×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Варна е много по-зле от Бургас по отношение на безопасността при шофиране


Варна е много по-зле от Бургас по отношение на безопасността при шофиране
Държавата показва 70 опасни в държавата места за ПТП-та, нашият анализ демонстрира над 1500 и това не е случайно, каза Богдан Милчев от ИПБ
15 Февруари 2021, Понеделник, 19:59 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

Във Варна не се управляват добре ресурсите, защото областта не получава по-малко средства от Бургас, а резултатите са доста по-лоши

 

-Г-н Милчев, малко са показаните от МВР участъци в България, който са отбелязани като „опасни“. Реалността обаче е друга. На какво се дължи това?

-Нашата статистика успя да идентифицира около 1500 места, в сравнение с показаните от МВР 70-80. В другите държави опасните участъци са повече от 5-7 хиляди. Изводът е ясен – държавата не идентифицира правилно потенциално опасните места и точно затова нашата информация е взета от застрахователите. За Бургас например, в анализа на черните точки, ни описаха: Кръстовището на ул. „Гладстон“ и „Сан Стефано“; „Стефан Стамболов“ пред УМБАЛ-Бургас; целият булевард „Тодор Александров“; целият път Е-80 в посока Айтос;  път Е-87 – от кръговото до гробищния парк в посока кв. Сарафово“; пътя към Аркутино; и още много други. Ние направихме нещо, с което опитваме да покажем на държавните институции как трябва да управляват риска. За момента никой в България не управлява риска, защото никой няма правомощията. Ние сме НПО, което в продължение на няколко месеца се нагърби с тази тежка задача, изуши международните стандарти и представи на обществото модел за управление на риска. Оценката на това е най-важната. А понеже в България всичко се управлява през телевизора, ние искаме да покажем какво представлява експертното управление и как може то да се случи. 

-На какво се дължи тази фрапантна разлика между реалните опасни места и показаните от държавата като такива? Некомпетентност? Нежелание? Нещо друго?

-На липса на визия за управление на риска. Ние приемаме по презумция, че собственикът на пътя е собственик на риска. В същото време държавата преди 2 години създаде държавна агенция, която трябваше да се занимава точно с това. Но се получава така, че за тези 2 години тази агенция все още няма правомощията да управлява риска, а вече са са похарчени над 5 млн.лв. от Бюджета за издръжка на своите служители.

-Тази агенция не се ли превръща в паразитна структура?

-Точно такава е в момента, въпреки че аз лично настоявах тя да се създаде. Това, което правим в момента с проучването си е тласък към държавните институции, който да ги подтикне да започнат да си вършат работата. Защото в България винаги се процедира по подобен начин, за жалост. Чак когато някои им покаже как се прави, тогава почват да се активират. Надяваме се така да се случи и с решаването на този проблем.

-България е една от държавите с най-много катастрофи и тежки катастрофи на глава от населението. 

-Бяхме така, но в последните 1-2 години статистиката показва, че България прави чудеса в травматизма – за този период броят на жертвите на пътищата е намалял с 40%. Възможно е това да е само статистическа промяна, защото това, което наблюдаваме на пътя е различно. Имаме проблем със статистиката действително, но е въпрос на време да го коригираме. 

-Дефинирането на тези опасни участъци и места е първата стъпка. Какво следва след това?

-Дори не е това първата стъпка. На първо място трябва да се дефинира опасната област в България. От данните вадим София област и за нея правим отделна статистика, тоест работим с общо 27 области. Чак когато имаме пълна картина на ситуацията в България имаме опция да приоритизираме риска – да кажем къде той е по-висок. Така например, в това отношение, Варна е много по-зле от Бургас – в пъти по-зле. И ако трябва да се отделят ресурси за подобряване на инфраструктурата, държавата първо трябва да отдели средства за местата, където проблемът е най-голям. 

Според нас българските политици имат желание, но нямат експертиза да решат проблемите и затова се намесваме ние. Предлагаме им модел за управление, който включва и структурна промяна – АПИ да бъде извадено от Регионалното министерство, да се слее с държавната агенция и да стане пряко подчинена на Министерски съвет. По този начин ние ще използваме ресурса, който би трябвало да има в Агенцията за безопасност и управление и оценка на риска, а от друга страни АПИ ще държи парите. 

Не може малкият, който няма парите, да командва този, който има парите. Това не е възможно. Нашият подход е логически обоснован, а и подобно регулиране на развитието на управление на безопасността има и в други страни. Тоест България няма да е прецедент за извършването на подобна структурна промяна. Това е и голямото предизвикателство, което отправяме към политическите партии, които искат да управляват – готови ли са те да въведат структурни промени и да изградят нормативна база, зад която да направят процеса неизбежен.

-Според вашата карта Бургас се нарежда на 14-о място по опасност на пътищата – тоест в средата. Защо обаче има такава разлика между Бургас и Варна, която е описана като четвърта най-опасна област?

