Отлична новина! Скоро ще пътуваме до летище Бургас и с влак
Стартирана е обществена поръчка на стойност над 3 млн.лв. без ДДС за изработване на технически проект
Изпълнението на един от най-мащабните и дългоочаквани ифраструктурни проекти в Бургас е на път да стартира, узна Флагман. Провера в сайта на АОП установи, че е входирана обществена поръчка за изработване на технически проект, спецификации за строителство и изработване на ПУП за железопътна връзка между жп гарата в Бургас и летище Бургас. Поръчката, която на този етап обхваща само анализ на терена и съществуващата инфраструктура в участъка, е на стойност над 3 млн. лв. без ДДС, а крайният срок за получаване на оферти е 14 януари 2022 г.
Всъщност идеята за жп връзка между центъра на Бургас и летището изобщо не е нова. Корените й могат да бъдат проследени преди над 10 години, когато заради това, че масово руснаци изкупуваха жилища в града и околията, бе предложена алтернатива на транспорт между аеропорта и жп гарата.
Такава линия не само е имало в миналото, а тя все още съществува, макар и отдавна да не е поддържана в истинския смисъл на думата. Маршрутът, по който ще минават бъдещите влакове за летище Бургас е изключително интересен и минава през ядрото на града
Той започва от жп гарата, към гара „Владимир Павлов“, минава през новоремонтирания прелез на ул. „Одрин“, под надлеза на бул. „Янко Комитов“ с десен завой към стадиона в жк „Лазур“.
От там покрай него през прелеза на ул. „Димитър Димов“, обикаля района на Цурка, преминава към крайбрежната алея до плажа в посока Солниците, минава покрай самите тях и се отклонява се към детелината за Каблешково. Последната дестинация е край бензиностанция „Shell” на входа на кв. Черно море. От там, вероятно, със автобус тип „совалка“ бъдещите самолетни пътници ще стигат до летището.
Описаната жп линия, подчертаваме, е съществуваща. Това е добре обяснено и в настоящата обществена поръчка. В случая ще се наложи тя да се рехабилитира и пригоди към новите изисквания.
При всички случаи обаче този маршрут несъмнено ще бъде един от най-живописните в цяла България, тъй като преминава от една страна хем до Черно море, а от друга покрай защитената местност „Атанасовско езеро“ – място, което по залез и изгрев е любимо място на фотографи от цялата страна без значение от сезона. Линията преминава и през части от Бургас, които са малко известни дори на най-възрастните бургазлии, тъй като са скрити от погледа на обикновните минувачи и могат да се видят на практика само от птичи поглед.
Предвид факта, че обществената поръчка за изработване на технически проект е с краен срок до януари 2022 г., е много вероятно същинската част по изграждането на самата линия да не се случи до края на другата година. Въпреки това остава надежда, че ако всичко по процеса на възложението върви „по вода“ е възможно процесът да започне по-рано и още в края на идната година да видим първите стъпки по изграждането на проекта.
За да може 3 милиона да не отидат в бездънните кметски джобове и тези на неговите авери. Защото всички знаем за кметските грандомански абсурдни проекти, за сметка на които ходим и шофираме по дупки. Работим за най-ниските заплати в страната, плащаме най-скъпата такса смет и тънем в мизерия и гларуски курешки.
Та моето предложение за проект е, да забиете една дървена табела на пристанището с надпис "Айропорт" (нали така викат кондукторките на туриста като наближи автобуса спирката на летището). И да се каца само с хидроплани. Те ти ЖП-то на 2 крачки после. Даже копърките може да си сковат по една рикша и да теглят туриста напред назад.
"3 милиона е "проектирането" на вече съществуваща линия!!!!!" - Ц. Ако четеш внимателно: "Поръчката, която на този етап обхваща само анализ на терена и съществуващата инфраструктура в участъка, е на стойност над 3 млн. лв. без ДДС"
Уважаема Живке, позволявам си да ти отговоря лично, без да имам претенции, че изказвам мнение от името на трети лица, за което не съм упълномощен.
Но, както аз, така и хиляди други мои съграждани работим съвестно, от десетилетия и плащаме данъци, осигуровки, дори някои от нас си обявяват и допълнителните доходи като физ.лице.
Мизерия......не бих казал (слава Богу), да се познаваме с нея.Е имало и трудни години и сега не е лесно и най-вероятно няма да мога да си позволя 12 метрова яхта с която да ходя за риба :) (то май не ми е и нужно), но докато съм жив, здрав и с акъла си (с Божията помощ), не мисля, че професионалните ми умения и квалификация, заедно с дългогодишния ми опит, биха ме оставили в лапите на мизерията.Е...яхтата....мога да я прежаля :)
Та в този ред на мисли, не смятам, че хилядите мои съграждани в подобно на моето положение и също така запазили способността за критично мислене, анализ и оценка, заслужават обидното ти отношение.
