„Кока-кола“ зарадва погрешка десетки българи с награда за 700 лева
Компанията засега не коментира гафа, който може да породи и много съдебни дела
Десетки българи, които са инсталирали приложението „Coca-Cola app“ и са играли в него, бяха зарадвани, че печелят скъпарска награда от „Кока-кола“ – скъпарска тонколона. Компанията наистина разиграва от 1 февруари такава награда в България, но е обещала да раздаде само десет бройки и то през втората половина на март. За да се участва за наградата, трябва да се въведат 7 кода от промоционални капачки.
Още в началния ден на промоцията първите, успели да въведат кодове, получили в отговор съобщението „Честито! Ти си един от 10-мата печеливши потребителя, които ще се радват на страхотен саундбар Sony HT-G700, за да създадат едно необикновено преживяване вкъщи. За да получите наградата си, моля пишете на email адрес: [email protected] и колегите ще съдействат за доставката му.“
Двама от зарадваните сами разказаха пред „Флагман“, че останали изключително разочаровани, когато се свързали с компанията, а оттам им върнали дежурно писмо, че участват в томбола, чийто резултат тепърва ще се изяснява. В специализиран форум за игри в интернет много от излъганите споделят недоволството си от случая и обмислят какви мерки да предприемат. Въпросният саундбар струва между 690 и 765 лева в различните магазини за техника.
Макар въпросната игра да има официални правила, където ясно са посочени сроковете за участие, наличието на такова персонално съобщение за печалба поставя в твърде деликатно положение „Хеленик ботълинг къмпани“ – гръцката компания, произвеждаща продуктите на „Кока-кола“, която отговаря за пазарите и в България.
Проблемът е, че играта не е безплатна и изисква покупка. А това веднага я поставя под ударите на три закона – за защита на конкуренцията, за защита на потребителя и на Закона за задълженията и договорите. Българската комисия за защита на конкуренцията винаги се е отнасяла много сериозно към случаи на обещани, но непредадени награди в конкурси, изискващи покупка. Защото такива томболи поставят фирмата, която ги разиграва, в по-изгодни пазарни позиции спрямо останалите компании в същите браншове. Подобно отношение заема и Комисията за защита на потребителя.
А чл. 45 от Закона за задълженията и договорите, който гласи „Всеки е длъжен да поправи вредите, които виновно е причинил другиму“, пък е най-често използваният в съдебната практика при именно такива случаи.
„Флагман“ отправи запитване за случая към пресцентъра на „Хеленик ботълинг къмпани“, но до редакционното приключване на тази статия отговор не бе получен.
Ама нали Бг е малък пазар, така се оправдават всички компании за високите цени и неизгодните условия.
За Коледите трябва да купиш еди палет кока кола за да ти се падне надписът КОЛЕДА и да спечелиш една чаша която всска година я предлагат!
Дайте поне 6 чаши, да имат хората стимул да купуват от вашата напитка!
Това е всяка година,то и чсши нямаше достатъчно по магазините!!!!!
По добре да си купиш от Метро 18 чаши комплект за 14лв отколкото кока кола за 1чаша!!!!!