Предприемачи наемат инфлуенсъри, за да продават жилища
Пазарът в града изпитва сериозни затруднения заради коронавируса, а за достигането до купувачите се използват и нетрадиционни методи
Тъй като работата от вкъщи затруднява продажбите на малки апартаменти, а луксозният пазар е залят от жилища, брокери на недвижими имоти в Ню Йорк прибягват до инфлуенсъри в Instagram, за да привличат както млади купувачи на първо жилище, така и по-заможни клиенти на фона на коронавирусната пандемия.
Сключването на сделки с нови собственици на имоти изисква още повече усилия тези дни – усмивка и известно нервно суетене. Чарлз Мазалатис, основател на компанията Maz Group NY, казва, че при връхлитането на коронавируса и замразяването на огледите от щата Ню Йорк хората не били склонни да похарчат стотици хиляди долари за апартамент, който не могат да видят лично, пише Bloomberg.
Влезте в Instagram. „Идеята е да се създаде оживление“, казва Кристин Блекбърн, директор на продажбите в компанията Compass, във връзка с растящото използване на социалните мрежи за продажба на имоти. Продажбите в ерата на COVID-19 изискват повече от традиционна подредба (свежи цветя и дори купа с плодове) или дори обработени с Fotoshop мебели в онлайн обявите. Младите купувачи искат да виждат площи с двойна употреба за работа и живеене, отбелязва Блекбърн, предава investor.bg.
Поради това привличането им изисква известен уеб финес. „Те вярват на тези инфлуенсъри, така се оказва“, казва тя.
Докато заможните хора бягат към северните предградия, някои наематели, напускащи Манхатън, стимулираха трескавото купуване в Бруклин. Продажбите са нараснали с над 38% спрямо миналата година, сочат данни на имотния сайт StreetEasy. Но пазарът на недвижими имоти в Ню Йорк като цяло изпитва сериозни проблеми – продажбите на жилища са намалели с 41 на сто на годишна основа, сочат данни на компанията PropertyShark.
В отсъствието на огледи в разгара на COVID-19 брокерите на недвижими имоти разчитаха на 3D обиколки или добавена реалност, за да показват жилища. Сега, когато случаите на коронавирус отново растат, рискът от ограничаване на огледите е голям, засилвайки нуждата от създаването на възможности за отдалечени огледи за ентусиазираните млади купувачи.
Чрез публикация в Instagram или канал в You Tube купувачите могат да си представят обичаен ден в дома, към който проявяват интерес – работа от къщи в шикозна всекидневна, практикуване на йога на новата им тераса или наслаждаване на гледките от високо, докато вечерят. Вместо скучните снимки в обявите с разхвърляни спални на наематели или стерилността на студиата, изпълнени с мебели от Ikea, използването на инфлуенсъри може да превърне обичайно трудно начинание в участие в собствена реклама от списание.
Представителите на поколението Y (родените между 1980 и 2000 г. – бел. ред.) съставляват най-голям дял от купувачите на жилища в САЩ. Допитване от март на Националната асоциация на брокерите на недвижими имоти показа, че дори с многобройните онлайн ресурси най-младите членове на поколението (22-29-годишни) е по-вероятна са търсят съвет от близък приятел или роднина при закупуването на дом. Това означава предаване на информация от уста на уста, което на свой ред означава използване на социалните мрежи.
Пандемията позволи на инфлуенсърите в социалните мрежи да изградят още по-силна връзка с последователите си от представителите на поколението Y и Z чрез готварски рецепти, упражнения и съвети за проекти у дома. Чрез наемането на създатели на съдържание предприемачите приобщават младите хора към дигиталните си платформи.
„Наблюдаваме, че социалните мрежи играят доста голяма роля в купуването на жилища“, коментира икономистът на StreetEasy Нанси Ву. Тя допълва, че компанията неотдавна създала акаунт в TikTok с огледи на жилища.
Коронавирусът засили значението на достигането до по-младите поколения, тъй като предприемачите се борят с отслабване на търсенето и изплашени купувачи на първо жилище. Тъй като страхът от заразяване с COVID-19 при взаимодействия лице в лице се запазва, инфлуенсърите в социалните мрежи са още един инструмент, който предприемачите и брокерите могат да използват.
За някои предприемачи обаче задачата е да разширят аудиторията си. В Манхатън Park Loggia си партнира с инфлуенсърите Хънтър Воут и Адам Гонън, за да участват в реклами на апартаментите й в Ъпър Уест Сайд, чиято цена започва от 1,3 млн. долара. Воут и Гонън имат акаунт в Instagram, Gentleman’s Creative, който е следван основно от млади мъже, интересуващи се от президентски апартаменти и лъскави хотели.
Но не всички градове имат нужда от подобни неортодоксални стратегии за продажби. Ари Шафар, брокер на луксозни недвижими имоти в Лос Анджелис, казва, че купувачите продължават да използват традиционни методи за търсене на жилища. Една от причините е, че купувачите застаряват. Ню Йорк има далеч по-висок дял на купувачи на първо жилище от 61% в сравнение с други големи американски градове според допитване на StreetEasy от 2019 г.
Освен това докато доверието в брокера е било най-важният фактор преди пандемията, сега още повече анкетирани го посочват като основен определящ фактор при закупуването на дом, след като COVID-19 парализира имотния пазар през април.
За да проработи маркетинговата стратегия с инфлуенсърите, от ключово значение е автентичността, казва Томас Фиало, вицепрезидент в компанията Douglas Elliman Development Marketing.
Макар че традиционните подходи при продажбата на жилище няма да бъдат заменени от инфлуенсъри в Instagram, привличането на създатели на съдържание ще става все по-често срещано с времето, смята Фиало. „Идеята е да мислиш извън клишетата и да вдъхващ живот на дома“, казва той.