Както на мен, така предполагам и хиляди други мои съграждани ни писна, не само да ни лъжат, гледайки ни в очите, но и когато изкажем съмнения, поискаме обосновка или дори изкажем несъгласие, да получваме обвинения, подобни на това в поста ти.А...и щях да забравя....при това сме длъжни да платим за всяко безумие и последващата му подръжка, без право да задаваме въпроси.
Понеже поста ми стана много дълъг, а не мисля че ти заслужаваш времето което ти отделям, ще бъда кратък:
Бургас НИКОГА не е бил туристически град!Бургас винаги е бил индустриален град ( в миналото за съжаление)
В Бургас преди промените имаше 5 (ПЕТ) хотела, от които един ведомствен и два, по-скоро туристически спални.
Бургас никога няма да бъде туристически град, защото няма нито една икономически обоснована причина това да се случи!
Това че едва ли не Бургас се изхранва от туризъм Живке, е басня!
Единствената причина, поради която превръщаме пристанища в увеселителни паркове, изкуствено създаваме "забележителности", наливаме пари в "развитието на туризма", засипваме плажната ивица със заведения, харчим милиони за строителство и реконструкции на пешеходни зони
и площади, които после превръщаме в подобие на пазара в Каблешково или Грудово, е само защото едни "другаре", от "нашите" строят ( и искат да строят още) едни хотели,казина, кръчми и...(ще ме цензурират ако кажа четвъртото) от които да печелят, но само ако ние с данъците си( за разлика от тях), платим за инфраструктурата около техните обекти, както и задължението да обезпечим подръжката им, за да може техните клиенти да се чувстват комфортно и да могат да спечелят максимално.(справка хотела на Морска гара).
Конкретния проект, е поредният чрез които ще бъдат откраднати милиони обществени средства (първо чрез проектирането, после чрез препроектиране след няколко години), и като краен резултат, хипотетичните "бенефиценти" ще бъдат "другарете" за 40-те дена сезон годишно, а за нас ще остане издръжката му , за периода в който ще вози трима души на час.
Простичко казано - "национализират" се разходите и се "приватизират" печалбите.
Разбира се че е нужна ж.п. връзка Бургас - летище Сарафово. Тя ще увеличи още повече туризма. През лятото има много полети и всеки турист се чуди как да стигне до летище Сарафово.
Марш на работа
Ай сиктир. Аз така и не разбрах кой конкретно ви краде. Смехихте правителството, сега кой ви краде? Имена?????????????????????????????????????????
Вероятностите за реализация са нулеви, но вероятността за кражба е 100%!
Глупости! Разбира се,че линията е
Съществуваща,това е линията за
Поморие След,като я спряха,до
Поморие,беше до предприятието
Мина Черно море-Рудник Ч.море-2
Всеки ден извозваха по 10-12 вагона
въглища,за ТЕЦ Сливен,до преди5-6 г.
Когато затворена Мината .А що се отнася
до проекта той е на Д.Николов и Боко,
Така,че не се изказвай неподготвен!
Тая екзотична линия е умряла още в зародиш... отделно отдалеч лъха на измама-какви са тия 3млн лева само за проект!? Освен това като знам с какви влакове и вагони разполага БДЖ представям си какво ще е пътуването до кв Черно море...
Поредните гладни..личи си ,че са бая надъхани за пари..кога свариха да осучат 3млн за проект...линията била съществуваща хахаха
Само ще я преустроим и нагодим-Честито!
...още нз си колко млн от нашия и вашия джоб!
..голяма промяна голямо нещо
Това е врътка как да се откраднат пари, чрез едно проектче за 3 млн. без ДДС - САМО ПРОЕКТЧЕТО!!!!!
То не бяха Океаноариум, Подземен град, Въжена линия от гарата до моста, велоалеи до Поморие и Отманли, стадион щото старите ще ги застрояваме с блокове и т.н. Пътищата са дроб, градът е потънал в мръсотия, уличните платна и тротоарите са превърнати в паркоместа, 1 кв.м. блато не е усвоено за разширяване на Морската градина, редовно ни обгазяват, дупката в Центъра си зее, няма работа, по заплати сме за смях на цяла България, обаче важното е да има повод да се харчат парите на данъкоплатците за разни проектчета дето всеки знае, че няма да видят бял свят. Градът се задъхва от трафика. На изхода за София, на кръговото на болницата и на Трапезица имаше нужда от по един такъв надлез като надлеза за Меден рудник, а не да се правят ненужни Транспортни схеми, зала Армеец и разни фантасмагории само, за да се УСВОЯВА, както се казва на герберски. То като гледам маса народ слиза на гарата и хуква към летището!!!! Обратното е още по-абсурдно. Защо някой турист ще хваща влак от летището до гарата като Бургас няма жп връзка с нито едно селище по Черноморието или Странджа??????
Бакшишите ще бъдат най засегнати .
