Агенция по заетостта за опашките в Бургас: Гражданите да използват електронни и дистанционни форми за регистрация
Факт е, че много хора все още предпочитат ползването „лице в лице” на услугите на институциите, в т.ч. и на бюрата по труда
От Агенцията по заетостта изпратиха до редакцията на Флагман.бг официален отговор във връзка със сигнала на наша читателка от тази сутрин, че се образува сериозна опашка пред Бюрото по труда в ж.к."Лазур".
Ето какво отговориха от Агенцията по заетостта в тази връзка.
Действително, от началото на седмицата има слабо нарастване на лицата, които желаят да се регистрират като търсещи работа лица, включително и за да ползват социални услуги и мерки за подкрепа от различни институции.
Успоредно с това, бюрото по труда се посещава и от вече регистрираните като търсещи работа, които реално търсят работа и имат определена дата за явяване за среща с трудов посредник в изпълнение на индивидуалния им план за действие. Тази среща не е „за един подпис”, а за отчитане на изпълнението на възложената стъпка и договаряне с трудовия посредник на следваща, подходяща за ситуацията и лицето.
Отново обръщаме внимание на нашите клиенти, че те могат да ползват електронните и дистанционни форми за регистрация и за текущо ползване на услугите на бюрата по труда, включително и за среща с трудовите посредници в изпълнение на съгласувания и подписан от самите безработни индивидуален план за действие.
Подробна информация и за безработни и за работодатели има публикувана в съответните рубрики на сайта на Агенцията по заетостта и е разпространена сред обществеността, в т.ч. чрез медиите. Например на сайта на Агенцията по заетостта има рубрика „За желаещите да се регистрират в дирекция „Бюро по труда”, която съдържа подробна информация стъпка по стъпка за ползване на различни канали за подаване на документи.
Факт е, че много хора все още предпочитат ползването „лице в лице” на услугите на институциите, в т.ч. и на бюрата по труда. Те трябва да знаят, че ако смятат да посетят бюрото по труда, то е препоръчително да си подготвят предварително попълнено заявление за регистрация (свалено от сайта на Агенцията по заетостта), за да се намали времето за престой и обработка на документите в рискова среда. Екипът на Дирекция „Бюро по труда”, Бургас, както и на всички бюра по труда, стриктно спазват мерките за ограничаване разпространението на вируса чрез осигуряване на изискваната дистанция, дезинфекция на офисите и други в защита на здравето на клиенти и служители. От всички посетители също се изисква спазването на общите и лични мерки за защита.
Във всички териториални поделения се създава организация и за пренасочване от други поделения на допълнителен брой служители, които да обслужват клиентите в офиси с по-голяма посещаемост, което обикновенно се случва в интервала между 9 и 11 часа, за да не се допуска струпвания на множество хора и да се спазват противоепидемичните мерки.