Уникални интериори променят учебната среда в СУ“Св.св.Кирил и Методий“ в Карнобат
Във всяко училище има екип от мениджър, фотограф, литератор, пиар и декоратори, които основно работят по проекта. Всеки, който се включи благотворително и реши да помогне, с каквото може, е добре дошъл
Проектът носи името „Обичам моето училище“ и се реализира чрез английска благотворителна организация. Мисията на тази организация е да подкрепи образованието, като дари комфортна и релаксираща учебна среда.
Организацията избира цветове на стаите, коридорите, мебели, настилки на пода, щори… (ако е необходимо). Изработва графичен дизайн на индивидуални тапети за всяка стая, коридори и фоайета. Печата тапетите с латексови мастила на водна основа, които са безвредни за децата, и ги поставя.
Във всяко училище има екип от мениджър, фотограф, литератор, пиар и декоратори, които основно работят по проекта. Всеки, който се включи благотворително и реши да помогне, с каквото може, е добре дошъл, пише Karnobat-voice.com.
Училището избира тапети, сред множество предложения от организацията. Подбират се позитивни мисли, цитати и думи, които се печатат върху тапета. Така всеки тапет и всяка стая стават уникални.
Проектът, за който се кандидатства, може да бъде осъществен в рамките на 1- 3 години, а годността му е 5 години.
Така и ние от СУ „Св. св. Кирил и Методий“ – гр. Карнобат кандидатствахме, а работа започнахме през лятото на 2019 година, разказва Катерина Кунева, която е част от начинанието от самото му начало. „Тогава мениджър по проекта беше Ирина Танева, фотограф – Върбан Върбанов, пиар – Тинка Димитрова, литератор-Надежда Петкова, а декоратори- Екатерина Янкова, Господинка Велчева и Катерина Кунева.
Стартирахме с работата по първия етаж в началното училище, като се извърши частично изкъртване на мазилката, шпакловане, слагане на гипсокартон на стените, където има тапети, боядисване и декориране според интериорния дизайн. С изключение на полагането на гипсокартона, всичко останало се реализира с помощта на учителите, персонала в училище и доброволци (бивши и настоящи ученици, родители, приятели).
Сега екипът претърпя малки промени, поради отсъствието на колеги и изглежда така: мениджър и фотограф – Катерина Кунева, пиар-Тинка Димитрова, декоратори – Екатерина Янкова, Господинка Велчева и Желка Русева, а литератор-отново е Надежда Петкова.
Работата с организацията по проекта протича изцяло онлайн, използвайки различни конферентни срещи, имейли и работа с таблици и документи. На пръв поглед звучи малко странно и дори невъзможно, но с много усилия и различни обучения се постига търсеният краен резултат.
Вълнуващо е да работиш по този проект. В началото всичко ти се струва много далечна цел. Наистина е така – всеки ден се трудиш, понякога се ядосваш, че нещо не се получава, бързаш… Но всъщност, работейки с добър екип, създавайки красота, уют и комфорт, времето някак неусетно минава. И в началото на септември си мислиш как всичко е минало и каквото и да е станало, е било за добро.
Също нещо хубаво в този проект е, че и децата вземат участие – най-вече в проекта „Децата и цветята“, където имат за задача, с помощта на учителя и родителите си да засадят цветя-чистачи и да декорират саксийките в стаята, според цвета и изображенията на тапета.
Това лято продължихме с втория етаж на малката сграда и я завършихме цялостно. Там се извършиха същите процедури, за да изглежда сега толкова уютно и приветливо училището.
В голямата сграда тази година работихме само по една стая, за която г-жа Нели Клисурова и класът й бяха събрали средства. Кабинетът по математика е на втория етаж и след ремонта той вече сияе в нежно лилаво и е обновен с тапет.
Директорът, г-жа Маргарита Паскалева има идея и намерение да продължим работата по този проект и за останалите стаи в голямата сграда. Разбира се, това ще става поетапно, защото говорим за двойно повече и по-големи стаи на всеки етаж, двойно по-дълги коридори, а с това и двойно повече средства от страна на училището. Времето за изпълнение също не е за подценяване, ето защо се надявам и повече родители и съмишленици да се включат доброволно и да помогнат, с каквото могат.
Завършвайки кабинета по математика, все повече колеги от прогимназиален и гимназиален етап придобиха представа как точно ще изглеждат стаите им. Все повече ентусиазъм се чете в очите им, което предполага и сериозно отношение към проекта. В началото всички бяха с леки резерви, но виждайки положителната промяна, бързо решиха какъв тапет биха искали да краси кабинета им и с какви позитивни мисли и думи да ги посреща.
Започвайки работа по проекта, повечето от нас бяха притеснени, че „толкова труд ще отиде на вятъра“.
Притеснявахме се от отношението и действията на децата. Имахме опасения, че всичко ще бъде издраскано, тапетите ще бъдат късани малко, по малко. С радост мога да кажа, че това не е така. Повечето ученици се отнасят към новата обстановка така, сякаш е у дома им и искат да я запазят по-дълго време красива. Разбира се има и такива, на които трябва да се припомнят понякога правилата, но като цяло отношението към свършената работа е много добро.
Няма да забравя миналата година и първия учебен ден. Всички бяхме развълнувани да посрещнем децата в новите стаи, а техните очички бяха вперени в приказните изображения. По-големите се зачитаха и в думите, което още повече осмисляше проекта и работата ни. А представете си какво е било за децата от предучилищна възраст и тези от първи клас – да ги посрещат Мечо Пух, Прасчо, Йори, или още с влизането да пристъпват сякаш в дворец, около тях да се реят феи. Незабравимо! Това е идеята – да влизаш в училище и това да ти носи радост и желание да работиш и твориш!“, категорична е Катерина Кунева.