×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • В четвъртък ще бъде спряно движението по Дунав мост при Русе
  • Откриха изчезнал човек в Рила планина след мащабна акция с дронове и шейни
  • Бюджетът за 2025 година е обнародван в „Държавен вестник“
  • Александър Лукашенко встъпва в длъжност за седми мандат като президент на Беларус
  • Пореден ден на протести в Турция заради ареста на Имамоглу
  • Празнуваме Благовещение - ето кой има имен ден
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Варна е много по-зле от Бургас по отношение на безопасността при шофиране


Варна е много по-зле от Бургас по отношение на безопасността при шофиране
Държавата показва 70 опасни в държавата места за ПТП-та, нашият анализ демонстрира над 1500 и това не е случайно, каза Богдан Милчев от ИПБ
15 Февруари 2021, Понеделник, 19:59 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

Във Варна не се управляват добре ресурсите, защото областта не получава по-малко средства от Бургас, а резултатите са доста по-лоши

 

-Г-н Милчев, малко са показаните от МВР участъци в България, който са отбелязани като „опасни“. Реалността обаче е друга. На какво се дължи това?

-Нашата статистика успя да идентифицира около 1500 места, в сравнение с показаните от МВР 70-80. В другите държави опасните участъци са повече от 5-7 хиляди. Изводът е ясен – държавата не идентифицира правилно потенциално опасните места и точно затова нашата информация е взета от застрахователите. За Бургас например, в анализа на черните точки, ни описаха: Кръстовището на ул. „Гладстон“ и „Сан Стефано“; „Стефан Стамболов“ пред УМБАЛ-Бургас; целият булевард „Тодор Александров“; целият път Е-80 в посока Айтос;  път Е-87 – от кръговото до гробищния парк в посока кв. Сарафово“; пътя към Аркутино; и още много други. Ние направихме нещо, с което опитваме да покажем на държавните институции как трябва да управляват риска. За момента никой в България не управлява риска, защото никой няма правомощията. Ние сме НПО, което в продължение на няколко месеца се нагърби с тази тежка задача, изуши международните стандарти и представи на обществото модел за управление на риска. Оценката на това е най-важната. А понеже в България всичко се управлява през телевизора, ние искаме да покажем какво представлява експертното управление и как може то да се случи. 

-На какво се дължи тази фрапантна разлика между реалните опасни места и показаните от държавата като такива? Некомпетентност? Нежелание? Нещо друго?

-На липса на визия за управление на риска. Ние приемаме по презумция, че собственикът на пътя е собственик на риска. В същото време държавата преди 2 години създаде държавна агенция, която трябваше да се занимава точно с това. Но се получава така, че за тези 2 години тази агенция все още няма правомощията да управлява риска, а вече са са похарчени над 5 млн.лв. от Бюджета за издръжка на своите служители.

-Тази агенция не се ли превръща в паразитна структура?

-Точно такава е в момента, въпреки че аз лично настоявах тя да се създаде. Това, което правим в момента с проучването си е тласък към държавните институции, който да ги подтикне да започнат да си вършат работата. Защото в България винаги се процедира по подобен начин, за жалост. Чак когато някои им покаже как се прави, тогава почват да се активират. Надяваме се така да се случи и с решаването на този проблем.

-България е една от държавите с най-много катастрофи и тежки катастрофи на глава от населението. 

-Бяхме така, но в последните 1-2 години статистиката показва, че България прави чудеса в травматизма – за този период броят на жертвите на пътищата е намалял с 40%. Възможно е това да е само статистическа промяна, защото това, което наблюдаваме на пътя е различно. Имаме проблем със статистиката действително, но е въпрос на време да го коригираме. 

-Дефинирането на тези опасни участъци и места е първата стъпка. Какво следва след това?

-Дори не е това първата стъпка. На първо място трябва да се дефинира опасната област в България. От данните вадим София област и за нея правим отделна статистика, тоест работим с общо 27 области. Чак когато имаме пълна картина на ситуацията в България имаме опция да приоритизираме риска – да кажем къде той е по-висок. Така например, в това отношение, Варна е много по-зле от Бургас – в пъти по-зле. И ако трябва да се отделят ресурси за подобряване на инфраструктурата, държавата първо трябва да отдели средства за местата, където проблемът е най-голям. 

Според нас българските политици имат желание, но нямат експертиза да решат проблемите и затова се намесваме ние. Предлагаме им модел за управление, който включва и структурна промяна – АПИ да бъде извадено от Регионалното министерство, да се слее с държавната агенция и да стане пряко подчинена на Министерски съвет. По този начин ние ще използваме ресурса, който би трябвало да има в Агенцията за безопасност и управление и оценка на риска, а от друга страни АПИ ще държи парите. 

Не може малкият, който няма парите, да командва този, който има парите. Това не е възможно. Нашият подход е логически обоснован, а и подобно регулиране на развитието на управление на безопасността има и в други страни. Тоест България няма да е прецедент за извършването на подобна структурна промяна. Това е и голямото предизвикателство, което отправяме към политическите партии, които искат да управляват – готови ли са те да въведат структурни промени и да изградят нормативна база, зад която да направят процеса неизбежен.

