Скрити такси надуват цената за почивка в хотели в Слънчев бряг
Комисията за защита на потребителите започва проверка за това дали хотелиери подвеждат клиентите си
Скрити такси като за климатик, паркинг, бебешка кошара, Интернет надуват цените за почивка в Слънчев бряг, Поморие и Несебър. С експеримент водещият на рубриката „На твоя страна“ в „Здравей, България“ по Нова телевизия Георги Георгиев доказа, че реалната цена е много по-различна от тази, която е обявена в сайтовете. Затова преди да грабнете куфарите и да тръгнете към морето, проверете какво точно сте резервирали и какви услуги включва, за да не се наложи да платите още веднъж, предупреждава той.
Отскоро хотелиери и собственици на къщи за гости добавиха процент към обявената първоначална цена, ако почиваме само през уикенда или за кратко.
Атрактивната оферта за почивка в хотел в Слънчев бряг само за 45 лева привлича Преслава Садинова, докато преглежда вариантите за морска ваканция. Тя решава да резервира стая за уикенда. Точно преди да плати обаче се оказва, че олинклузивът би излязъл на тази цена само, ако се добавят поне още две нощувки в делнични дни. Иначе нощувката скача почти двойно.
Офертата излиза на по-ниската цена, но когато човек реши да кликне, разбира, че тя не е тази, която е обявена, обяснява младата жена.
Според нея с такса уикенд хотелиерите подвеждат потребителите, тъй като тя не е обявена в първоначалната оферта. Така неусетно цената на нощувката тръгва нагоре.
Маркетинг експертът в туризма Константин Занков пък каза, че различните цени за дните в седмицата са нормална практика, но задължително трябва да бъдат обявени, за да не се подвеждат туристите с примамливи, но нереални оферти.
Според него е нормално хотелиерът да направи оферти, които да включват едни цени за делник и други за уикенд, тъй като търсенето определя предлагането. Важно е да се упомене, че промоционалната цена е за делничен ден, подчерта Занков.
Подобни скрити такси са по-скоро изключение, отколкото практика в бранша, категорични са хотелиерите. Те съветват внимателно да следим за какви услуги плащаме.
Това са дребни хитрини, които не вървят, коментира Бранимир Миланов от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация.
Комисията за защита на потребителите започва проверка за това дали хотелиери подвеждат клиентите си с такса уикенд.
„Не би трябвало, ако става въпрос за различни цени в един пакет, който включва и делнични, и празнични дни, тази информация да бъде поднасяна допълнително. При всички положения това е нелоялна практика“, заяви Димитър Маргаритов.
Основен капан при този тип оферти е ниската цена, коментира експертът в онлайн резервациите Доньо Марков.
След експеримент на Нова телевизия бе установено, че цените, които са обявени в Интернет, нямат нищо общо с реалните.
„Направихме проверка на 10 обяви от мрежата. Една от тях е за къща за гости в Поморие, за хотели в Слънчев бряг и в Несебър. При всички оферти първоначалната цена е различна от крайната, тъй като за повечето екстри се плаща допълнително. В седем от случаите всички допълнителни такси са обявени още в детайлите на офертите. Само за три става ясно веднага, след като потребителят резервира стаята или когато се свърже със служител на хотела“, разкри Георги Георгиев.
„Отидохме до хотела в Слънчев бряг, в който искахме да резервираме стая и ни казаха, че се доплаща за паркинг. Цената е 10 лева на ден, като имахме избор да не даваме пари, но да паркираме на главната улица“, добавя Преслава.
Такси за климатик, за хладилник или за телевизор са недопустими, каза пък експертът Константин Занков.
Където и да има обявен олинклузив, ако човек се поразрови се виждат допълнителни условия, липсващи услуги и т.н. Миналата година ще ходим на уейв резорт. Имало пишат олинклузив, ми хуу пързалки за децата атракции туй онуй. И като се почна, паркинга се плаща допълнително, пързалките също, еди си кой ресторант само в определени дни, в други - не може, можеш да консумираш, ама определени неща. Ай сиктир - десен завой и в Гърция. Няма се научат нашите хотелиери, щото не са никакви хотелиери а отявлени търгаши. Вместо да глезят българския турист, те го гонят в чужбина, после ама що така. Седете си с празни бетонови паметници и гладувайте. Или идете в Турция и Гърция и където и да решите и вижте какво значи услугата олинклузив.
Факта, че обслжването и условията са смешни и повечето курортни хотели са с парализиран интериор от 2005 е едно. Проблема тук е рекламирането на фалшиви цени. Ганьо в случая е хотела. А и сериозно ли се гордееш с туристически бранш който няма капацитета да предлага телевизор и климатизация без да се доплаща повече. Да си фалират щом не могат да предоставят нормални условия за рекламираните цени, а разчитат на скрити такси.
Затова всички живо избягва черноморието.