Трайчо Трайков в сблъсък със сополив „млад бабанка“ без маска в трамвая
Кметът на столичния район "Средец" подал сигнал, след което настъпил институционален хаос
Бившият министър на икономиката, енергетиката и туризма, а сега кмет на столичния район „Средец“ Трайчо Трайков разказа за любопитен сблъсък с младеж в трамвая, както и с институциите по повод неносене на маска.
Ето какво написа той във „Фейсбук“:
Въпреки че из центъра ходя основно пеша, днес се качих на трамвая. Вътре имаше двадесетина, предимно белокоси пасажери с маски на лицата. Имаше и един млад бабанка, който кихаше, кашляше и се секнеше в салфетка, като междувременно говореше по телефона, без маска. Аз съм съгласен, че някои от правилата могат да се спазват с необходимия дисконт здрав разум, но тъй като в случая такъв липсваше, отидох и му направих забележка. Той ме отсвири с едно "абе я ми се мАни от главата", а аз се обадих на 112 и му казах, че или може заедно с мен да изчака полицията, или да слезе и той слезе на първата спирка, с което непосредственият казус беше решен. Тъй като, обаче съм чувал и други истории за хора без маски - при очевидно неподходящи обстоятелства - които агресивно се поставят над останалите наоколо, реших да проверя как институциите с отношение към конкретната тема реагират в такава ситуация. В следващите 40 мин проведох девет телефонни разговора, от които научих следното:
1. Сигналът, който подадох на 112, в следващите две минути е стигнал до 1 РПУ на СДВР и дирекция Аварийна помощ и превенция на Столична община. Според дирекцията в случая компетентен е Центърът за градска мобилност (контрольорите), Регионалната здравна инспекция и полицията. Според полицията - биха се намесили, ако случаят е сериозен или сигнализиращият е много настоятелен. Зависи и дали наблизо има патрул.
1.а) не трябва да се звъни в контактния център на Столична община, тъй като там се приемат неспешните случаи.
2. От ЦГМ смятат, че компетентен да санкционира е органът, който е издал заповедта за мерките - т.е Министерството на здравеопазването, респективно РЗИ.
3. РЗИ от своя страна твърди, че никъде в заповедта не пише, че санкциониращият орган по отношение на градския транспорт са те и по-скоро смятат, че това е Министерството на транспорта. Но ако става дума за друго затворено пространство, биха могли да се намесят.
4. Самият Столичен електротранспорт не може да санкционира, но пък всички трамваи вече са оборудвани с камери за видеонаблюдение в реално време и запис (без звук). При разследване на инциденти може да се използва записът.
Това са хора и организации, с които съм работил нелошо в различни ситуации и не правя генерални изводи в която и да е посока, просто споделям информация. Изводът ми би бил на много по-абстрактно ниво.
А някой път ще разкажа колко време отнема изчертаването на една пешеходна пътека и как бордюр при друга пътека не може да бъде снижен, защото е ремонтирано с еврофондове (и в двата случая хронометърът продължава да цъка).
Заради такива като теб си патят и разумните българи.
Трябваше да се родиш в "изостаналата" Турция, че да видиш глоби и полицейски проверки на всяка крачка за "намордници", както беше през пролетта.