-Според вашата карта Бургас се нарежда на 14-о място по опасност на пътищата – тоест в средата. Защо обаче има такава разлика между Бургас и Варна, която е описана като четвърта най-опасна област?

-Методологията, която сме използвали е базирана на швейцарския стандарт, защото у нас няма въведена такава. Това, което се показа от формулата, която създадахме, е данните, които представяме. Не знаем още на какво се дължи тази огромна разлика между двете Черноморски области, но предстои да разберем със задълбочен анализ. Първо трябва да се изучат десете области, които на нашата карта са отбелязани в червено. Там трябва да отидат мултидисциплинарни екипи, да посетят и обследват конректните черни точки по области и да идентифицират причините за опасността. 

Явно е обаче, че във Варна не се управляват добре ресурсите. Там очевидно има проблем с това как се управляват парите, защото областта не получава по-малко средства от Бургас, а резултатите са по-лоши. Морската столица изостава значително по това отношение в сравнение с Бургас. Такава е статистиката, тя е безпристрастна. 

-Какъв е правилният подход за управление на риска?

-Със сигурност не е „по телевизията“. Няма да се получи като ходим да сменяме мантинелите там, където по телевизията или в медиите са показали, че има проблем. Сменят се мантинелите и се прави ремонт на пътищата там, където е най-опасно. Не можем да коригираме всичко, но със сигурност имаме опцията там, където е най-необходимо, да се направи корекция.

-Какво е бъдещето пред България? Ще има ли промяна в положителна насока в това отношение?

-Очакваме светло бъдеще за България. Амбицирани сме в най-скоро време да превърнем страната в лидер по пътна безопасност в целия Европейски съюз. Оптимист съм, защото макар че сме на последно място, можем да изучим лошия опит на другите страни и много бързо не само да наваксаме с тях, но и да ги изпреварим.

-Не е ли свързана промяната на безопасността на пътищата и с потенциална промяна в манталитета на българския шофьор?

-Културният детерминизъм също трябва да се изучава и също има отношение, но манталитетът не е ключов, защото ако променим средата, променяме и него. Доказателство за това е, че българските шофьори, отивайки в чужбина, променят поведението си. Тоест можем да коригираме манталитета на българския шофьор, променяйки средата, в която той управлява автомобила си. 
 


В категории: Политика


Зверство смрази морски град
Зверство смрази морски град 25/03/2025, Вторник 21:33 0
Получи огромно признание
Получи огромно признание 25/03/2025, Вторник 21:18 0
Флагман.БГ Събра погледите на 57 години Събра погледите на 57 години 25/03/2025, Вторник 20:48 0
Вързаха й тенекия
Вързаха й тенекия 25/03/2025, Вторник 20:24 0
Флагман.БГ Не си поплюва Не си поплюва 25/03/2025, Вторник 19:49 3
Флагман.БГ Направи голям фурор в "Стани богат" Направи голям фурор в "Стани богат" 25/03/2025, Вторник 19:33 0
Ще е булка
Ще е булка 25/03/2025, Вторник 19:24 0
Пак показа класа
Пак показа класа 25/03/2025, Вторник 19:21 0
13
Коментара по темата
13.
Хм
16.02.2021 11:34:19
0
1
Това прилича на поговорката „Не е важно на мен да ми е добре, а на Вуте да му е зле”. Т.е. да не се сравняваме с тези, които вървят напред, ами да се успокояваме, че може да бъде и още по-лошо. Регресивна психология - утехата на примиренчеството.
12.
кака Мара
16.02.2021 08:03:18
4
5
Във Варна руснаците и русофилите са повече, затова си е съвсем естествено да са превръща във все по-голям кенеф.
11.
Селянин
16.02.2021 08:02:56
0
4
На всеки живял в двата града отговора е кристално ясен. Причините са в манталитетта на варненците. От там тръгват и кражбите и рушветите и карането като безсмъртни и безнаказани и ремонтите по пътищата и прегледите и безопасноста.
10.
кенеф
16.02.2021 00:04:35
6
4
че варна е най-големия кенеф по цялото черноморие го знае всеки,ама лошото е,че и албена се присаединява към тях.
9.
Виж ти
15.02.2021 23:56:36
0
3
Дебилчо и тук се появи. Има ли лайкове олигофрен
8.
ГОЛЯМА ФИРМА
15.02.2021 22:04:51
0
3
"""ИНСТИТУТ""""МИЛЧО С МИЛЬОВЦИТЕ ДРЪНЧАТ НА КУХО!!!!!!!ЧЕ И ИНТЕРВЮ ХАХА
7.
варненче
15.02.2021 21:56:44
2
5
Във Варна се краде повече и затова дупките са повече.А където има дупки -там е опасно
6.
От
15.02.2021 21:41:15
5
4
Бургаските шофьори са “номер едно “.
5.
абе милчоооо
15.02.2021 21:00:59
1
7
от всеки става шофьор