-Методологията, която сме използвали е базирана на швейцарския стандарт, защото у нас няма въведена такава. Това, което се показа от формулата, която създадахме, е данните, които представяме. Не знаем още на какво се дължи тази огромна разлика между двете Черноморски области, но предстои да разберем със задълбочен анализ. Първо трябва да се изучат десете области, които на нашата карта са отбелязани в червено. Там трябва да отидат мултидисциплинарни екипи, да посетят и обследват конректните черни точки по области и да идентифицират причините за опасността. 

Явно е обаче, че във Варна не се управляват добре ресурсите. Там очевидно има проблем с това как се управляват парите, защото областта не получава по-малко средства от Бургас, а резултатите са по-лоши. Морската столица изостава значително по това отношение в сравнение с Бургас. Такава е статистиката, тя е безпристрастна. 

-Какъв е правилният подход за управление на риска?

-Със сигурност не е „по телевизията“. Няма да се получи като ходим да сменяме мантинелите там, където по телевизията или в медиите са показали, че има проблем. Сменят се мантинелите и се прави ремонт на пътищата там, където е най-опасно. Не можем да коригираме всичко, но със сигурност имаме опцията там, където е най-необходимо, да се направи корекция.

-Какво е бъдещето пред България? Ще има ли промяна в положителна насока в това отношение?

-Очакваме светло бъдеще за България. Амбицирани сме в най-скоро време да превърнем страната в лидер по пътна безопасност в целия Европейски съюз. Оптимист съм, защото макар че сме на последно място, можем да изучим лошия опит на другите страни и много бързо не само да наваксаме с тях, но и да ги изпреварим.

-Не е ли свързана промяната на безопасността на пътищата и с потенциална промяна в манталитета на българския шофьор?

-Културният детерминизъм също трябва да се изучава и също има отношение, но манталитетът не е ключов, защото ако променим средата, променяме и него. Доказателство за това е, че българските шофьори, отивайки в чужбина, променят поведението си. Тоест можем да коригираме манталитета на българския шофьор, променяйки средата, в която той управлява автомобила си. 
 


В категории: Политика


13
Коментара по темата
13.
Хм
16.02.2021 11:34:19
0
1
Това прилича на поговорката „Не е важно на мен да ми е добре, а на Вуте да му е зле”. Т.е. да не се сравняваме с тези, които вървят напред, ами да се успокояваме, че може да бъде и още по-лошо. Регресивна психология - утехата на примиренчеството.
12.
кака Мара
16.02.2021 08:03:18
4
5
Във Варна руснаците и русофилите са повече, затова си е съвсем естествено да са превръща във все по-голям кенеф.
11.
Селянин
16.02.2021 08:02:56
0
4
На всеки живял в двата града отговора е кристално ясен. Причините са в манталитетта на варненците. От там тръгват и кражбите и рушветите и карането като безсмъртни и безнаказани и ремонтите по пътищата и прегледите и безопасноста.
10.
кенеф
16.02.2021 00:04:35
6
4
че варна е най-големия кенеф по цялото черноморие го знае всеки,ама лошото е,че и албена се присаединява към тях.
9.
Виж ти
15.02.2021 23:56:36
0
3
Дебилчо и тук се появи. Има ли лайкове олигофрен
8.
ГОЛЯМА ФИРМА
15.02.2021 22:04:51
0
3
"""ИНСТИТУТ""""МИЛЧО С МИЛЬОВЦИТЕ ДРЪНЧАТ НА КУХО!!!!!!!ЧЕ И ИНТЕРВЮ ХАХА
7.
варненче
15.02.2021 21:56:44
2
5
Във Варна се краде повече и затова дупките са повече.А където има дупки -там е опасно
6.
От
15.02.2021 21:41:15
5
4
Бургаските шофьори са “номер едно “.
5.
абе милчоооо
15.02.2021 21:00:59
1
7
от всеки става шофьор



