5 съвета за справяне с COVID ресторантьорската криза
В тези времена е абсолютно задължително да имате опцията „онлайн доставка“ , защото много от клиентите Ви няма да имат възможността да дойдат лично в ресторанта
Никой собственик на ресторанти не би могъл да предскаже текущата пандемия или нейното въздействие върху индустрията. Сега, когато Ковид е тук и оказва влияние на целия свят, има някои неща, които собствениците на ресторанти могат да направят, за да продължат да отговарят на нуждите на своите посетители дори чрез прекъсвания и ограничения на услугите.
В статията ще ви дадем пет съвета, насочени към подпомагане на Вашия ресторант и справяне с ресторантьорската криза, предизвикана от COVID-19.
Хигиена, хигиена и пак хигиена
Въпреки, че изискванията за хигиена са в пъти завишени от преди пандемията, трябва да се обръща сериозно внимание не само на спазването на правилата наложени от държавата, но и дори да ги надминаваме. Това определено няма да остане незабелязано от клиентите. Служителите трябва стриктно да спазват предписанията за хигиена и безопастност, като винаги носят правилно предпазната си маска, както и да я сменят на определеното от производителя време. Ползвайте по-добри препарати, с приятни аромати. Винаги сервирайте приборите в пликове за еднократна употреба. Дръжте кухнята в перфектен вид и ако имате възможност покажете на клиентите какво се случва в кухнята. Тези неща ще Ви помогнат не само да впечатлите проверяващите, но и да повишите в пъти доверието на клиентите ви. Ако сте забелязали, в някои от топ ресторантите на световно ниво, някои от описаните тук неща се изпълняват още преди започването на пандемията.
В Horecome.com, можете да намерите всичко необходимо за осигуряване на перфектната среда за COVID безопастност.
Създайте приятелско меню
Може би по-големите заведения, както и веригите ресторанти, биха могли да предложат всичко от менюто си дори и по време на криза. По-малките е хубаво да обмислят да намалят предлаганите ястия при доставка. Чрез създаването на подобно меню, Вие гарантирате качествено обслужване на клиенти си.
Предлагането на ограничено меню позволява на ресторантите да поддържат оперативна ефективност по няколко начина:
- Намалява поръчката за инвентаризация;
- Позволява приоритизиране и многофункционалност на продуктите, които могат да се използват в различни ястия;
- Възможност за качествено функциониране при намален персонал.
В допълнение, ресторантите трябва да вземат предвид елементите на менюто, защото те ще трябва да останат възможно най-свежи при транспортиране.
Тук е мястото и да припомним, че в тези времена е абсолютно задължително да имате опцията „онлайн доставка“ , защото много от клиентите Ви няма да имат възможността да дойдат лично в ресторанта. Освен това, мерките постоянно се променят и е възможно често да бъдат затваряни заведенията за определен период.
Настройте / актуализирайте информацията за онлайн поръчка
Онлайн поръчката е безспорно „спасителната жилетка“ на Вашия ресторант във времена на пандемия. Именно затова трябва да направите така, че Вашата система за онлайн поръчки да се откроява.
Изградете уебсайта и приложението, така че да можете да приемате директни поръчки.
Актуализирайте онлайн информацията за поръчките си в Google и социалните медии. Това ще доведе повече потребители при Вас.
И не на последно място, използвайте няколко рекламни кампании, свързани с онлайн поръчките, които предлагате, за да кажете на клиентите си, че сега могат да поръчат директно от Вас.
Използвайте текущия си персонал
Ресторантите не са единствените, които усещат катастрофалното въздействие на коронавируса. Същото е и при техните служители. Използването на текущия Ви персонал, когато е възможно, може да Ви помогне да запазите хората си в тези предизвикателни времена. Връзката между потребителите и персонала Ви е много силна и важна. Вашите клиенти ще се радват да знаят, че предприемате мерки за минимизиране на въздействието върху Вашите служители. Това е и инвестиция за бъдещето на Вашия ресторант, тъй като да задържите сегашните си служители ще е по-евтино от наемането и обучението на нови.
Насърчете покупките за подаръчни карти
Подаръчните карти са доста печеливши, както за клиентите, така и за ресторантите. Те не само могат да бъдат използвани веднага или в бъдеще от потребителите, но те генерират и незабавни приходи. Имайте предвид, че - както при поръчка и доставка на храна – колкото по-лесно направите купуването на подаръчни карти чрез онлайн канали, толкова по-вероятно е клиентите да го направят.
Общувайте често и комуникирайте с клиенти си
Пейзажът на коронавируса по света постоянно се променя. В безпрецедентна ера на несигурност може да се предприеме една от най-важните мерки, свързани с ресторантите - да се ангажирате повече с тях и да създадете връзка помежду си. Използвайте широчината и дълбочината на каналите, включително уебсайта Ви и социалните медии, за да получите обратна връзка за всички тези неща.
В тези несигурни времена, съветите, които изброихме по-горе, не само могат да Ви помогнат да запазите ресторанта си, като продължавате да отговаряте на нуждите на вашите клиенти. В същото време те могат да помогнат да се засили лоялността на потребителите и да запазите добрите отношения дори и след като пандемията приключи.
Експертно мнение и медия от Horecome.com - ХОРЕКА Портал