1037 шофьори, хванати да "хвърчат" по улиците на Бургас
12 велосипедисти пък са глобени за преминаване през пешеходни зони
1037 шофьори, които влязоха в статистиката на КАТ-Бургас за последната седмица. Това показват данните на служителите от сектор „Пътна полиция” при ОДМВР-Бургас по време на специализирана полицейска операция по безопасност на движението, включваща няколко направления : спазване на изискванията за скоростен режим, съблюдаване на пътната маркировка от велосипедисти и пешеходци и отнемане предимството на пешеходци, пресичащи по пешеходни пътеки.
Това е рекорден брой, хванати джигити в рамките на седем дни. В 9 от случаите водачите са хвърчали с над 50 км/ч. от максималната разрешена скорост. Те ще бъдат санкционирани с парична глоба, следваща законовите указания за надвишената скорост, и ще останат без шофьорски книжки.
По улиците на града зад волана са спипани двама неправоспособните водачи. 11 са бъзаците, които са поминали червен светофар и също ще отнесат парично наказание.
12 велосипедисти пък ще отнесат глоба в размер на 30 лв., като две са основните нарушения, извършвани от тях : управление на велосипед без оборудване и преминаване през зони за пешеходци без избутване на велосипеда / най-вече ул. Александровска” и ул. „Богориди”/.
В листите с глобени попадат и 26 пешеходци, които са санкционирани за непреминаване на указаните за целта места.
Автомобилът е средство за предвижване, което е едновременно удобство и отговорност.
Гумите – проверявайте налягането във всяка гума, особено, когато ви предстои шофиране на дълго разстояние. От това зависи качеството на управление на автомобила и количеството гориво, което ще изразходите.
Меките гуми нямат добре сцепление с пътната настилка, което води и до по-лошо управление и контрол на колата. Малко по-меките гуми могат да бъдат от полза единствено през зимата, когато настилките на пътя са често покрити със сняг или заскрежени.
Обърнете внимание на качеството и състоянието на всяка важна част от конструкцията на автомобила. Това важи с пълна сила в случаите, когато купувате кола от друг собственик, тоест – кола втора употреба. Перфектна проверка на състоянието на частите можете да направите при избран от вас автомобилен сервиз.
Така ще сте достатъчно спокойни на пътя, а и може да спестите пари от наложителен ремонт след това.
Документите – едва ли има нужда да говорим колко е важно да имате вашите лични документи и талона на автомобила в себе си, когато шофирате.
Същото важи и за задължителната застраховка Гражданска отговорност, документ за годишен технически преглед, както и други допълнителни документи, като пълномощно за управление, ако автомобилът не е на ваше име и се налага да пътувате в страна, която не е член на Европейски съюз.
Охладителната течност и маслото на колата трябва да бъдат на нужното количествено ниво. Проверете и това в деня, преди да тръгнете на път. Така ще имате време за реакция, ако има нужда от доливане или цялостна смяна на тези крайно важни течности в системата на автомобила.
Избирайте внимателно бензиностанциите, от които зареждате гориво. Подберете такава, за която знаете, че горивото е на достатъчно високо качество. Така ще се радвате на оптимално шофиране и ще опазите двигателя на автомобила си.
Повишено внимание при изнервящи ситуации на пътя. Независимо колко тежък е бил деня ви, бъдете винаги нащрек и не откликвайте на агресията на други шофьори.
неписани закони безопасно шофиране
В случай, че сте в ситуация, при която друг автомобил се опита да ви „засече“ се съобразете с това по внимателен начин, за да не се предизвика още по-сериозна ситуация.
В случай, че вие създадете по невнимание подобна ситуация, направете нужния жест, като се извините с махане на ръка или пускането на аварийни светлини.
По този начин няма да се стигне до по-изнервяща ситуация, тъй като на пътя няма място за такива.
Пешеходците са сред едни от сериозните „предизвикателства“ на пътя, особено когато се движите в голям град.
Опитвайте винаги да им давате предимство не само на пешеходни пътеки.
Всичко това трябва да става по начин, по който не застрашавате останалите участници в движението на пътя.
В случай, че автомобил има нужда да се включи в натоварено движение от път без предимство, осигурете му такова, тъй като едва ли ще ви забави с повече от няколко секунди. Утре вие може би ще бъдете на неговото място.
Скоростта. Да, тя е удоволствие, но решили ли сте да шофирате с висока скорост го правете на места, където разполагате с много добра видимост над пътя и районите около него. Имайте предвид и останалите коли пред и зад вас, тъй като те едва ли са наясно с намеренията ви да се движите по-бързо.
Използвайте качествени консумативи. Такива са чистачките, които ще ви се отблагодарят многократно и ще бъдат във ваша полза достатъчно дълго време, за да не съжалявате за похарчените за тях пари.
Подбирайте внимателно автомобилните сервизи, към които сте се насочили за ремонта на колата си.Най-доброто решение е да се доверите на сервиз, за който имате достатъчно добри препоръки от приятели и познати.
