Хонда лансира въбрираща обувка като навигационна система за хора със слабо зрение
Докато човекът върви, той бива инструктиран накъде да продължи
Навигационна система за обувки, която помага на хората със слабо зрение да се ориентират в обществени пространства, бе представена преди броени дни от японската новостартираща компания Ashirase.
Иновацията се състои от две основни части. Едната, разположена вътре в обувката, има вибриращи пластини, втъкани в ивица текстил. Другата част е отгоре на обувката и отговаря за стартиране на навигационно приложение, в нея е и батерията за захранване на вибриращите пластинки.
Устройството работи чрез комбиниране на данни от GPS с карта, на която се очертава дестинацията. Докато човекът върви, той бива инструктиран накъде да продължи – чрез вибрация в лявата или в дясната обувка. Ако вибрират и двете обувки, това е знак да спре (например на кръстовище).
Според производителя, устройството е предназначено за хора с увредено зрение, а не за напълно слепи. То може да се монтира на голямо разнообразие от стандартни обувки.
Освен това джаджата допълва други визуални средства, като например бял бастун, като в същото време не разсейва човека. Тъй като не борави със звуци, устройството позволява на потребителя да чува добре всички сигнали от заобикалящата го среда – звуци на автомобили, разговори на хора и др.
Изненадващо или не, разработката е лансирана от Honda. Миналия месец японската компания стартира програма Ignition като начин да помогне на своите служители да комерсиализират идеите, които имат, за нови потребителски продукти. Ashirase е създадена по тази програма.
Фирмата се оглавява от Ватару Чино, измислил новото навигационно устройство, след като тъща му – жена с увредено зрение – загинала, тъй като се подхлъзнала и паднала по стръмен и голям насип.
Чино използвал опита си като инженер по научноизследователска и развойна дейност на приложения за автоматизирано шофиране , за да проектира ново помощно устройство за пешеходци със зрителни увреждания.
Honda очаква устройството да излезе на пазара някъде през 2022 г. Джаджата ще се доставя заедно с абонаментна услуга за комуникации.
Източник: technews.bg