Хаос с електронните направления: Защо мъж се „оказа“ при гинеколог вместо на хирург
Това е пародия на здравеопазване, коментира д-р Николай Христов от Варна
Стартът на новата система за електронни направления е трагикомичен. Лекари споделят, че вместо да ги улесни, тя ги бави, а най-куриозното е, че изпраща пациенти на гинеколог вместо на хирург.
Звучи невероятно, но мъж е получил електронно направление за хирург, а системата отчела, че е изпратен на гинеколог. Куриозът е показателен как работи системата за електронни направления, коментираха водещите на "Денят започва" по БНТ.
„Проблемът е в обмена на информация между Здравната каса, "Информационно обслужване" и доставчиците на софтуер. От вчера работим по-спокойно. Системата винаги е била неподготвена“, каза пред националната телевизия общопрактикуващият лекар от Варна д-р Николай Христов.
„Големият софтуерен проблем е в лаборатории, поликлиники и медицински центрове. Коренът на проблема е по оста Здравна каса - "Информационно обслужване", обясни той.
По думите му няма как да се издаде временно хартиено направление.
"Този вариант на електронизация не е това, което общопрактикуващите лекари предлагахме и настоявахме, това е пародия на електронно здравеопазване, с нищо ние като лекари не сме облекчени от бюрократична гледна точка, нито пациентите", допълни д-р Николай Христов.
Според него се губи допълнително време да се качва цялата информация в здравноинформационната система на Здравната каса.
"Това намалява времето с пациентите, което води до по-малко реализирани прегледи и по-малко здравна грижа за пациентите, както и до директни икономии за Здравната каса", заяви д-р Христов.
Вчера колеги са изпращали хора със счупени крака, с увредени сърца и т.н. на гинеколог, каза той пред Нова телевизия
Общопрактикуващият лекар д-р Николай Брънзалов пък заяви в „Здравей, България“ по Нова телевизия, че е убеден в това, че ползите от електронното здравеопазване тепърва ще се усещат.
„Относно грешката с гинеколога - става въпрос за изолиран случай. Никога не сме се заблуждавали, че в началото няма да има проблеми. Има доста неща, които фирмите доставчици на медицински софтуер ще трябва да завършат. Надявам се да бъдат все по-малко проблемите” каза лекарят.
Според него на този етап едва ли пациентите ще разберат какво се цели с електронното здравеопазване, защото не е изцяло завършено.
„Трябва да се включи системата на болниците, за да може здравното досие да бъде напълно окомплектовано. При това положение, след като трябва да отидете да ви прегледа лекар, той ще може да влезе в досието, ако му дадете разрешение, и да види всичко за вашето лечение до момента”, поясни доктор Брънзалов.
И допълни, че до момента проблеми е имало само с една фирма доставчик на медицински софтуер. „За съжаление, тя владее около 60% от пазара. БЛС съюз е затрупан от сигнали на колеги”, обясни докторът.
т, е всеки човек , след избор на лекар , следваше да се запише в елетронната система.
Влизахме в саита и попълваики форма , лекар.Да , имахме проблеми , особенно чужденците
когато по визово време сме стартирали към регистрация в Емигрейшън към съпругът , но с времето
се вписвахме. В тази система имаш номер и когато си при личен, специалист , изседване , аптека е лесно. Така се отваря досието и се вижда , къде си бил , какво е лечението . Така , че ако не се започне от там явно ще имаме проблем . А като цяло елетронната форма е отлична , не губиш време ,отиваш изваждат ти наравлението и стартираш .Единственото там добро е че не плащаш на личен лекар и това те улеснява , има неща които решавате чрез разговор по телефона .
Стана ли ясно защо ЦИК не представи резултата от преброяване на разписките!
Тогава ще падне менте коалицията на крадците на промяната!