Премиерът Борисов: БДЖ вече разполага с най-добрите локомотиви в света
„Вече разполагаме с изключително мощни, бързи, икономични, най-добрите в света локомотиви. Близо милиард лева дългове на БДЖ изплатихме за 10 години и продължаваме обновлението на железницата“. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов, който разгледа на място новите електрически локомотиви за нуждите на „БДЖ-Пътнически превози“. У нас вече пристигнаха 3 от общо 10 броя новопроизведени магистрални локомотиви. Общата им стойност е 55 544 816 лв., като останалите се очакват в страната ни до края на месец май. В цената е включена техническата поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години. Дружеството е договорило допълнително доставката на още 5 нови локомотива на стойност 27 166 100,75 лв., които се очаква да пристигнат до края на годината.
Премиерът Борисов се запозна на място с техническите възможности на новото поколение локомотиви, които разполагат с интернет, видео наблюдение, системи за сигурност и поддържат зададената от машиниста скорост. В същото време БДЖ продължава изпълнението на програмата си за рециклиране на 15 вагона в български заводи, чрез което подпомага тяхната дейност в условията на усложнената пандемична ситуация. Вагоните ще бъдат изцяло подновени, модернизирани, климатизирани и ще обслужват основни влакове по маршрута между София-Бургас и София-Варна заедно с новите локомотиви „Така хората ще пътуват комфортно до Варна и Бургас и ще ползват всички удобства“, подчерта още Борисов.
Министърът на транспорта, информационни технологии и съобщенията Росен Желязкова заяви, че капиталовите инвестиции за железопътната компания през следващите години ще достигнат близо половин милиард лева. „Новите локомотиви са първата сериозна инвестиция в подновяването на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години насам“, допълни министър Желязков. Той отбеляза, че за следващия програмен период специално внимание ще бъде обърнато на железопътната инфраструктура в Северна България. „Обновяването на подвижния състав се движи паралелно и с обновяването на останалата инфраструктура“, заяви още Желязков.
Новите локомотиви са два пъти по-мощни и в същото време по-енергийноефективни с около 20 %. Развиват скорост от 160 км/ч - подвижен състав, с който БДЖ не разполагаше към момента. Машините са изключително комфортни за машинистите като интериор и начин на управление и са пригодени изцяло към новите системи за сигурност и контрол при движение.
Министър-председателят Бойко Борисов разгледа и един от рециклираните вагони, производство на завода в гр. Септември. До края на настоящата година се предвижда да има 100 такива вагона, като 15 от тях вече са в движение. „Без да предложим качество, не може да искаме хората да се качват и да пътуват във влаковете. Така стана и с градския транспорт в София. Когато станах кмет на София, най-младият тролей беше на 40 и няколко години“, напомни Борисов.
Представител на „Пътнически превози“ изтъкна, че без помощта на държавата тази инвестиционна политика е било невъзможно да се реализира. Той посочи, че рециклираните вагони са изключително енергоспестяващи, давайки пример с това, че около 40 минути са били нужни за затоплянето на един стар вагон, докато за тези времето е само 12 минути. Същевременно гарантираният живот на рециклирания вагон е 30 години, защото е изработен от много здрави елементи.
НАЙ-бързи са локомотивите на КИТАЙСКИТЕ влакове Маглев.
От Пекин до почти Виетнамската Граница 4740 км китайският Локомотив взима разстоянието за 11 ЧАСА което е над 400 км/ч цена 500 юана около 100$-160 лева
В ЕС най-бързи са локомотивите на ИТАЛИАНСКИте "Frecci Arosa". Червена стрела 320-350км/ч цена за 540 км разстояние 100 € или 8пъти по скъпо от Китайците
По време на соц-а се движежа около 2 хиляди дизелови локомотива и около хиляда елктровоза!Повечето отидоха за скраб.
Какво ще решат сега 10 локомотива ?
- Шефе, твойта терца уби мойто петдесе
хахахахаха
Простотията ходела по хората...
Продължавайте все така да показвате истината на уродливите, подкупни, продажни и безчовечни болшевишки изчадия и техните некъдърни отрочета. Дано управлявате още 10 години за да ги наврете там, където им е мястото, в бленувания от тях Сибир
Тя крие риск, който се споменава рядко - тя подменя конкуренцията.
Ако има силна корупцията, няма смисъл да ставаш по-добър и да се състезаваш..."