Дизайнът на новите влакове на БДЖ – дело на бургазлия
Константин Планински е син на известния фотограф Жечо Планински и е проектирал креативната визия на локомотивите, озаглавена „Green Force”
След оспорван конкурс бургазлията Константин Планински – син на известния фотограф Жечо Планински – се превърна в човека, чийто дизайн ще краси новите локомотиви на БДЖ, които официално кръстосват по направлението София-Бургас-София от вчера. Дизайнът на т.нар. „livery” за машините е дело на студио „BackOnTrack”, което е част от екипа на германците RailColor-Ziemon, които са експерти в разработването на креативни решения за това как да бъдат боядисани ЖП състави в цяла Европа.
Новите локомотиви на БДЖ, които ще сменят остарелите са боядисани в синьо, тюркоазено и бяло – дизайн, озаглавен от автора „Green Force” или „Зелена сила”. Двата локомотива, които БДЖ е получило преди седмица от Siemens, носят кодовите имена 80 035 и 80 036. Впоследствие обаче всички нови локомитиви на БДЖ ще носят имена на български владетели, а в предната им част ще бъде изографисана по една буква от най-старата ни азбука – глаголицата. С тяхната доставка се поставя начало на първото обновяване на железопътния превоз в България от 26 години насам.
На официалното представяне на новите локомотиви вчера в София присъства министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, който се превърна в носител на още по-добри новини. До средата на идната година БДЖ ще получи общо 15 нови локомотива, които ще обслужват най-важните и натоварени направления в България.
„За пръв път страната ни има възможност да кандидатства за европейско финансиране за закупуването на тягови състави. В рамките на Механизма за устойчивост и възстановяване са предвидени средства от 1 млрд лв. – 750 млн. за възстановяване и обновяване на жп инфраструктура и 250 млн.лв. за нови влакове”, каза министърът.
Да не говорим, че сега почти не се виждат товарни влакове освен частния, за ксойто отново се знае на кого . Жалко за БДЖ и за тази наистина мъжка професия, за която едно време години бяха необходими за да обучиш един машинист на товарен влак, а още повече за да ти поверят да управляваш пътнически, където отговаряш за живота на много хора.
А що се отнася до скоростта на влаковете, ние никога няма да можем да прехвърлим 160 км/ч с този железен път който имаме, ако ще да вкараме локомотиви за 1000 км/ч.
И се чудя защо при нас се хвалят с направа на паркинг зад блок, смяна на стари табелки на улици и направа на 20м тротоар, а посвета строят болници за 5-6 дни, асфалтират 300км за 8 часа и имат влакове, което се движат с 200-300км/ч
Само драскате тъпотии.
Браво и на Жечо Планински, че е възпитал такъв син.
Почти всички ново-санирани блокове в к-с Лазур ,к-с ''Славейков''съдържат тая шарка,в тая шака е санирана и мбал-Бургас и оградите на детските градини,с тая шарка са автобусите ''Соларис'' на Бургасбус
При същото това управление, заповядаха магистралните локомитиви серия 43,44 и 45 след като изпълнят маршрта си по дългата линия да се ползват за късите разстояния като пънически влакове, спряха електричките, които обслужваха тези дестинации и резултата беше , че изгоряха доста от магистралните локомотиви. Те не са пригодени за къси пасове. Това лашкане напред назад им съсипа всичко. Но сега да ми се хвалиш, че заради некадърност си унищожил почти всички локомитиви впънически превози и да и възхваляваш кражбата в тея време на 55 милиона си е повече от цинизъм! Оставка изроди!