Как джипката се превърна в нарицателно и какви са колите на премиера Бойко Борисов
Автомобилът е подвижен офис на министър-председателя, който държи да кара возилото сам, макар да има възможността да се възползва от услугите на личен шофьор от НСО
През последните месеци премиерът Бойко Борисов обикаля страната и прави инспекция на свършената работа, управлявайки своя служебен джип. Автомобилът се превърна в подвижен офис на министър-председателя, който държи да кара возилото сам, макар да има възможността да се възползва от услугите на личен шофьор от НСО, пише вестник Ретро.
Джипът на Борисов, който се превърна в нарицателно, всъщност е марка „Тойота“, а моделът е „Секвоя“. Любопитна подробност е, че същото име носи и вилата на премиера в резиденция „Бояна“, където той понякога нощува. В същия квартал има и улица с такова наименование, където живеят редица знакови личности, сред които и синът на Тодор Живков – Владимир. Из пътищата на България рядко могат да бъдат видени автомобили като премиерския, тъй като те се произвеждат предимно за Америка и Арабския полуостров, като се водят изключително проходими.
И във видеата, които Борисов пуска във фейсбук по време на обиколките си с джипа, се вижда, че колата е с големи габарити. Всъщност дължината ѝ е над 5 метра, а широчината и височината ѝ са около 2 метра. Вътре спокойно могат да пътуват до 7 човека, а конските сили на тойотата са цели 381. Цената ѝ в Щатите е значително по-ниска от тази в Европа – започва от 41 хиляди долара и достига до 70 хиляди, ако има всички видове екстри. Със същия модел са избрали да се придвижват и някои холивудски звезди, като най-запаленият фен е актьорът Марк Уолбърг.
В личния си гараж в родната си къща в Банкя обаче премиерът Борисов е паркирал истинско колекционерско бижу. Той е собственик на ретро мерцедес, произведен през далечната 1968 г. Лимузината, която струва само 10 хиляди лева, има сантиментална стойност за лидера на ГЕРБ и е отлично реставрирана.
От тази версия са произведени 628 282 екземпляра в света. Мерцедесът е и единствената лично негова кола. За последно го видяхме зад волана ѝ през 2017 г., когато предизвика същински фурор пред изборната секция в Банкя, като се появи, шофирайки я сам. Въпреки че стои основно в гаража, Борисов не спира да обновява „антиката“. При едно от служебните си пътувания до Германия за среща с немския канцлер Ангела Меркел той се похвали, че е успял да купи оригинално радио „Блаупункт“ за мерцедеса си, за което отдавна мечтаел.
През годините обаче афинитетът на премиера към джиповете става все по-явен. Още като главен секретар на МВР предпочита да кара мерцедес Г-класа, известен у нас като „кубче“. Като градоначалник на столицата сяда зад волана отново на джип, но на японската марка „Субару“. Понякога се придвижва и с леки автомобили, но предпочита комфорта и проходимостта на джипките, без да робува на емблемите.
Това е боко тиквата!
А защо не напишете, че няма право да охранява сам автомобилът, защото това противоречи на правилата за сигурност на НСО? Даже и да иска не може да се откаже от охраната на НСО, което пък означава, че няма право да кара сам джипката, а трябва да има шофьор на НСО