Пътят Бургас-Варна е кошмар за пътуващите, строят магистралата от половин век
Четири часа не стигат за тези 120 км, а камионът вместо 28 гълта 40 литра гориво, жалва се Васил Михайлов
Пътят Бургас-Варна е кошмар за пътуващите. Надеждите са магистрала "Черно море" да облекчи не само туристическия поток към курортите, но и международния транзитен трафик. Пред бТВ 95-годишният Георги Михайлов разказа как през 50-те години на миналия век с ентусиазъм започнало дори строителството на скоростен жп път от Бургас до Варна.
"През 54-а година искаха да направят тунел, да се избегнат завоите в планината нагоре. Бързаха, работеше се с много хъс, обаче изведнъж спряха", разказва той.
Тодор Желев, който има сервиз край пътя, знае друга история за неуспешното строителство на пряка жп линия.
"Започнаха да правят два тунела - единият от страната на Кошарица, а другият от страната на Варна. Разминават тунелите и проектът спира“, разказва той.
Така през 70-те започва проект за магистрала и отново спира. Днес натоварен през лятото и трудно проходим през зимата заради завоите пътят Варна - Бургас е кошмар за пътуващите.
„Вчера се върнах от Варна. Нещо страшно е. Постоянно стават катастрофи“, споделя Тодор Ракаджийски.
„Синът ми е студент във Варна и се притеснявам, когато пътува. Трябва да ми се обади, за да знам, че е пристигнал“, споделя Желев.
„По магистрала тези 120 км с камион ги вземаш за час и половина, а за този път може и 4 часа да не ти стигнат през лятото. Големите камиони горят по 28 литра, а по този път – 40“, коментира заместник-председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Васил Михайлов.
Алтернативният Дюлински проход пък е в лошо състояние. Заради пандемията туристическият бранш разчита основно на летовници от Румъния, Украйна и Молдова.
За да стигат от север до южните курорти обаче, трябва и безопасен и удобен път.
"... и понеже тогава нямало европейско финансиране, взели та осъдили проектанта и приключили обекта !" - много си прав!
Но да добавя: те и в западен ес не разчитат на пари от брюксел, но няма осъдени за стотиците добили известност грешно сметнати (с няколко пъти) проекти... Просто времената са брюкселско демократични.
Свиквай, няма повече да се строят магистрали на цени 3 пъти по-високи от австрийските, че и от хърватските...
няма да има магистрали, ще си караме по кални селски пътища , тъкмо няма да има джигити !
Ами като са се разминали, да бяха направили два тунела, тъкмо готовност за магистрала ?!
Аз съм чувал друга легенда ...Започнали строителството "с голям хъс" , но се оказало, че нужните пари са в пъти повече от предварително сметнатото и понеже тогава нямало европейско финансиране, взели та осъдили проектанта и приключили обекта ! А иначе остатъци от тази ж.п. линия се виждат и сега -има няколко бетонни моста по трасето чак до с.Оризаре, насипа, който сега разравят за новия околовръстен около 7-ми километър край Бургас също е остатък от онова време !
Този път Бургас-Варна винаги си е бил натоварен, и когато леките автомобили в България бяха не повече от 500 хиляди и сега , когато са повече от 3 милиона...Пътят не се е променил съществено, а можеше спокойно , на части , да бъде направен поне трилентов !
Катастрофи стават заради шофьори олигофрени . Виждал съм такива дебилни изпреварвания там , че думи нямам. С ремърке на завой без никаква видимост. Абсолютен убиец на пътя . Полицаите дремят по кафетата на обзор и Бяла и Симулират контрол .