Светлините са задължение, докато шофираме, дори и през деня.Това е задължително на територията на България. Така няма да се наложи и да бъдете глобявани.
Внимавайте и опитвайте да предвиждате реакциите на останалите коли на пътя. Ако колата пред вас показва известни колебания в движението с повишено внимание намалете скоростта, за да се уверите, че имате достатъчно разстояние между двете возила.
Колкото и бързо да шофирате в града, едва ли ще спестите повече от 10 минути. Ето защо не го правете. Така ще спестите допълнително количество нерви, а и глоба за превишена скорост.
Такъв тип шофиране води и до по-висок разход на гориво. А това не е нужно на никого, нали?
Предпазният колан е задължителен, ако нямате причина да не го използвате. Това е уред, който може да ви спаси от сериозни наранявания в случай на сблъсък или просто рязко спиране.
Едва ли има смисъл да напомняме за шофирането след употреба на алкохол.
Опитайте да не се изнервяте излишно на пътя, Нервите едва ли ще ви помогнат, а и ще направят шофирането доста неприятно за вас и вашите спътници.
Известна българска фирма, започна кампания под наименованието „Алкохолът е ЛОШ шофьор”, чрез която се цели не само да се промени манталитета на българина, но и на начина му на мислене. Компанията стартира производството на безалкохолна бира, която има същия неустоим вкус като на тази със съдържание на алкохол.
Нека Ви представим накратко сега и какво е въздействието на алкохола върху шофирането ни: Нереална преценка на дистанцията и скоростта; Замъглено зрение, което затруднява спазването на пътните знаци Забавена реакция, при промяна на светофарните сигнали; Надценяване на способностите, неспазване на ограниченията, както и трудно забелязване на пешеходци и велосипедисти.
Навярно сте чули за мотото на различни компании гласящо: „Вие пиете, ние караме“ или „Drink and drive“. Идеята на тези компании е доста интересна и набира все по-голяма популярност. Използвайки услугите им, от една страна за автомобила Ви ще се погрижи опитен шофьор, а от друга страна Вие ще достигнете сигурно до желаната си точка.
Не бъдете безотговорни, помислете за себе си и близките си. В случай че сте употребили алкохол никога не се качвайте зад волана.
„Самонадеян шофьор, който тенденциозно кара с превишена скорост и създава опасност за останалите водачи.“
Но какво всъщност означава думата „джигит“:
„Това е историческо прозвище, особено популярно в Кавказ. Думата е от тюркски произход и може да се преведе като младеж, юнак, герой. В средноазиатските владения на царска Русия те са били представители на местните жители, които са помогнали на руските войски. Неофициално наименование джигит отговаря и като ниско военно звание в някои кавказки и туркестански военни части.
Първи март е обявен за ден на Джигита, отбелязва се в Чечения и Ингушетия, това е традиционен мъжки празник в двете републики. На този ден всички мъже в Чечения и Ингушетия празнуват.
„Нашите предци влагат много смисъл в тази дума: джигит е истински човек, патриот на родината си. И в същото време той трябва да бъде защитник на семейството си, на своите хора ”, това определени е дадено от Садо Месербиев, председател на Патриотичния клуб Рамзан, по повод празника. Месербиев добавя: „Всяко планинско семейство си е поставило за цел да отгледа истински джигит от сина.“
Джигити в Централна Азия и Кавказ, са наричани младите мъже, ездачи, отличаващи се с изкуството да управляват кон и да притежават оръжие, смелост и издръжливост.
Любопитното при държавите с най-добри магистрали и пътища е, че Германия, смятана за водеща в Европа, е едва на 8-а позиция.
На първите места са Холандия, Франция, Австрия, Португалия, Дания, Финландия и Люксембург. Италия, която е смятана за лидер по добри шосета, изпада на 18-а позиция. Като цяло рейтингът на България, в който се наблюдават още жп, авио, пристанищен и воден транспорт, е оценен като "сравнително нисък" за всички видове превози. Все пак обаче ЕК дава надежда с прогнозата за очаквана "слаба позитивна тенденция" за автомобилната, пристанищната и летищната инфраструктура,
Прогнозата е на базата на отблъскването от дъното, където е била България в периода 2014 - 2016 г. Показателно обаче е, че очевидно тежкото състояние на Българските държавни железници и постоянните дотации от държавата за пътническите жп превози не позволяват на евроекспертите особен оптимизъм по отношение на този вид транспорт. Все пак по качество на жп инфраструктурата страната ни изпреварва съседните държави Румъния и Гърция, както и Словения и Хърватия.
Ако концентрацията на алкохол в кръвта ми е от 0,5 до 0,8 промила, то допълнително мога да бъда наказан с лишаване от право да управлявам моторно превозно средство (МПС) за срок от 6 месеца и с глоба от 500 лв. Ако установеното количество е над 0,8 до 1,2 промила, глобата е 1000 лева, а ще загубя книжката си за 12 месеца. При повторно нарушение от същия тип срокът е от една до три години и глоба от 1000 до 2000 лв. Ако откажа да бъда проверен с дрегер или не отида на предписаното медицинско изследване, то ще бъда наказан с лишаване от право на управление за срок от 2 години и глоба 2000 лв.
