Куриоз! Бургазлийка яхна Аудито си надрусана, полицията я хвана два пъти за ден
Втория път дори е била вече със свалени номера
26-годишна бургазлийка е хваната да шофира надрусана два пъти в рамките на няколко часа. Куриозният случай е от 8 април. Около 16:50 ч. в района на хотел Диамант в Слънчев бряг служители от РУ-Несебър са спрели Ауди А4, шофирана от младата жена. По време на проверката служителите установили, че бургазлийката, движеща се от Свети Влас към Несебър, била силно притеснена и със забавени реакции.
Тестът за употреба на наркотични вещества бил положителен за канабис и метамфетамин.
Жената отказала да даде кръв за химичен анализ. Табелите на управлявания от нея автомобил са свалени, а след полицейско задържане, бургазлийката е освободена. По случая е образувано бързо производство. Няколко часа по-късно - около 22.00 ч. в района на кръговото кръстовище на бургаския кв. Сарафово, служители от Пето Районно управление-Бургас спрели автомобила на 26-годишната бургазлийка, движещ се без регистрационни табели. Водачката отново е тествана за употреба на наркотици, тестът отново бил положителен, но този път бургазлийката дала кръв за химичен анализ. Тя е задържана за срок до 24 часа. По случая е образувано бързо производство.
При паралелно течащите проверки за шофиране на пътно превозно средство след употреба на наркотични вещества са установени още четири случая. Водачите са на възраст от 20 до 32 години.
Двама от водачите - на 22 и 24 години, шофирали след употреба на метамфетамин, един 32-годишен водач от кюстендилското село Слокощица карал т.а. „Форд Транзит”, със софийска регистрация след употреба на амфетамин, един водач от сунгурларското село Костен пък е хванат зад волана на л.а. „Фолксваген Голф”, с бургаска регистрация, след употреба на амфетамин, метамфетамин и кокаин.
Абе вие във флагман да не сте друсаняци че ми триете коментара?
Въздействие на алкохола върху способностите за шофиране
Ниво на алкохола 0,2-0,5 на хиляда
Преценката за дистанция и скорост на приближаващите превозни средства е изкривена. Водачът ще е склонен към поемане на по-големи рискове, особено при опасни маневри като изпреварване или шофиране прекалено близо до предното превозно средство.
Ниво на алкохола 0,5-0,8 на хиляда
Зрението е засегнато, което води до затруднена ориентация в динамичната пътна обстановка, до грешна преценка на разстоянията, включително при наближаване на завой, забавена реакция. Водачът е склонен да кара твърдо бързо. За мотоциклетистите е трудно да карат по права линия.
Ниво на алкохола над 0,8 на хиляда
Водачът е склонен да надценява способностите си. Зрителното възприемане е дотолкова засегнато, че водачът може да не забележи навреме велосипедисти, пешеходци или паркирани коли, за да ги избегне.
Никой човек не е твърде опитен, твърде възрастен или твърде умен, за да избегне ефектите на алкохола, когато зад волана.
Според действащия у нас Закон за движението по пътищата зад волана не може да сяда водач на превозно средство, който има в кръвта си повече от 0,5 промила алкохол.
Оттук обаче започват и неволите на шофьорите, тъй като едни и същи количества алкохол не се отразяват еднакво на различните хора. Експертите обаче са категорични - алкохолът пречи на мозъка да функционира пълноценно и дори едно питие може да повлияе на способностите за шофиране.
Нивото на алкохола в кръвта се влияе от много фактори: вид и количество на питието, пол, тегло, лични навици на консумация на алкохол, дали човекът се е хранил, Двата основни фактора за влиянието на алкохола върху организма все пак са половата принадлежност на шофьора и телесното му тегло, обяснява уебстраницата като предлага два примера - двама шофьори - мъж и жена, изпиват еднакво количество бира, но нивото на алкохол в кръвта на двамата се различава почти двойно.
Ако човекът е пил много предната вечер, алкохол в кръвта му на следващата сутрин може все още да е над законовата граница. Процесът не може да се ускори с пиене на чай или кафе, припомнят специалистите.
Дори и от катастрофата да е минало много време, се стресират всеки път, когато попаднат зад волана.
Подобна реакция към шофирането има множество минуси.
Първо, човек, който се страхува да шофира или изпитва други отрицателни емоции, в такова състояние излага на опасност не само своя живот, но и този на пасажерите.
Причина за това са негативните емоции, преживени от шофьора, които не му позволяват да се концентрира по време на шофиране.
Второ, страхът на шофьора, попаднал в ПТП, му отнема бързината и обективността на реакциите.
Ако водачът се бои, шансовете от повторна автомобилна катастрофа се увеличават значително.
На пътя, където човекът зад волана отговаря не само за своя живот, но и за живота на другите, не трябва да има място за съмнения, неувереност и страх.
Как се измерват нивата на стрес след ПТП?
Някои от нас са свикнали да живеят в постоянен стрес и престават да забелязват неговите проявления и просто свикват към него, не се опитват да се борят с отрицателните му последствия.
В такъв случай трудно разбират по какви причини изпитват страх зад волана или страх преди началото на шофирането.
Не всички след ПТП преживяват толкова силен стрес, че да се затрудняват с шофирането.
Някои са много устойчиви на стрес.
Въпреки че при Своге загинаха цели 20 души при едно единствено ПТП, а тази година няма катастрофа с толкова много жертви, общият брой на загиналите вече е по-висок от миналогодишния. При това през последните години броят на хората, намерили смъртта си на пътя, непрекъснато намаляваше. Пак според статистиката на МВР към 15 декември 2017 г. жертвите на катастрофи са били 643.
Според данни на Евростат България е на първо място в ЕС по брой загинали при катастрофи с леки автомобили на 1 милион жители. Страната ни се нарежда с най-висок дял смъртност в категорията на леките автомобили с 64 смъртни случая на милион жители. Това е почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Малта - 11. Средният показател за ЕС е 23 смъртни случая на 1 милион души население.
Ако някой излезе да твърди, че проблемът е само с обучението на младите шофьори или само с пътищата ни, ще греши много. Проблемът е много широк, много всеобхватен и не по-малко сериозен. Ние имаме способността да отричаме единия или другия проблем. Като пример ще ви дам, че в Европейския съюз 60% от ПТП са свързани с превишена скорост, а за сравнение в България за 95% от катастрофите като основна причина се посочва превишената скорост. В страните членки на ЕС за 30% от ПТП се определя като причини инфраструктурата и грешки при планирането, при нас само за под 1% от катастрофите признаваме, че причини са инфраструктурата и грешки при планирането. Аз бях шокирана, когато през 2018 г. при тежката катастрофа край Своге такава причина не беше изтъкната, а на всички беше ясно, че именно инфраструктурата е причината за произшествието.
Ето затова, днес ще поговорим малко по – подробно за административноправните и наказателноправните последици при шофиране в нетрезво състояние.
Аз продадах Бавареца ма аз и толкова го карах,ся от Шрека ши напрая някой лев и ши искоча с някоя нова бегачка,пак ще мяукат котетета по мене,о е
Сус ма пa4a, значи си друсала, седнала са са отваря тука, отивай в Карабаир, Брус Ли та бе вгзъ!
Какъв е този закон, които дава възможност за отказване на кръвна проба?! И защо боклуците не се водят директно в бунището (затвора)?!
Хайде, депутати, променете този закон! Нали затова ви избрахме отново!?!
поне заглавието да напишете правилно