Паскал Дойчев: Село Баня, Банско е новата СПА дестинация на Балканите
Нашият стремеж е да запазим колкото е възможно повече зелени пространства, коментира Паскал Дойчев - собственик на най-голямата лайфстайл верига фитнеси в България
Паскал Дойчев е предприемач с близо 20 годишен опит в сферите на строителството, услугите и туризма. Основател и собственик е на най-голямата в България лайфстайл верига фитнеси Pulse Fitness & SPA и е водещ вносител на фитнес оборудване. Изгражда и развива успешно Гранд Хотел Свети Влас, Гранд Хотел Банско, Емирейтс Резидънс и бизнес центъра Ринг Тауър. Има зад гърба си успешно реализирани проекти на хотели, жилищни и офис сгради, а най-новото му начинание е ваканционен комплекс в село Баня, община Разлог.
-Г-н Дойчев, разкажете ни малко повече за най-новия си проект хотелски комплекс в село Баня, община Банско върху , който работите последните месеци? Каква е неговата концепция?
-От няколко месеца съм плътно ангажиран с реализацията на проекта, който e над 27 000 кв.м. обща застроена площ. Състои се от 160 стаи хотелска част, 19 къщи и 3 триетажни сгради с апартаменти за продажба с топла връзка.
В изграждане е и спа център с квадратура 5000 кв.м от веригата Pulse fitness & Spa, който ще е насочен за външни клиенти и жители от района, и също така ще бъде свързан със спа зоната на хотела.
Концепцията на комплекса е природосъобразен живот в планински апартаменти с всички екстри, създадени за комфорта на посетителите – СПА център с парна баня, сауна и масажи, басейн с минерална вода, голям фитнес отново от веригата Pulse fitness & Spa, ресторант със здравословна кухня, възможност за излети и организирани преходи в планината. Несравнимо място с чиста енергия, организирано да бъде извор на един комфортен, активен и прекрасен живот.
-Какви материали използвате и в какъв стил са интериора и екстериора?
Нашият стремеж е да запазим колкото е възможно повече зелени пространства. Като цяло плътността на застрояване е малка предвид факта, че целият терен е 42 000 кв.м. Заложили сме основно на естествени материали - камък дърво и кожа за да бъдем в хармония със заобикалящата ни среда. Покривът е с дървени ферми и остъкляване за да осигурим възможно най-много слънчева светлина, в централната част на сградата, където има голям атриум. Лоби бара на хотела има директен достъп до външния панорамен басейн, който ще е с минерална вода. Районът е планински затова и съвсем логично решихме комплексът да има алпийски облик, което придава цялостен завършек на проекта.
-Една от отличителните черти на Вашите хотели и обекти са големите СПА зони, освен това сте изградили доста такива и на други хотели.Взехте на концесия градския басейн на селото, което е известно с минералните си извори, какви са плановете ви в тази посока?
-В момента развиваме съществуващия басейн, който е с олимпийски размери и както споменах изграждаме голям спа център, на мястото на градския басейн, какъвто в България все още няма.
Разбира се, всички съоръжения са с минерална вода, която извира там на 56 градуса .
-Защо избрахте да инвестирате в село Баня?
-През 2009 г. отворихме „Гранд Хотел Банско". Още тогава обмислях идеята да инвестирам в Баня, където да построим хотелски комплекс, но към онзи момент имаше сериозен наплив от английски туристи, което определи избора ми към онзи момент и се спрях на варианта в град Банско. Впоследствие построихме хотел „Роял СПА" във Велинград, който се развива доста успешно и на третата година получихме добра оферта и го продадохме. Сега дойде моментът да реализираме този дълго отлаган, но много желан проект в Баня, защото съм убеден, че мястото е изключително подходящо за СПА и туризъм.
Районът се характеризира с определени природни дадености, които го отличават. Намира се между три планини, притежава хилядолетна традиция с лечебни минерални извори и за разлика от другите СПА дестинации има ски сезон. Ще акцентираме и върху развитието на фитнес туризма.Тези компоненти създават възможност за пълна заетост на хотела и през седмицата, в месеците януари и февруари за разлика от Велинград например.
-Какви са тенденциите и нагласите на потребителите?
-Всяко наше решение за инвестиция стъпва на задълбочени анализи на поведението и потребностите на потребителите. Много ни помогна и проучването на нашите клиенти от веригата ни Pulse Fitness & Spa. Навиците и предпочитанията на българския турист показват, че той обича да пътува през уикенда до близки дестинации, които не отнемат повече от два часа. В центъра на всяко наше начинание ние поставяме желанията на нашите клиенти, като се стремим да удовлетворим техните очаквания за да имат пълноценната почивка, на която да се надяват.