Кои са пътищата на смъртта? Не тръгвайте към морето в петък между 16:00 и 20:00 часа!
Магистрала „Тракия“ се оказва, че е най-смъртоносния аутобан, 108 души погубени за три години
Магистрала „Тракия“ е една от пътищата на смъртта. Заради умората от жегата шофьорите правят много повече грешки и излагат на опасност както своя, така и живота на своите близки. Според черната статистика най-голяма вероятност да претърпим катастрофа с ранен или загинал има през юли, в петък, между 16:00 и 20:00 часа, разкри водещият на рубриката „На твоя страна“ в „Здравей, България“ по Нова телевизия Георги Георгиев. Той съветва по това време хората да избягват да пътуват към морето.
Само за първата седмица на месеца са станали 123 тежки катастрофи с двама загинали и 148 ранени. Шофьорите се сблъскват с десетки препятствия докато стигнат до плажа.
„Пътуването през лятото е по-рисково, уморяваме се по-бързо. Задължително трябва да имате аптечка, жилетка и пожарогасител. Важно е да сме с пълен резервоар“, съветва автомобилният състезател Калин Бенчев.
Рекордните жеги са истинско изпитание за шофьорите. Температурата в купето стига 45 градуса, а воланът буквално пари.
„Заради жегата се изморяваме по-бързо. Понякога дори климатикът на автомобила не успява да смогне. Това изнервя“, обясни състезателят.
Пътуването трябва да е добре планирано, съветва той.
Според статистиката е най-безопасно пътуването в неделя между 2:00 и 6:00 часа сутринта.
„Добре е да подготвите автомобила от предния ден, както и багажа. Важно е да се наспим“, казва Бенчев.
„Над 50% от автомобилите у нас са над 15-годишни. Огромна част от тях нямат климатици. Това е причина шофьорите да се уморяват по-бързо. Когато са уморени, допускат по-често грешки“, добавя Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
„Тировете са рискови не само за пътната настилка в жегата. Налага се да ги изпреварваме, тъй като често се движат с ниска скорост“, коментира автомобилният състезател.
„Не можем да ограничаваме тежкотоварният трафик поради Европейската директива за създаване на зелени коридори. Движението им не може да бъде спирано, освен от локално създадени организации по обходни маршрути“, каза пък инж. Даниел Иваничков от Агенция „Пътна инфраструктура“.
Най-тежкото препятствие е край Стара Загора. Колоната от автомобили преди Чирпан напомня за ремонта в този участък.
„Хората трябваше да чакат в задръстване 3 часа. Тъй като пътят е двулентов, няма как да се разминат“, предупреждава Бенчев.
Километричните задръствания там ще продължат до края на юли, когато трябва да приключи големият ремонт на магистрала „Тракия“.
Ще направим всичко възможно да приключи по-рано, за да осигурим нормална проходимост за най-натоварените седмици пред летния сезон към морето, заяви инж. Даниел Иваничков.
За такива тапи шофьорите трябва да са подготвени, съветва Калин Бенчев и предупреждава да се избягват рискови изпреварвания и маневри.
„Преди участъците в ремонт, се отбийте и заредете от бензиностанцията гориво. Ако резервоарът ви е пълен, няма да се притеснявате и ще изчакате задръстването при пуснат климатик“, добавя той.
През последните дни с отварянето на границите гастербайтерите отново тръгнаха по пътищата на страната.
„Обикновено се движат в групи по 3-4 автомобила и това затруднява много движението, тъй като изпреварват заедно и се прибират заедно в плътното. Това създава рискове“, заяви Бенчев.
Магистрала „Тракия“ се оказва и най-смъртоносния аутобан. През миналата година там са загинали 19 души, а общо между 2017 и 2020 г. жертвите са 108.
Там всяка година жертвите са повече от всички останали магистрали в България, уточнява Богдан Милчев.
Тапи има и по магистралата „Хемус“. „Лявата тръба на тунел Ечемишка се ремонтира. Ограничено е движението в дясната тръба. Тежкотоварните камиони няма да бъдат спирани“, каза пък инж. Иваничков.
Багажът трябва да е добре обезопасен. Всеки предмет в купето може да се превърне в гюле и да доведе до тежък инцидент. Един лаптоп при катастрофа може да нанесе смъртоносен удар на някого, тъй като неговите килограми се увеличават правопропорционално със скоростта, обясни автомобилният състезател.
„В България вече не говори за черни точки, както е в Европа, а за черни пътища. Статистиката подсказва, че по пътят Русе - Маказа липсва почти кръстовище, на което да няма жертви. Видин – Кулата също е изключително опасен“, заяви пътният експерт Богдан Милчев.
Затова и контролът през летните месеци се затяга. Катаджии и камери ще следят за скоростни нарушения по всички пътища към морските курорти.
Има го видеото на youtube и би било много по-приятно от транскрипцията, но сигурно ще се изтрие като "спам".
Другарю библиотекар, аз съм дошъл да си взема някои книги за прочит. Бих желал най-напред от класиката.
Е, то хубаво, ама те се поизчерпаха малко класиците.
Какво ще ми препоръчате?
Мога да ви препоръчам Мъртви Души
Мъртви Души...
Мъртвите Сибирски Полета
Мъртвите...
Мъртвите Остават Живи
Мъртвите...
Долината на Смъртта
Смъртта...
Смъртната Схватка
Извинявайте, другарю библиотекар, нещо за живи нямате ли?
Има и за живи, бе другарю! Вземи си Живият Труп!