Как можем да намалим тези нещастия?Страшно много се изговори по тази тема по телевизии, вестници и радия, но като че ли шофьорите не се трогват и продължават да карат безотговорно!За жалост, всичко е въпрос на съзнание, което липсва в повечето случаи.
Много неприятно бях изненадан от тежката катастрофа, предизвикана от световния шампион по фигурно пързаляне Максим Ставийски. Същият Ставийски , който участва в кампанията на МВР”Ако си пил, слез, искам да стигна жив”.Той отне живота на един младеж и рани тежко 18 годишно момиче!Жалко, че сред демоните на пътя се нареди и шампиона Стовийски. Но още по жалко е, че отне два невинни живота, неподозиращи своя тъй близък и незаслужен край. Какво ли още трябва да се случи, че в тази държава да се вземат мерки срещу шофиращите в нетрезво състояние…
Швеция, която се слави, като държавата с най-голяма безопасност на пътя. Там хората признават, че 40% от водачите карат с превишена скорост, но вместо да се поставят камери на места, на които да се събират глоби, те биват локализирани там, където скоростните ограничения наистина спасяват животи.
„Административната среда у нас е силно корупционна. Това не е мое заключение, но аз го споделям. Европейската комисия смята средата в България за силно корупционна. Когато създаваш все повече административни процедури, все повече гишета, ти увеличаваш корупцията. Авторите на тези законопроекти будят доста тревога във всички нас, защото не е ясно чии интерес обслужват“.
Всяко българско семейство е в ОПАСНОСТ във всеки момент по българските пътища и улици, било като водачи, пътници или пешеходци.
Това положение е нетърпимо.
Не можем да разчитаме само на съвестта на хората , защото понякога те просто нямат такава .
Да се обединим в името на тази кауза и да спрем това безумие . ДЪЛЖИМ ГО на жертвите загинали от автомобилни катастрофи .
Нужна е промяна за да спрем тази безсмислена война . Тази промяна трябва да я поискаме НИЕ честните българи .
Важно е автомобилът да е технически изравен , със платени застраховка данък и винетка , но как се следи за годността на самите водачи ? 10 години без лекарски преглед за шофьорите от най-масовата категория В е прекалено дълъг период . Нужна е превенция и наистина строг контрол . Контролът трябва да е наистина много сериозен върху човекът, който стои зад волана . Защото именно човек управлява автомобилът , а не платената застраховка или техническата изправност .
Делът на тази „порода“ шофьри може и да е малък, но причинените от тях щети са големи. Защото тези хора застрашават не само себе си, а и всички други на пътя. Впрочем, щетите от този манталитет могат да се забележат не само в статистиките на КАТ, но и в много други области на живота в България. Той се просмуква дори в управлението на държавата, от която очакваме да реши всички проблеми. Включително да се справи с „войната по пътищата“. И така кръгът се затваря.
Разбира се, има страшно много неща, които държавата може и трябва да направи, за да ограничи „войната по пътищата“. Със сигурност са нужни още по-целенасочени и комплексни нормативни промени. Макар че вече никой не е в състояние да проследи и запомни непрекъснатите промени - само от началото на тази година законът е променян пет пъти, при шест пъти през миналата година.
Страшно много трябва да се направи и за пътната инфраструктура. Като продължението на магистрала „Хемус“ например. Но както често се вижда, и на магистралите има достатъчно много ужасяващи катастрофи. А и статистиката е доказала, че навсякъде по новопостроените и ремонтирани пътни участъци броят на нарушенията и инцидентите веднага нараства.
Разбира се, може и санкциите да станат още по-строги. Но глобите вече бяха повишени двойно, а кой знае каква разлика не настъпи. Може и трябва да се повиши и контролът по пътищата. Но няма как на всеки километър да се монтират камери и полицейски патрули. А и предупредени от колегиалното присветване с фаровете, всички минават бавно и тържествено покрай полицаите, след което „коридата“ отново започва с бясна скорост.
Казано по – просто, независимо дали управляваме автомобил, мотоциклет, велосипед, популярните тази година електрически скутери (тротинетки), скейтборд, ховърборд и др., законът ни възприема като водач на ППС, поради което върху нас тежи забраната да не го управляваме в нетрезво състояние. Впрочем, терминът “нетрезво” състояние ще използваме в настоящото изложение като събирателен термин за шофиране под въздействието на алкохол и/или наркотици и техни аналози.
Пък за това, че градът е пълен с "повредени" автомобили, спрели на аварийни, за да си купим домати, а покрай тях си минаааават фирмени коли на полицията без да им прави впечатление, никой не казва. Отчитат си кухите бройки, докладват си таргет и толкоз. За това ги псуват и майтапят, никой не ги взема на сериозно тези с униформите, разхождащите се, за да им мине смяната. Докато не им се смени начина на мислене и работа, няма да могат да въведат ред по пътищата. Остават само със статистики, никаква полза