Водолазът Михаил Заимов бие тревога: Торовете от „Вера Су“ ще унищожат всичко в морето
Възможно е корабът да се разбие в скалите, да се счупи на две или да се преобърне, предупреди той
Ако азотните торове от заседналия кораб край Камен бряг „Вера Су“ се изсипят в морето, ще унищожат всичко. Това каза в „Здравей, България“ водолазът Михаил Заимов.
„Тези торове ще причинят бурен цъфтеж на фитопланктона. Ще получи хипоксия, т.е. няма да преминава кислород надолу и всичко ще умре. Не е ясно какви ще са щетите“, добави той.
Според него е възможно корабът да се разбие в скалите, да се счупи на две или да се преобърне.
„С голяма лекота може да се разбие и всичко да отиде в морето. За една минута може да потъне“, предупреди водолазът, който бе номиниран в Бургас за „Личност на годината 2018“, след като откри гигантски мазутен теч от горивото на потънал танкер „Мопанг“ и предотврати екологична катастрофа край Созопол с невиждани размери.
„Знаете ли какво е спасителен кораб „Перун“? Няма как, защото не съществува вече. Знаете ли какво е нефтосъбирача „Русалка“?“, попита той.
„Ако отидете на пазара, ще кажете ли, че искате зеленчуци с нитрати? Ще унищожим всичко, което живее там. Рибата ще изяде това, което е унищожено, а ние ще я ядем после. Като не е толкова опасно, защо не си купувате зеленчуци с нитрати?“, добави Заимов.
Имаме нужда от кораба „Перун“ и от нефтосъбирача „Русалка“, добави той.
Шефът на "Морска администрация" Живко Петров от своя страна призна, че изтича част от товара в морето, но изтъкна, че не бил толкова отровен. Все пак предпочетох да намалим риска да се разбие кораба и да отиде целия товар във водата, добави той.
„Моето освобождаване е най-лесното нещо. Не съм се родил изпълнителен директор. Дай, Боже, и да не умра като такъв!“, заяви Петров.
Според Михаил Заимов Живко Петров ще отнесе отговорността, а той не е виновен.
„Просто няма ресурс. Виновни са всички министри, които не са обръщали внимание през последните години", коментира водолазът.
„Големият гаф е, че не мислим за кого гласуваме. Вината е основно политическа и тя е кумулативна от последните 30 години. Ние сме морска държава и имаме задължения. Имаме нужда от политика за морско спасяване”, каза той.
„Пълна глупост е да се говори с Нидерландия. Защото един кораб от там пътува 10 дни", заяви експертът.
„Много често се случва, когато капитанът спи, корабът да се управлява от неопитен моряк. Вероятно и сега така е станало", добави той.
„Нека мислим за бъдещето. Искам заместник-министър морски човек, който да знае какво е морско спасяване. Трябва да се изгради спасителен отряд. Да има камери, хеликоптери", каза още Михаил Заимов.
Проблема е в торове или лайна които се изсипват по много в залив без много циркулация. И те убиват всичко.
Като няма ресорни- няма и ресурси или са ограничени.
Сигурно и разлива на петрол в Мексиканския залив на времето ,беше ,,саботаж,,..???
предизвикан от ватниците...а....???
Паронаята яко ви гони...с мотор ви гони,типично за българина,щото все конспирации му се привиждат,във всичко се съмнява и го е шубе и от собствената му сянка.....
Затова Държавниците трябва да са преди всичко дипломати.
Че кой "реагира" на саботаж който е предизвикал умишлено?! Суецки канал 2.0.
Под чуждестранна помощ имам предвид от Западна Европа,а не Русия......
За да не стане като ,,Курск,,.....
Прав е номер 1.....Без чуждестранна помощ,не можем да се справим.....Нямаме необходимата техника и потенциал за това......какво толкова се чудят и помайват или чакат,оня отгоре да им помогне.....????
Пиян руски капитан това е виновника.
Гранична полиция ?
Военноморските сили ?
Диспечерите на морският трафик ?
НИКОЙ !
Ами ако корабът е бил превзет от терористи и са решили да го взривят в пристанище ?
Някой вярва ли в тези приказки ?
От Украйна е идвал корабът нали съвсем случайно там по сигнал бе арестуван Брендо ?
Брендо, Брендо тези за съвсем канарчета ни взеха..