Измамници завлякоха бургазлийка, взеха ѝ парите за дефектни мебели
Илина Монева решила да не дава пари за наложения платеж и да върне стоката, но се налага да плати солено
Жена от Бургас стана жертва на измамници. Тя платила 280 лева за маса и столове, но й доставили дефектни мебели. Потърпевшата решила да не дава пари за наложения платеж и да върне стоката, но се налага да плати солено.
Търговецът ми каза „За тази цена толкова”, сподели пред Нова телевизия Илина Монева.
Тя е една от хилядите измамени. Водещият на рубриката „На твоя страна” Георги Георгиев разкри, че има бум на измами при покупки в Интернет. Сигнали от потребители, заплатили за стоки, а останали с празни ръце, заливат форумите за некоректни търговци. В други случаи – поръчаните продукти по нищо не се доближавали до получените.
Преди дни от страница за продажби във Фейсбук Илина си харесала комплект мебели за новия си дом. Обявата я привлича с атрактивната цена от 280 лв. и затова решила да поръча. Вместо нови мебели обаче в кашоните открива наранявания по всички части на столовете и масата.
„Страничният ръб на масата беше криво залепен и на вълни. По ръбовете имаше паднали части. Стъклото също беше разлепено“, разказва бургазлийката.
Още преди да разопакова всички кашони, търси тя връзка с търговеца, за да върне дефектните мебели.
„Обясних, че масата е дефектна, няма как да я вземем и бихме желали да я върнем. Казаха ми, че за тези пари – това е качеството”, добавя жената.
Тогава Илина решава да не плаща наложения платеж и да върне стоката, но за да се отърве от нежеланата покупка се налага да плати солено. Първо, за самата доставка, а след това и за връщането на комплекта.
„Помолихме го да поеме част от разходите за доставката, но отказа“, добави тя.
„Става въпрос за нелоялна търговска практика. Оправдание от типа „За тази цена толкова” не могат да бъдат валидни”, каза Димитър Маргаритов от Комисията за защита на потребителите.
„Потърпевшите да настояват търговецът да предприеме действия – да бъде извършен ремонт, поправка на дефекта, да бъде заменена стоката с нова или да бъдат заплатени разноските на потребителя“, добави той.
През последната година, когато много хора бяха принудени да пазаруват онлайн, рисковете скочиха значително, появиха се нови сайтове, каза пък IT експерът Спас Иванов.
„Съветвам всеки от потребителите да си потърси правата пред надзорните органи, а ако трябва и пред съда, защото това не е нормално“, добавя той.
Десетки такива сигнали откриваме и във форумите за некоректни търговци в социалните мрежи. Откриването на измамниците обаче е трудно. Затова и контролните органи често са с вързани ръце след измамни покупки от платформи с обяви и социалните мрежи.
От получените над 20 000 жалби през изминалата година около 6 000 са свързани с различни проблеми в онлайн търговията, заяви Маргаритов.
Поръчах олио, а получих веро, жалва се Юлия Борисова от Нова Загора.
Във Фейсбук тя открила обява за олио на достъпна цена.
„Вземам си пратката. Все още я пазя като спомен. Стори ми се по-рядко, но си помислих, че може на мен да ми се привижда“, разказва тя.
Когато жената отваря тубата, остава неприятно изненадана.
„Помирисах го. Имаш дъх на веро. Сложихме го на котлона и започна да се изпарява. Помолих едната ми дъщеря да отиде на чешмата и да сложи на гъбата и то се разпени. Опитах се да се свържа с търговеца. Писах му съобщение и акаунтът изчезна“, споделя тя.
Тогава Юлия разбира, че е измамена и съобщава във Форума за некоректните търговци.
Това е класическа форма на измама, коментира Спас Иванов.
Поръчах за празника на внучето си бонбони, а ми изпратиха празна кутия, сподели друга от измамените.
Фалшивите обяви привличат с нетипично ниски цени и атрактивни снимки, разкриват експертите. Все по-трудно могат да бъдат разпознати.
Симптом за измама може да бъде, ако търговецът не предлага опцията „преглед и тест“ при доставка на пратката.
„Хората, които имат користни цели, са доста изобретателни и може да ни заблудят. Съветът ми е да не правите експерименти с търговци, които не познавате и нямат добра репутация“, каза Столи Алипиев от Националната асоциация на потребителите.
задоволена ще е
Пък и ти не си ми сайбия на джоба,да ми даваш акъл къде и какво да харча.....
Въпроса е по-скоро принципен....
Започваш веднага с обидите(коментар 8)
само за това,че някой има различно ,от твоето мнение,вместо да се замислиш и да отговориш що годе възпитано....а аз конкретно,не съм обидил никого (коментар 2) още повече теб.....
Е затова сме на това дередже....от такива ТЪПАНАРИ като тебе......
Отговорих ти подобаващо......
каквото повикало,такова се обадило....
Ама виж,такива Ганьовци като тебе,бързат да коментират без да мислят(ако имат с какво де) и в крайна сметка излиза,че простия си ти и не само че си прост ,ами и тъп...и то много....
КУЦО И САКАТО Е МАЙСТОР,САМО ЗА ПАРИ ГОВОРЯТ.ПАЗЕТЕ СЕ ЧЕ ПОСЛЕ Е ХОДЕНЕ ПО МЪКИТЕ И РАЗКАТАВАНЕ ПО ИНСТИТУЦИИ ДА ДОКАЗВАШ ПРАВОТАТА СИ С ГОДИНИ.
Ама важното е да се похвалиш на всички колко си тъп!!
Има сума ти мебелни къщи и вериги за мебели,отиди и си купи от там,с безплатна доставка и монтаж (ако се наложи).........
да...ама....не....нали трябва да е евтино......?????
На ти сега...евтино