от шофьора нищо не става ,само шофьор
4.
възмутен теляк
15.02.2021 20:53:14
0
13
Това е една сладка службичка за наши хора и пенсионирани милиционери.
3.
вогел
15.02.2021 20:49:58
0
11
ИПБ наистина е паразит в държавата. Все едно да има институт по осоляване на манджата. Шафьорлъка се учи както му е редът и после КАТ трябва да си гледа работата както трябва...и пътното строителство също.
2.
противни храненици
15.02.2021 20:28:48
1
14
Това НПО "Институт по пътна безопасност" е даже по-голям паразит отколкото обикновенно са другите НПО-та. Пълно е с отпадъци от КАТ, разни агенции и отдели, уволнени служители за корупция или некадърност. Широкото му отразяване в медиите внушава на зрителите, че там са най-големите специалисти. Допълнително авторитет придобиват от участието им във всякакви срещи с отговорни държавни служби или инстанции, което ги прави едва ли не равноправни партньори.
1.
Мдааа
15.02.2021 20:09:40
0
19
Интерeсно този корифей по пътна безопасност каква я свърши, като беше шеф КАТ демек държавен служител?Взе си запалтките от МВР и хоп специалист по пътна безопасност,НПО и т.н Какъв скрит и недооценен от държавата талант
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Почернена майка с разтърсваща изповед! Синът й Димитър скачаше под коли в София преди да "полети" фатално Почернена майка с разтърсваща изповед! Синът й Димитър скачаше под коли в София преди да "полети" фатално Можеше ли да бъде спасен млад човешки живот? Зверство смрази морски град Зверство смрази морски град Убиха с пушка кърмеща майка куче Възстановяват ПГ на МЕЧ, но готвят нов удар по Радостин Василев Възстановяват ПГ на МЕЧ, но готвят нов удар по Радостин Василев С това мутренско поведение той не може да е заместник-председател на парламента, заяви Драгомир Стойнев от БСП, но не каза дали ще го свалят от поста Ще има ли задължителна матура по математика? Министър Вълчев заговори и за пълна забрана на телефоните Ще има ли задължителна матура по математика? Министър Вълчев заговори и за пълна забрана на телефоните  Учителите губят 5 минути да съберат телефоните след междучасията и затова е нужна промяната, каза той Не си поплюва Не си поплюва Фънки с негативни думи за Лили Иванова Направи голям фурор в "Стани богат" Направи голям фурор в "Стани богат" Млад мъж отвори въпрос за 20 000 лева Каза за Рачков Каза за Рачков Веско Маринов направи комплимент на комика Виц за националите изби рибата: Влизат момчетата в известен магазин и... Виц за националите изби рибата: Влизат момчетата в известен магазин и... Шегата почти звучи като реалност Животът му бе изпълнен с драматични обрати Животът му бе изпълнен с драматични обрати В последното си интервю той споделя, че е видял самата смърт - била като грозна жена  Бургаски стоматолог задържа здравни книжки и отчита съмнително лечение Бургаски стоматолог задържа здравни книжки и отчита съмнително лечение Пациентка твърди, че лечението, вписано в книжката ѝ, никога не е било извършено. От РЗОК започват проверка
Тръмп се хвали с напредък за мира в Украйна, но сделката за АЕЦ „Запорожие“ пропада Тръмп се хвали с напредък за мира в Украйна, но сделката за АЕЦ „Запорожие“ пропада  От Кремъл са категорични, че АЕЦ „Запорожие“ е руска и прехвърлянето й на друга страна е невъзможно  Знаменит тенисист с култово последно желание Знаменит тенисист с култово последно желание Агилера поиска студена бира Желание за стриптийз в „Ергенът“, но Мартин отказа Желание за стриптийз в „Ергенът“, но Мартин отказа Това е гадно, каза той, след като Анна-Мария го би в игра и това й даде право да поиска нещо от него Получи огромно признание Получи огромно признание Мъри и Гьозтепе мобилизират френетична фенска маса Вързаха й тенекия Вързаха й тенекия Дрю е чаровна и богата, но не сполучи с определен мъж Река с крокодили ще е домакин на знаменито състезание? Река с крокодили ще е домакин на знаменито състезание? Ето какво планират Ще е булка Ще е булка Леердам каза "да" на Пол Пак показа класа Пак показа класа Григор е 1/4-финалист в Маями, турнирът е за 1000 точки при трофей Край на войната в Черно море! САЩ, Русия и Украйна се споразумяха, но... има нюанси Край на войната в Черно море! САЩ, Русия и Украйна се споразумяха, но... има нюанси От Кремъл обявиха, че ако няма отмяна на санкциите срещу банковия и хранителния сектор, няма да бъде прекратен огъня Беше на върха на славата, а сега е в затвора Беше на върха на славата, а сега е в затвора Робиньо е зад решетките
Делян Пеевски Делян Пеевски Няма да допусна България да се превърне в държавата на абсурдите Виц на деня Виц на деня - Кога ще е готова поръчката ни?
- Не знам точно.
- Кажете грубо.
- Не знам, да ти е*а майката!
Виц на деня Виц на деня - Ленче, отивам до кръчмата, облечи си балтоня.
- И мен ли ще вземеш?
- Не ма, спирам печката.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Чисто технически, смартфонът е вградената черна кутия на живота ви.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори