Вижте до кои държави ще лети EasyJet през август 2021 г.
България ще има ръст с 16 %
На 29 юли ще стане ясно какво ще прави ниско-бюджетния превозвач EasyJet. Той разполага с 6.5 млн. места, но това е под 10.2 млн. в сравнение с август 2019, т.е. спад от 36%.
Четири страни са анулирани, но една е добавена
Този август EasyJet ще обслужва 30 държави съгласно графика, предоставен от експерти, анализиращи авиационната база данни. Налице е отпадане на три държави, сравнено със същия месец 2019 г. Естония, Финландия, Норвегия и Словения повече няма да бъдат обслужвани, макар че всичките те с изключение на Норвегия ще се „завърнат“ в периода септември-ноември. За разлика от тях Албания е включена от 2019 г. насам. Тя е стартирана през ноември 2019 г. и този август два маршрута са пуснати в продажба: от Женева и Лондон Гетуик. На трето място, линията Милано- Малпенса се завръща през ноември. Албания ще бъде най-слабо обслужваната страна , но тя се присъединява към седемте, бележещи ръст в сравнителния анализ спрямо август 2019.
Увеличение при седем държави
Както се вижда от данните по-долу, седем държави разполагат с повече места през следващия месец, в сравнение с август 2019 г. Докато Египет бележи ръст от 190 %, достигайки 11 000 места, то като най-значима се определя Гърция, която е заела седма позиция като честота на обслужване от ниско-бюджетната авиокомпания.
- Египет: +190% спрямо Август 2019
- Гибралтар: +34%
- Сърбия: +33%
- България: +16%
- Гърция:+15%
- Черна гора: +15%
- Малта: +3%
EasyJet определено е увеличила капацитета си спрямо Гърция , прехвърляйки места от Нидерландия ( +335%), от Швейцария( +76%) и Франция ( +50%); от Германия и Италия по-малко, съответно +24% и +18%. Относно Италия причината до известна степен е увеличения капацитет на Wizz Air спрямо нея. За разлика от предните Великобритания е спаднала само с 5%.
Държавите от зеления списък може да се окажат важни
Ръстът при някои от държавите се дължи на факта, че те са включени в зеления списък на Обединеното кралство, което означава, че завръщащите се не се нуждаят от карантина, макар и да не са ваксинирани. С това си обясняваме скока при Гибралтар, Малта и България. В последната EasyJet обслужва Бургас, София и Варна. Не след дълго обаче, когато бе определена като зелена, България официално забрани достъпа на лица от Великобритания поради нарастващото разпространение на варианта Delta. Това предполага, че в скоро време EasyJet ще извърши анулации. Този факт още веднъж показва, колко трудно се осъществява прогнозирането: когато една врата се отвори, друга се затваря. Тази въртележка се оформя като тенденция през следващите няколко години.
Великобритания е най-лошо ударената от държавите-фактори
От важните за EasyJet държави, Великобритания е най-сериозно засегнатата (-45%)- загуба от 2.7 млн. места през разглеждания месец. Това се случва на фона на успешната ваксинационна програма и 12те нови вътрешни маршрути. Макар и да остава „ on the top” за EasyJet, Великобритания към момента разполага със заетост една четвърт на всеки десет места, за разлика от предишното съотношение три заети на всеки десет места. Втората най-активно обслужвана от EasyJet държава – Франция е с намален капацитет „само“ от 680 000 места (-24%), докато Италия, номер три, е спаднала с 664 000 места (-25%). Обединеното кралство продължава да бъде много сериозно засегнато. Германия е интересен случай. При нея има сериозни анулации от 74 % , което е съществено отклонение от стратегическата политика на EasyJet и съществуващата до момента практика, свързана с анулациите, особено във вътрешния сектор. Anna.aero показва, че от финансова гледна точка, Германия е най-лошо оперираният пазар от страна на EasyJet.
В пълен противовес, Португалия се развива много добре
Португалия не бележи ръст през август, но няма и спад. В предвид обстоятелствата , това е значително постижение. Докато някои международни пазари се развиват много добре, особено Нидерландия, тук основно се забелязва двоен ръст във вътрешния сектор. Сега EasyJet има две основни вътрешни линии: от Фунчал, в Мадейра, до Лисабон и Порто. Те се изпълняват съответно четири и два пъти дневно. Докато навсякъде другаде се наблюдава спад, вътрешната активност помага на Португалия да се придвижи от седма на шеста позиция по ниво на обслужване от превозвача този август.
Източник: Simple Flying
Превод: Красимира СЛАВЧЕВА