Бургазлия: Услуга или "наем за недвижим имот" са синята и зелена зона, вижте отговора
Каква дейности извършва общината през срока на платеното паркиране, за да се счита това услуга, пита бургазлията Ч.Г.
Услуга или наем недвижим имот е синята зона в Бургас? Този странен и леко заядлив въпрос задава в писмо до Общинския съвет гражданинът Ч.Г., който описва подробно аргументите си за питането. Под невинното име на писмото относно „Цена на услуга по чл. 5, ал. 1 от Наредбата за условията и реда за платено и безплатно паркиране на МПС в определени зони на територията на общината бургазлията поставя на дневен ред интересна интерпретация на законодателството.
В разглеждания случай Общински съвет-Бургас предлага/определя услуга срещу заплащане, осигурявайки право на паркиране, като сам явно, или друг обозначава паркоместата на улицата и таксува паркирането, започва в писмото си бургазлията. Това, според него, подбужда въпрос – дали синята зона е услуга или евентуално наем на недвижим имот?
„Понятието услуги най-малкото предполага, че предоставящата услугата страна извършва определена дейност и по-специално – извършва определена дейност срещу възнаграждение. В този смисъл е неясно дали самото обозначаване на паркомясто с боя, таксуване чрез автомат и проверка на това дали е закупен талон, е достатъчна дейност, за да се отчита това като услуга“, пише в писмото си до местния парламент Ч.Г.
От Общинския съвет той иска следното:
- От началото на заплащането на горната услуга, примерно за 1 час след заплащане на услугата, каква е фактическата дейност, която се извършва от предоставящия услугата срещу възнаграждението?
- Цялата информация и официални документи, въз основа на които изпращането на СМС от системата за таксуване и/или издаване на касова бележка от автомат за паркиране са равностойни на 1 лв.
Флагман.БГ се свърза с директора на ОП "Транспорт" Андрей Рунчев. Той обясни целия сложен процес, по който с изпращане на СМС получавате паркиране в рамките на 1 час в двете зони.
"Директно след изпращането на съобщението то отива при мобилния оператор. Той потвърждава, че СМС-ът е реален и изпратен от съществуващ и активен в системата номер. След това от там то се препраща към фирмата, която прави връзката между ОП „Транспорт“ и оператора, където отново се потвърждава автентичността на съобщението и това, че то отговаря на всички алгоритми. Чак тогава съобщението се предава обратно към оператора, където се извършва трето потвърждаване и вече се таксува абонатът“, обясни процесът Андрей Рунчев.
Всъщност в този смисъл, технически погледнато, потребителите на платените зони заплащат не само за паркирането на автомобила си, но и за цялостната поддръжка на системата, както и за обработването на данните. Тъкмо тук се крие и извършената услуга за възнаграждение. Защо обаче да плащаме за синя и зелена зона? Никой всъщност не е задължен да го прави.
„Ние никого не задължаваме да ползва услугата, която предлага Община Бургас. Така както има културни събития, музеи и развлекателна програма, които се заплащат по желание, така и синята и зелената зона се използват от гражданите единствено и само при тяхно желание. Ако искат да паркират хората в зоните, но не желаят да заплатят, те могат да го направят, но на техен риск, защото за това има санкции“, каза още Рунчев, който подчерта, че питането на бургазлията Ч.Г., за което съобщихме малко по-рано е на практика заяждане. Зоните в морския град съществуват от 12 години, а чак сега, някой се сеща да пита за това дали те са услуга или някаква форма на „наем“.
Директорът на ОП „Транспорт“ обясни още къде всъщност отиват средставата, придобити чрез заплащането на паркиране в синя и зелена зона – въпрос, който до ден-днешен стотици бургазлии все още задават. „Виждате всеки ден новините за поредните облагородени пространства, за междублокови градинки, за нови паркинги, които допълнително да помогнат на бургазлии в сложния проблем с паркирането. Немалка част от средстава за изпълнението на тези дейности се финансират именно със средставата от синята и зелената зона“, обясни Рунчев.
че тези 32 г имаше наистина бум на
ново строителство , но никои не задължи
в строежа на кооперация да има партер
подземен гараж в които да се паркират
автомобили , както и района около
кооперацията ако има възможност
като терен за парко места ,Автомобилите са много . Има един въпрос - ЦЕЛИЯТ
ГРАД ЩЕ Е ЗОНА ИЛИ ЦЕЛТА БЕ САМО В РАЙОНИ КАТО ЦЕНТЪР ИЛИ КРАИ МОРЕТО.
Ако е целият град град може да се определи като нов данък за бургазлии.
Зад магазин Гочев е така. До нас също има едно такова място за около седем. осем автомобила, но собствениците изглежда са толкова много и са по целия свят че мястото си стой свободно и общината си прибира наема за синя зона.
днес исках да разфасовам едно агне но нямах желание
П.П НЕ СЪМ ГЕРБ, БСП,ИТН, ДЕБЪ, ИБГНИ, А ОТ ПВИ /ПИСНА МИ ОТ ВСИЧКИ ИД-oti/
Наем - не е.
Ами простичко - касичка за чекмеджв.
ще ни вдигнете жизнения стандарт.И моля не използвайте номера,че уж жители на района искат неистово синя зона,много се изтърка и е годничко.