрови и 34 броя 12-метрови, са произведени в Европейския съюз от испанската компания Irizar.
12 чисто нови 9-метрови електрически автобуса приоритетно обслужват популярната линия №9, свързваща комплексите „Меден рудник” и „Славейков”, която преминава и в градския център през една от най-натоварените с трафик централни артерии – бул. „Христо Ботев”.
С планираната оптимизация на транспортната схема в Бургас е предвидено електрическите автобуси да осигурят по-голяма плътност на обслужване по бързите автобусни линии, като при това по-интензивно обслужване не се очаква нарастване на количеството вредни емисии по маршрутите им, преминаващи през най-оживените градски зони.
„Тази инвестиция се оказа изключително навременна, тъй като в момента зареждането на новите ни електробуси излиза два пъти по-евтино, сравнено с цените на другите горива. Благодаря на всички, които работиха и работят по този толкова важен за Бургас проект!“, коментира кметът Димитър Николов.
Отдело те карат като чувал с картофе, а мургавите братя никой не ги проверява.
А заемите, които трябва да се връщат за тези автобуси, сигурно пра=пра внуците ще имат тежести да втъщат в тоя умрял град от селски тип.
И откога не се движи единия тролей не помня вече.