COVID-19 удари тежко скъпите модни бутици в Милано
Според икономисти страната ще премине през най-тежката си рецесия от Втората световна война насам, като БВП се очаква да спадне между 8 и 14%
Италия регистрира рекорден срив на икономиката заради коронавируса, според икономисти страната ще премине през най-тежката си рецесия от Втората световна война насам, като БВП се очаква да спадне между 8 и 14%.
"Златният четириъгълник на Милано" се образува от четири търговски улици, на които всяка уважаваща себе си модна къща има свои магазин. Заради кризата бутици, които са там от десетки години, затвориха.
Търговете за нови наематели в "Галерия Виторио Мануеле" започваха с годишен наем от 1 млн. евро и достигнаха 5 млн. за най-апетитните места в емблематичния базар. Клиенти в луксозните магазини влизат рядко. Така е и на съседната улица - “Монтенаполеоне”, която от години е символ на лукс и скъпи стоки.
„Хората просто спряха да купуват луксозни предмети, да носят скъпи дрехи, обувки. Може би в масовите магазини работят по-добре”, споделя Джакомо Приа пред пратеника на NOVA. Той е мениджър продажби на един от най-известните луксозни модни брандове. Разкрива ни, че загубите вече доближават 70% от началото на кризата.
„Няма туристи, няма азиатци, които са най-големите ни клиенти. В магазина влизат някои местни жители, доста рядко туристи”, добави той. За това и магазинерите искат отваряне на границите на Италия за повече страни.
„Милано загуби много заради отсъствието на посетителите си. Хората, които идваха тук, бяха много заможни, за разлика от градовете, където ходи масовияj турист, заради културните забележителности.
Докато тук идват заради модата, заради бизнеса, заради дизайна, а това води много платежоспособни туристи. Това е турист, които присъства на събитията, запазва си места в хубавите ресторанти, спи в скъпи хотели, точно това е профилът, от който Милано има нужда”, смята Паоло Скардуели, адвокат и финансист.
Пътят до нормализирането на обичайната за Милано търговска суматоха все още е дълъг. Страната се страхува от втори пик на заразата. Мерките се затягат. А маските вече са задължителни дори и на открито.
Преди да се сбъднат най-лошите сценарии обаче, бизнесът се опитва да навакса. Раздвижване на пазара вече има, уверява ни адвокат Паоло Скардуели, който продава големи фирми на миланската фондова борса. Според него нови инвеститори вече се появили през последните 3 месеца, но за да бъдат задържани в страната, са необходими реформи.
„Най-важните реформи, които Италия трябва да направи, са намаляване на данъците, намаляването цената на работната ръка, както и реформата на съдебния процес. За това говорим от години, но днес е още по-належащо. Всеки инвеститор, когато дойде в Италия и разбере, че му трябват поне три години, за да има един завършен процес, е много слабо стимулиран да инвестира тук. А понякога са нужни много повече от три години”, обясни адвокатът.
Производството в страната има нужда от технологично обновяване, твърдят анализатори. То обаче изглежда още по-далеч в бъдещото, след пълното затваряне на страната през март и април.