Хитовата игра Fortnite напуска Китай
Epic Games и неговият китайски партньор Tencent така и не получиха окончателно разрешение за пускане на заглавието на най-големия пазар на игри
Световните хитови игри Fortnite и Dungeon & Fighter (DnF) Mobile вече няма да са налични за сваляне в Китай, най-големият пазар на игри в света, тъй като за производителя им става все по-трудно да получи одобрението на властите в Пекин за разпространението им в страната.
Американският разработчик на игри Epic Games заяви, че ще сложи край на тригодишното си „тестване“ на Fortnite, своята масово популярна игра, в Китай на 15 ноември, тъй като местният партньор Tencent Holdings не успява да получи лиценз за официално пускане на играта в страната. В текущия режим на „тестване“ на Tencent е забранено да таксува играчи, пише investor.bg.
Междувременно Nexon, японско-корейско студио, обяви, че ще пусне DnF Mobile в Южна Корея. Tencent, ключов партньор и за Nexon, планираше да пусне DnF Mobile в Китай през август 2020 г., но планът не се осъществи, тъй като Пекин затегна контрола си върху лицензирането и съдържанието на игрите, пише South China Morning Post.
Решението на Epic да прекрати тестването в Китай и това на Nexon да пропусне пазара - засега - означават, че Tencent, най-голямата компания за игри в света по приходи, може би току-що е загубила две от най-очакваните си – и вероятно печеливши – заглавия, тъй като Пекин повишава регулаторните си изисквания за индустрията. Китайският регулатор на игрите не е издал нито едно ново одобрение за игра от края на юли, оставяйки много производители на игри в неизвестност.
„Новината, че Fortnite, поне засега, напуска Китай, и че DnF Mobile тръгва в Корея без дата на пускане в Китай, отразява трудното състояние на одобренията на игрите в момента в Китай“, казва Матю Кантерман, старши анализатор в Bloomberg Intelligence. „И двете бяха сред популярните игри, които Tencent планираше да пусне в Китай“, посочва той.
Tencent отказа коментар по темата.
Извън Китай Fortnite има около 80,4 милиона месечно активни потребители, както стана ясно от съдебен документ в САЩ. Fortnite е генерирала приходи за 9,1 млрд. долара през 2018 и 2019 г., според друг съдебен документ. Tencent подписа сделка с Epic Games, в която държи 40 процента дял, за публикуване на играта в Китай още през 2018 г.
DnF Mobile също беше разглеждан като добър залог, след като PC версията на DnF, която Tencent пусна за първи път през 2008 г. в Китай, допринесе с около 7 милиарда щатски долара за китайския интернет гигант през последните две години – което представлява около една четвърт от общите приходи на Tencent от компютърни игри.
Междувременно няма много признаци, че Пекин е на път да възобнови одобренията за игри скоро. Кантерман твърди, че „безплодната липса на издадени нови лицензи“ може да продължи известно време, тъй като приоритет за китайското правителство в момента е да приложи нови правила за индустрията и изискванията за съществуващите заглавия“.
Мио Като, основател на фокусираната в Азия анализаторска компания LightStream Research, казва, че чуждестранните разработчици на игри като Epic Games сега са принудени да преосмислят инвестициите си в Китай.
„Фактът, че Epic е готова да се оттегли след такъв период на тестване или означава, че Китай вече е затворена книга за бизнеса им, или че Epic не смята, че инвестирането в промени, за да отговори на регулаторните изисквания, си заслужава“, казва той в коментар до South China Morning Post.
Пекин определи по-рано тази година пристрастяването към игрите сред непълнолетните като основен социален проблем, който трябва да бъде решен.
Правителството затегна значително регулациите през септември, когато ограничи времето за игри за непълнолетни само до три часа седмично, до между 20:00 и 21:00 часа в петък, събота, неделя и законоустановените празници. Проверката на игралното съдържание – особено това, което се счита за вредно, като прекомерна кръв и насилие – също бе засилено.