от шофьора нищо не става ,само шофьор
4.
възмутен теляк
15.02.2021 20:53:14
0
13
Това е една сладка службичка за наши хора и пенсионирани милиционери.
3.
вогел
15.02.2021 20:49:58
0
11
ИПБ наистина е паразит в държавата. Все едно да има институт по осоляване на манджата. Шафьорлъка се учи както му е редът и после КАТ трябва да си гледа работата както трябва...и пътното строителство също.
2.
противни храненици
15.02.2021 20:28:48
1
14
Това НПО "Институт по пътна безопасност" е даже по-голям паразит отколкото обикновенно са другите НПО-та. Пълно е с отпадъци от КАТ, разни агенции и отдели, уволнени служители за корупция или некадърност. Широкото му отразяване в медиите внушава на зрителите, че там са най-големите специалисти. Допълнително авторитет придобиват от участието им във всякакви срещи с отговорни държавни служби или инстанции, което ги прави едва ли не равноправни партньори.
1.
Мдааа
15.02.2021 20:09:40
0
19
Интерeсно този корифей по пътна безопасност каква я свърши, като беше шеф КАТ демек държавен служител?Взе си запалтките от МВР и хоп специалист по пътна безопасност,НПО и т.н Какъв скрит и недооценен от държавата талант
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Ветеринари от Бургас се включват в каузата за спасяване на животни в риск. Подкрепете ги! Ветеринари от Бургас се включват в каузата за спасяване на животни в риск. Подкрепете ги! Новогодишните календари са изложени във ветеринарната клиника "Сити вет" и всички събрани средства ще бъдат използвани за подпомагане на животните Какво женско облекло най-често възбужда мъжете Какво женско облекло най-често възбужда мъжете Cтoйĸaтa нa eднa жeнa e oт дocтa вaжнo знaчeниe зa цялocтнaтa визия и игpae oгpoмнa poля зa ceĸcaпилa ѝ 11 фрази, които наистина умните хора използват, за да постигнат своето 11 фрази, които наистина умните хора използват, за да постигнат своето Ето кои са те  3 зодии, които ще сбъднат своя голяма мечта преди 01.01.2025 3 зодии, които ще сбъднат своя голяма мечта преди 01.01.2025 Вие сред тях ли сте  Как се приготвят турските сарми с булгур Как се приготвят турските сарми с булгур Плънката не е сложна, но изисква внимание към детайла Криминалисти нахлуха в къщата на Даниел от кв. Сарафово, изведоха го с белезници Криминалисти нахлуха в къщата на Даниел от кв. Сарафово, изведоха го с белезници 23-годишният бургазлия кътал няколко свивки с трева Пране на японски: Как да възстановите чистотата на кухненските кърпи без пералня Пране на японски: Как да възстановите чистотата на кухненските кърпи без пералня Прoцедурaтa ще бъде дългa: ще oтнеме пoне 12 чaсa Трябва да се трошат кревати - жените се нуждаят от 2 до 5 пъти секс седмично Трябва да се трошат кревати - жените се нуждаят от 2 до 5 пъти секс седмично Здравето им се уврежда от липсата на ласки, по-бързо се появяват първите признаци на стареене Вдигат таксата за битови отпадъци и в Камено, но само с 10 % Вдигат таксата за битови отпадъци и в Камено, но само с 10 % Увеличението ще е около 8-10 лева на годишна база, местните няма да го усетят, както големите фирми, които се намират на територията на общината Гигантът „Лидл“ категорично заяви, че повече няма да продава тези артикули, мнозина одобриха Гигантът „Лидл“ категорично заяви, че повече няма да продава тези артикули, мнозина одобриха Ето кои са те 
Шок в Европа: Тръмп ще иска страните от НАТО да дават 5% от БВП Шок в Европа: Тръмп ще иска страните от НАТО да дават 5% от БВП Вноската в отбранителния съюз да се вдигне повече от два пъти - за това натискал американския президент Шолц пристигна на кървавия базар, траур надвисна над града Шолц пристигна на кървавия базар, траур надвисна над града Расте броят на жертвите на нападението Продадоха Десетте Божи заповеди на търг за няколко милиона Продадоха Десетте Божи заповеди на търг за няколко милиона Тя е открита по време на железопътни изкопи по южното крайбрежие на Израел през 1913 г. и първоначално не е призната за исторически значима Още една българка замесена в шпионския скандал във Великобритания, следяла политици Още една българка замесена в шпионския скандал във Великобритания, следяла политици Виенската прокуратура я разследва Самотен нарушител ли е терористът от Магдебург Самотен нарушител ли е терористът от Магдебург И защо Ислямът е мирна религия тогава, когато не се практикува С 12% спадна цената на биткойна С 12% спадна цената на биткойна Цената му е под 93 000 долара Лидерите на ЕС реагираха с ужас на трагедията Магдебург, Мъск зове за оставката на Шолц Лидерите на ЕС реагираха с ужас на трагедията Магдебург, Мъск зове за оставката на Шолц „Шолц трябва незабавно да подаде оставка“, написа Мъск в X, като добави: „Некомпетентен глупак“ Вижте ареста на атентатора от Магдебург (ВИДЕО) Вижте ареста на атентатора от Магдебург (ВИДЕО) Сред жертвите на 50-годишния лекар е дете Щракнаха белезниците на 58 убийци и изнасилвачи, дирени от Интерпол Щракнаха белезниците на 58 убийци и изнасилвачи, дирени от Интерпол Една част са издрвани за убийства, наркотици и престъпления срещу деца Дете е сред жертвите на терора на коледния базар в Магдебург, арабският емигрант го помел с БМВ-то си Дете е сред жертвите на терора на коледния базар в Магдебург, арабският емигрант го помел с БМВ-то си Твърди се, че нападателят е от Саудитска Арабия и работи в Германия като лекар от 2006 година насам
Евгений ДАЙНОВ Евгений ДАЙНОВ Дойде времето в световната политика на мъжете, които се правят на силни
Виц на деня Виц на деня Не обичате истински животните, ако домашният ви любимец си няма психоаналитик. Виц на деня Виц на деня Блондинка: "Първата си любов преживях около 15, втората около 17, а третата дойде около 17:30." Статус във фейсбук Статус във фейсбук Не обичате истински животните, ако домашният ви любимец си няма психоаналитик.

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори