Премиерата на рок-операта „Парижката Света Богородица“ на Старозагорската опера на световно ниво
Михаела Филева и Гергана Николаева са в двете женски роли в мащабната продукция на Старозагорската опера
Публиката на Стара Загора, както и много гости, аплодираха бурно премиерата на рок-операта „Есмералда – Парижката Света Богородица“. На Античен Форум “Августа Траяна” блестящият състав на мащабната продукция на Старозагорската опера, направи вечерта незабравим празник.
По романа на Виктор Юго и по музика на Рикардо Кочанте, този мюзикъл е най-гледаният и обичан за всички времена. Режисьор на постановката е проф. Виолета Горчева. Водещ е монтажният кинопринцип, с резките и контрастни преходи, екстремалните и нагнетени сцени, драматургично заложени и подпомогнати от минимализма и лаконичността на музикалната форма, съвременния ритъм и метрум, произтичащи от самия концепт /модел на жанра рок опера/.
Хореографията е на световноизвестният Марио Пиаца : „Говорейки за „Not”r dame” говорим за любовта и за смъртта.” Познат по целия свят, хореографът Марио Пиаца постига съвършенство в това произведение.
Пищни сцени, изящни движения, съчетани с богата философия и много професионализъм. Надписът “ANAГKИ” (Ананке), който значи „Съдба“, бе в основата на спектакъла, с огромни букви се открояваше в дъното на сцената, а икона на Света Богородица ни пренасяше в храм. Музиката е изключително мелодична. Тя включва 52 музикални произведения – сола, дуети, хорови изпълнения.
Оркестрацията за голям симфоничен оркестър и рок група е на Людмил Горчев. С голяма прецизност и много енергия, под диригентската палка застана маестро Владимир Бошнаков.
Автор на сценографията и на костюмите е Денис Иванов. Костюмите са съвременни, без ангажираща конкретика в епохата и стила, просто някога през 20-ти век. Михаела Филева се въплати в циганката Есмералда. Гласът и както винаги бе изключително красив, женствен и най-важното разпознаваем. Тя изгради своя образ с много професионализъм. Танцуваше красиво и предизвика фурор на античния форум. Невероятна роля направи Борис Тасков в ролята на Квазимодо.
Дълги години солист и в рок-бандата „Перфект стренджърс“, Тасков се превъплъти в този мъж с уродлива външност и с душа на дете по изключително силен начин. Емоцията, с която изпълни едни от най-красивите песни в ролята си, взривиха публиката.
Денис Иванов е изключително надарен в различни посоки и освен сценография и костюми, той влезе в ролята на Фроло с голяма драматичност. Пиер Гренгоар – поетът разказвач, бе пресъздаден от един от най-красивите гласове, солист на Старозагорската опера - проф. Николай Моцов. Голям професионализъм и класа демонстрира красивия тенор на премиерата.
Запомнящо е представянето на Клопен – циганският тартор и покровител на Есмералда на Александър Панайотов. Млад, но много артистичен, с прекрасни технически гласови данни, Клопен напомни, че става дума за рок-опера. Фебюс /Феб/ бе изиграна от Богомил Спиров, който е от най-големите звезди на музикалния театър в София.
Богомил както винаги успя перфектно да пренесе публиката , точно там, където Юго си е представял. Перфектен певец и артист. Втората женка роля е много ключова.
Във Фльор де Лис се появи добре познатата ни от последните 10 години оперна прима Гергана Николаева, която с изключителен финес и артистизъм, премина през катарзиса на образа и с красивия си, мек и познат на публиката тембър допълни цялата колоритна картина от перфектни изпълнители.
Изключителен състав, от който струеше много енергия и високо световно ниво. Когато се срещнат професионалисти на една сцена, резултатът е ясен. Огромно удоволстие и радост за публиката. Тереза Бракалова е втората Есмералда и публиката се наслади на красивия и глас на второто изпълнение.