Близо 9 млн. лева данъци и осигуровки платиха бургазлии без такси
НАП Бургас апелира за активно използване на електронните услуги във време на епидемична обстановка
25 167 бургазлии заплатиха дължимите данъци и осигурителни вноски чрез ПОС терминали на приходната агенция до края на месец октомври. Без да заплатят такси, те са превели в републиканския бюджет близо 9 млн. лева. Освен че са безплатни, другото предимство на картовите преводи чрез т. нар. „виртуален ПОС терминал“ и физическите ПОС терминали на НАП е, че плащането се отразява веднага в данъчно-осигурителната сметка на клиента.
За първите десет месеца на годината, в НАП Бургас са обслужени 148 812 хиляди клиенти. Все повече са хората, които желаят да използват персоналния идентификационен код на НАП, който спестява необходимостта от получаване на услуги на място чрез физическо присъствие в офисите на Агенцията. Издадените персонални идентификационни кодове (ПИК) от началото на годината са 11 500.
ПИК кодът на НАП е безплатен, безсрочен и се издава във всеки офис на Националната агенция за приходите. От НАП Бургас напомнят, че персоналният идентификационен код може да бъде заявен с обаждане на информационния телефон на приходната агенция: 0700 18 700, на имейл: [email protected], по пощата, както и през системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/), поддържана от Държавна агенция „Електронно управление“.
„Във време на поредната ковид вълна, съветваме нашите клиенти по възможност да отлагат посещенията си в офисите на НАП. Насърчаваме активното използване на електронните услуги. Това е най-щадящият здравето начин за контакт с приходната администрация, така се ограничава и разпространението на вируса“, апелира териториалният директор на НАП Бургас Татяна Кънчева.
От приходното ведомство напомнят, че електронните услуги на Националната агенция за приходите са достъпни с персонален идентификационен код или електронен подпис. Клиентите, които са решили да посетят салона за обслужване на НАП Бургас, трябва да се съобразяват с въведения контролиран пропускателен режим и да спазват необходимото отстояние. Обслужването се извършва при строго спазване на въведените допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.