Иновации в света на електрическите мотокари
Много от пионерите в бизнеса са фокусирани върху технологии, включително батериите, суперкондензаторите и синхронните двигатели
Ние вярваме, че сме в най-забележителния период в почти 200-годишната история на електрическия двигател. Големите производители тестват максималните възможности, за да видят колко издръжливи могат да бъдат тези двигатели. Резултатите са необикновени, оформяйки и повлиявайки на много индустрии.
Когато говорим за електрическия мотор и енергийната ефективност, той претърпя големи промени през последните години. По-голям фокус е поставен върху това двигателите да бъдат възможно най-ефективни. Това намалява енергийното им потребление, минимизира експлоатационните разходи и намалява емисиите на въглероден диоксид, като същевременно осигурява надеждна работа на високо ниво.
Много от пионерите в бизнеса са фокусирани върху технологии, включително батериите, суперкондензаторите и синхронните двигатели. Тези компоненти са от решаващо значение за ограничаване на консумацията на електроенергия от тези високоефективни електрически двигатели.
Литиево-йонна батерия.
Основната привлекателност на литиево-йонната батерия е потенциалното спестяване на разходи, което може да бъде проверено с течение на времето. Макар да е вярно, че литиево-йонните акумулаторни батерии струват повече от оловно-киселинните батерии, те издържат 2 до 3 пъти по-дълго. Това създава големи икономии в други области, които гарантират значително по-ниски разходи.
Когато сравняваме литиево-йонната с оловно-киселинната батерия, се забелязва приблизително 40% увеличение на ефективността. Това води до значителни икономии на разходите, като се налага да се харчат по-малко пари за енергия при зареждане на батериите. Увеличението се дължи отчасти на неефективната способност за зареждане / разреждане на оловно-киселинната батерия.
Тенденцията е за намаляване на обема на батериите, но за увеличаване на работния цикъл.. Повишена ефективност се открива и при загубата на енергия при производството на топлина. Например, оловно-киселинната батерия изгаря 45-50% от енергията си в топлина, докато литиево-йонната батерия губи само 10-15%.
За разлика от оловно-киселинните батерии, литиево-йонните батерии, които се предлагат с електрокарите, поддържат стабилно изходно напрежение. То намалява тока, протичащ през електрическите компоненти на машината. Това намалява отделянето на топлина, осигурявайки по-дълъг живот на компонентите. Удълженият жизнен цикъл намалява разходите за амортизация и поддръжка, като същевременно осигурява по-надеждна машина. Това допринася за по-дълаг експлотационен живот и по-висока производителност.
Суперкондензатори:
Учените постоянно правят разработки, които дават по-голяма автономност на електрическите мотокари с голям капацитет. Ярък пример за това е разработването на суперкондензатора и способността му да поддържа мощността, изтеглена и върната към основната батерия.
Тези фирми, които искат да преминат на електрически повдигачи, често се чудят дали машината ще има достатъчно енергия, за да издържи дълги часове. С развитието на суперкондензатора електрокарите станаха изключително ефективни. Суперкондензаторът е акумулатор на енергия, който работи почти като спомагателна батерия. Това увеличава автономността на машината чрез намаляване на разхищаваната енергия.
Синхронният двигател:
Синхронният двигател гарантира висока ефективност във всяка ситуация, на която е изложен. Това е изключително полезно за приложения, характеризиращи се с изключително непостоянна и интензивна среда. Този тип двигател може дори да запази ефективност, когато бъде натоварен до максимум за продължителни периоди от време. В резултат на това получавате постоянно ефективна производителност, независимо от вашата работна среда и материалите, с които работите.
Друго голямо предимство на синхронните двигатели е тяхната висока плътност на въртящия момент. Това позволява да се намали размерът на двигателя, като същевременно поддържа и дори увеличава производителността. При намаляване размера на двигателя, съответно понижаваме и топлинните загуби. Това ни дава възможност да възстановим повече мощност на двигателя, да увеличим изходящия капацитет и да създадем електрокари, които предефинират бъдещето.