Ако нямаше толкова идиоти по АМ "Тракия", щяхме да живеем в една по-хубава държава
Да, пътуванията по "Тракия" щяха да са все така некомфортни - все пак на места тя сякаш е строена с лего - но поне щяха да са с една идея по-безопасни и спокойни
Магистрала "Тракия" е опасно място дори за безопасни хора. Срещу минута невнимание се получават часове километрични тапи и пропуснат следобеден плаж. Да не говорим за колите, "трансформирани" в радостта на скрападжията, и още повече - за животите, приключени твърде рано и твърде рязко.
Не веднъж и два пъти на жените шофьори им се е налагало спешно да купуват боя за коса, за да покрият побелелите си от яд коси. А с подарено от "Тракия" поетично вдъхновение мъжете неусетно са съчинили цял учебник с псувни - на български, македонски, турски и малко сръбски.
Всъщност ако нямаше толкова идиоти по въпросната отсечка, може би щяхме да живеем в една по-хубава държава. Да, пътуванията по "Тракия" щяха да са все така некомфортни - все пак на места тя сякаш е строена с лего - но поне щяха да са с една идея по-безопасни и спокойни.
Затова ето няколко полезни съвета как да не попаднем в категорията "магистрален идиот" и да не си спечелим проклятия до девето коляно:
Не присветваме на къси и дълги
140 км/ч за много държави в Европа с далеч по-добри магистрали се приема за "твърде бързо" и директно влизат в графата "ще останеш без книжка до пенсионна възраст", но в България тази скорост се приема за крайно недостатъчна.
Затова често на задната ти броня изниква някой, който започва нервно да присветва, за да му бъде предоставена първа писта за излитане.
Гледал, че в "Бързи и яростни" тръгнаха с коли към Космоса и вдъхновен от това как Джеф Безос се изстреля към звездите с членоподобна ракета, решил и той да пробва с немското си возило.
Упражнението с присветването се повтаря, докато, разбира се, не направите път на състезателя по душа, току-що прероден Ники Лауда. Следва точката с конспектирането на псувни по негов адрес.
Не изпреварваме отдясно
В продължение на предходната точка - само истински осакатен интелектуално индивид изпреварва отдясно, камо ли по аварийната лента. Един час на "Тракия" е достатъчен да разбереш, че такива индивиди има.
Знаем, че всеки от тях най-вероятно е на път да спаси света, като обезвреди ядрена бомба, мистериозно закотвена точно на Аркутино, но сме склонни да рискуваме и да му пожелаем катаджиите да му размахат слънчогледа възможно най-скоро.
Що се отнася до аварийната лента, самото ѝ име показва, че целта ѝ е да се ползва от аварирали автомобили, не от шофьори с аварирали спомени за правилника за движение по пътищата. Изпреварването отдясно само кара другите да мислят, че те влече у лево.
Не правим изненадващи маневри и в никакъв случай - обратни завои
Знаем, че понякога изкушението да завиеш рязко вляво и да предприемеш изпреварване тип "след мен и потоп" е неустоимо. И все пак за собствено добро и за доброто на околните е по-добре човек да се въздържа от подобни маневри, обикновено извършени с мигач в последната секунда и с прекръстване от страна на всички околни.
И в никакъв, ама никакъв случай не трябва да се прави обратен завой на магистрала! Не вярваме, че трябва да го пишем, но реални събития от последно време показват нуждата.
Да, тапата стига от Траянови врата до Пловдив и сигурно ще си отвисите в нея, докато децата ги приемат в първи клас или в детската градина. Но не се изкушавайте дотолкова, че смело да врътнете геврека и да поемете срещу движението, "за да не чакате". Все пак искате вас да ви дочакат, нали?
Не говорим по телефона, все едно е филия с лютеница
Говоренето по телефона по време на шофиране като цяло не е хубава идея, а да държите устройството като току-що намазана филия с лютеница е направо кошмарно хрумване.
Дори и малко по-старите коли са снабдени с Bluetooth, имате и слушалки. Ако нямате - купете си и ги ползвайте по предназначение.
Нерядко говоренето по телефона е придружено и с намаляване на скоростта. Кое първо - да мислиш какво говориш или да се фокусираш в пътя? (не че отговорът не е ясен). Това може би е по-добър вариант от това да върви ръка телефонистите по магистралата да натискат газта, докато се карат с шефа/жената/любовника, но все пак изнервя останалите водачи.
Не се учудвайте, ако когато ви изпреварват, устните им описват ясно отчетливи послания за скъпата ви майка и/или сексуалните ви предпочитания.
Не, камионът няма да се движи по-бързо
Неизбежен фактор по "Тракия" са камионите, които понякога се нареждат в сладки колонки и решават да си играят на изпреварване. Четвъртият стане втори, досегашният втори от трети решава да стане първи и т.н. С двулентовата ни магистрала подобни игриви мероприятия на "Ти се движиш с 90, аз с 90, но ще те мина" се превръщат в изпитание за всеки шофьор, принуден отдалеч да наблюдава изпълнението на тираджийска членомереница.
Това, което шофьорите на коли понякога правят погрешно, е да се залепят възможно най-близо до камион, преди да тръгнат да го изпреварват. Това неизбежно смъква скоростта им, зад тях се нареждат още неколцина (може би говорещи по телефона), докато цялото движение с адекватна скорост се измества в лентата за изпреварване... където някои карат с 100.
И за финал: шофирайте внимателно! Крайната ви дестинация няма да се премести или изчезне, а най-важното е да стигнете до нея здрави - и вие, и колата ви.
Знам, че много читатели ще нахранят този пост, обаче българина си остава едно от най-тъпите същества, които карат без дистанция и нямат търпение да преминат най-нагло през каквито и да е перипетии и препядствия.
Да ви е сладък курбана.
2. Движението по магистралата е МНОГОЛЕНТОВО, това означава, че ако се движа в дясната лента не се интересувам от скоростта на тези в лявата и ако моята скорост е по-висока това не е маневрата изпреварване.
жалкии копи-пейстъри....
И давай глоби за хиляди левове и всичко ще си дойде на мястото.