Хотелиери: Да ремонтират магистралите през нощта, за да не пречат на трафика към морето
Ремонтите и на двете магистрали към морето - „Тракия“ и „Хемус“ допълнително блокират и без това тежкия сезон, притесняват се членовете на БХРА
Държавата трябва да вземе мерки за облекчаване на пътуването към морските ни курорти, независимо дали това ще стане чрез времеви прозорци без ремонти и тапи, полагане на нощен труд вместо на дневен за ремонтиране, по-добра организация на трафика, така че да няма задръстване или други мерки, които пътните експерти сметнат за подходящи. Това бе категоричен председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) БХРА Георги Щерев, цитиран от вестник "Труд".
Ремонтите и на двете магистрали към морето - „Тракия“ и „Хемус“ допълнително блокират и без това тежкия сезон, притесняват се членовете на БХРА. През месеците юни, юли и август се ремонтира основните пътни артерии към летните ни курорти. Дори редовните ни клиенти през това лято са категорични, че няма да пътуват 5-6 часа до българското Черноморие, колкото и да са свикнали да почиват на него и вместо това ще отидат в съседните Гърция и Турция, до които дори с чакането по границите се достига по-бързо, обясняват членове на БХРА от Южното Черноморие. Ремонтите на пътя от София до Бургас удължават пътуването до 5 часа и дори до 5 часа и половина, а трасето е много тежко – с отбивка и заобиколен път.
Според представителите на БХРА пътната агенция трябва така да организира работата си, че да не спъва туристическия сезон. Служебният кабинет само пред 45 дни дойде със заявката, че туризмът ще е приоритет в работата му, но не виждаме нищо подобно от реалните действия, които се предприемат, категорични са от БХРА. Всички действия на правителството демонстрират, че секторът, който обичайно допринася между 11 и 13 на сто от БВП, не се счита за стратегически отрасъл. Затова и не се обмисля как биха могли да повлияят върху туризма действията на различните ведомства и министерства, нито се съгласува дейността им в интерес на туризма, подчертават от БХРА.
Подобна е ситуацията и с трасето към Варна, като основно се работи по трасето от Омуртаг до Шумен. По пътя има тежка техника, разорани участъци, бариери с движение в едно платно, а тапите са огромни и стават огромни задръствания. Така българските туристи имат още една пречка да изберат българското Черноморие дори и да имат огромното желание да го направят, обясняват хотелиери.
В момент на криза, когато оцеляването на един от най-важните сектори за българската икономика – туризмът, е поставено на карта, държавата трябва да вземе всички мерки, за да подпомогне бизнеса, а не да му пречи по всякакъв начин, подчертават от БХРА. Ясно е, че да имаме качествени пътища и по-малко инциденти по тях е от изключително значение, но трябва да се помисли как изпълнението на този приоритет да не съсипва допълнително борещите се за оцеляване ваканционни хотели, които са най-тежко засегнати от кризата.
Но се отнасят с него като към чуждо племе...
Дори към чуждите племена се отнасят къде -къде по-добре!
От там идва тази злоба и жлъч !Никое племе не понася племеизменниците...
Май доста строителни фирми се засилиха да работят може би за да оправдаят предварително взетите пари?!
Но има резон, да го правят нощем, както се практикува по цял свят, а не да ми почват работа с почесвания в 10.00 часа и да приключват в 16.00 часа !
Плаща държавата!!!