тогава,а иначе казано,това е поредния
,,КЬОР ФИШЕК"или само
,,РАЗЛАВАНЕ на КУЧЕТАТА".То те беше в
Бургас строят подземен град ,в Бургас
ще се строи и мисля,че щеше,да го
Започват Океанариум и р-ни други
неща,къде са и пак казвам,това е само
,,БАУ БАУ?
Ако си от Бургас и си решил да пътуваш от летище Бургас, защо ти е да ходиш до жп гарата за да хванеш влак Ка о може просто да отидеш с автобус, кола, такси или приятел. От чисто икономическа гледна точка, тази ли линия ще последва съдбата на морска гара.
На всичката разруха, мръсотия и грозотия, само влак липсва! Да, в нормалните, и то много големи градове, в нормалните държави, където има огромни функционални летища с полети и са доста отдалечени от градовете, действително има влакове, които са удобни в техния контекст, но тук, както обикновено, всичко е на принципа "видяла жабата, че подковават вола, и тя си вдигнала крачето"! Освен това, там са си решили другите проблеми, а не си чупят краката и колите по разбити тротоари и улици! Това е все едно да нямаш долни гащи и да ти кажат че е "отлична новина" да се наслаждаваш на разходка до НИКЪДЕ! То бива бива безочие, ама чак толкова не бива!
служебен превоз лятото за междинни смени, а какво говорим за влакове.
Пример 1. Каца гражданин на летище Бургас. Оттам трябва да стигне до хотел или квартира в Бургас. Отива на трансферен автобус, оттам до кръстовището на Шел около 15 Мин., след това с въпросния влак още минимум 40 мин до жп гарата. А оттам с автобус до хотела или квартирата. Ако има междинни спирки, може да слезе на Цурка или в Лазур. До същите спирки са 10 мин с автобус 15, който спира на самото летище. Или ще го махнат?
Пример 2 - идват организирани туристи с чартър. Те превоз до хотелите си имат. За чий им е влак?
Наистина се краде като за последно.
Интересно защо Домусчиеви продават концесията си в Бургас,когато е толкова успешна?За закриването на пристанище Център въобще не ми се говори...Колко семейства останаха без работа?
Колкото до безумната идея за влак до летището,то там нека се разправят с автомобилния транспорт,който ще бъде ощетен като обществена услуга и бизнес.
А бе Герб успешно ни завличат към дъното и се чудим на 17-ти място по заплати
Влакчета.. глупости ПАК кражби...
Вече ГО няма БАЦЕ, КОЙ ЩЕ Ви финансира кражбитe???
Е, ако изкара 50млн. Лични от Чекмеджето .... Съм съгласен.
Не ми се мисли, ако успеят да махнат Гешев и сложат независим прокурор, какво ще се случи с някои господа в Бургас, които сега се радват на невиждан медиен комфорт!
Че едни местни господа отново ще откраднат 30-40 милиона лева от нашите пари?
Мога само да си представя каква ще е лошата новина през вашата призма....
Че и три милиона за проект ???
В проекта се включват и направта на надлези над сегашните пресичания на железницата с пъте. Никой не иска да виси като сопол на сегашните прелези до Павлов ,стадион нхк и т.н.
Линията е добре, но ако не я направят да отива до летището е безмислена.
Виж 28 прав е!
Има автобус №15, има такси, има частни коли, всички те стигат за 10 мин. до летището. С влак ще се ходи минимум за 30 мин. като се разбира че проектната скорост ще бъде 30-40 км. поради градски условия при които ще се движи влака.
Хайде сега да видим 3 милиона поръчка и още поне 10 милиона за изпълнение на проекта и за кой им е нужно това?
Кой ще се вози на този влак, освен пенсионери с намален билет за да си правят разходка...абсолютно харчене на пари за нищо....
Малоумниците туризъм ли ще развиват или ще чакат гастарбайтери с пари от Европа. За какво съсипаха старото трасе, като трябваше само да се направо обхода до летището от стария път и се продължи от Поморие до Сл. бряг.
Пинокио: Жабите квакат, не умеят да мислят.
А да строим жп линия за да прави някой снимка на залеза е още по инфантилно.
И как ще се отрази тази глупост на трафика на пешеходци и автомобили в Бургас?
Разработете го това летище,трябва да има полети за основните летище в Европа поне веднъж в седмицата,не да се губят по 2 дни да се ходи до София,на морето сме,да идват хора да оставят пари в умрелия Бургас,целогодишно
3 млн без ДДС, а с ДДС още 300-600 хил
Зада е печелившо населението на бургас трябва всяка година да се увеличава с 5%, а то си седи от 30 години на едно и също ниво. Старите Бургазлии се местят в София или Чужбина. А притока към Бс е от малките населени места.
Другото което може да се направи е да се въведе жителство / в някои европейски държави го има/ за да се спре цялата тази паплач която идва от съседни градове и села.
Не че е лошо да идват, но идват само тези които нямат поминък по родните си места, и разни отрепки които мислят че като дойдат в Бургас ще прокопсат.