Доживяхме! Бургаски депутат тръгна на приемен ден с влак
Защо Златомира Карагеоргиева-Мострова избра БДЖ пред комфортно пътуване с кола до Карнобат
Една от водещите политически фигури в Бургаска област – депутатът от ПП "Има такъв народ" и член на Комисията по транспорт и съобщения и Комисията по земеделие в Народното събрание Златомира Карагеоргиева-Мострова отиде в Карнобат, за да се срещне с избиратели. Тя бе придружавана от сътрудника си Стойко Андреев. Двамата избраха да пътуват не със служебен автомобил, а се качиха на пътническия влак, с който се и върнаха.
Ето какво сподели тя:
С влак до Карнобат и обратно по време на откритата ми приемна тази седмица. Любопитно пътуване с още по любопитни събеседници - кондукторите, началник влакa и ръководителя на движението на ж.п. гара Карнобат.
Да пътувам с влак в студентските години и след това за мен е било норма. Последното ми пътуване датира от 8-9 години, в една люта зимна нощ от Бургас до София.
Тръгваме със Стойко Андреев – моят сътрудник към Народното събрание - човек, образован, почтен и отлично организиран, към нашите колеги в Карнобат. Едва не изпускаме влака/ часовника на гарата в Бургас е с 4 минути напред/ и аз настоятелно подканвам касиерката да ми даде по-бързо двата билета. Но всичко е точно, както се казва, защото разбираме, че има 8 минути до тръгването.
Настаняваме се в отопленото и почистено купе на втората класа и снимаме от прозореца. На вратата на купето се появява Красимира Терзийска-началник влак със стаж в железниците 26 години. Започваме откровен разговор за миналото и настоящето в БДЖ. Накратко - да пътуваш с БДЖ не е съвсем безопасно, хората се страхуват до тръгнат с нощните влакове. Преди, когато е имало полицаи във влака, имаше сигурност и респект, споделя Красимира. И продължава - “Ние кондукторите сме лицето на влака и на БДЖ, ние сме на първа линия, а до момента нито лев компенсации за работа на първа линия не са ни изплатени, но няма да се откажем от работата си“, допълва госпожа Терзийска. Има доверие в новото ръководство на железниците и вярва, че правителство и Народно събрание ще доведат до по-добри дни железниците. На тръгване ни дава съвет: „Ако пътувате с влак нощем - дамската чанта под главата и в първи вагон близо до машиниста“.
Влакът е стар, вагоните отоплени, почистено е, защото тръгваме от първа гара, но хигиената е пак онази, която помня отпреди 9 години.
Срещата в Карнобат с гражданите е, както винаги, емоционална с бурни дебати и интересни казуси. Пенсии, настояване за личен асистент, проблеми със земеделските кооперации и правни казуси. Говорим, част от въпросите поставям незабавно пред общинската администрация на Карнобат за решаване, други ще проверя детайлно с Живко Канев.
Тръгваме със Стойко обратно към Бургас. Влакът пристига по разписание. В него срещаме Иван-кондуктор и той на 21 години е постъпил без желание на работа в железниците, но 22 години не слиза от влака, обича работата си и не си представя как ще работи друго. Разказва ни лошите битови условия в жепейското общежитие в София, където спят между смените. Разказва ни и за Кристиян от Зверино – момче, което от 4 клас пътува с влакове заедно с майка си, знае всичко за железничарската професия и мечтае да стане началник влак. Кристиян е вече 11 клас и притежава всички атрибути необходими за работата на един железничар. И така, обратно за Бургас с БДЖ-бързо, удобно и приятно!
Хубаво с влак, ама защо трябва да се правите на много хрисими.
"Вижте ни. Ние сме хора от "народа" и пътуваме с влак"
Палячовци!!