Огромен проблем за учениците от Созопол заради разминаване между двата превозвача, обслужващи линията до Бургас
С курсовете на „Бургасбус“ и „Созополбус“ от средата на октомври няма да се пътува с една карта, липсва и курс в 19 ч.
Стартът на учебната година за учениците от Созопол започна с голям проблем, за тези от тях, които учат в Бургас, сигнализираха родители. Курсовете са разредени, а картите вече не важат и за двата превозвача "БургасБус" и "СозополБус". Двете фирми са на крачка от прекратяването на дългогодишните си взаимоотношения.
Нашият читател Иво Петров алармира, че през зимата ще се наложи учениците да висят по час по спирките, за да чакат следващия курс.
От „Созополбус“ ООД, който е фирма с около 16 акционери, са преценили, че не е икономически изгодно за тях приходът от картите да се разпределя поравно между двете фирми. В същото време от „Бургасбус“ са провели проучване преди началото на учебната година за това кога приключват вторите смени в училищата и резултатът е преустановен курс в 19 ч., от който, според анализът на дружеството, няма смисъл, тъй като учебните часове приключват предимно след 19:10-19:20 ч.
„Беше ми обяснено от колегите в „Созополбус“, че след общо събрание на акционерите е взето решение те да возят самостоятелно учениците. Търсят чисто икономически ефект от това, защото смятат, че в момента, в който двете фирми сме работели заедно, те са губели приход. Това за мен не е вярно, тъй като курсовете, които изпълняваме по тази линия, са реципрочни – ние имаме 10 броя на ден и те имат 10“, каза в разговор с Флагман.БГ ръководителят на търговската експлоатация в „Бургасбус“ инж. Драгомир Чайков, който продължи: „Изрично предупредих, че това ще доведе до напрежение сред хората и от вчера при нас вече започнаха да валят жалби от хора, пътуващи с линията“
Той разсясни, че е разговарял с колегите си от „Созополбус“ и по повод разделянето на месечните карти, като към момента – поне до 14 октомври – те ще важат за курсовете и за двата превозвача. „След тази дата обаче това няма да е така и всеки ще трябва да закупува карта взависимост от това кой курс му върши по-добра работа. А в някои случаи се налага използването на услугите и на двете фирми в един ден, което ще доведе до сериозни трусове сред гражданите“, каза още инж. Чайков.
Той е категоричен, че няма да се откаже от преговори с колегите му от „Созополбус“ и е уверен, че ако ситуацията им бъде разяснена по-добре, проблемът ще бъде отстранен.
Друга обаче е гледната точка на управителя на „Созополбус“ Милчо Малчев, с когото Флагман.БГ също успя да разговаря.
„Нямаме клиенти за всички курсове – както за техните, така и за нашите. Взе се решение да се разделят картите, защото не са разпределени по равно между фирмите. Докато доскоро съотношението беше 60 на 40 в наша полза, то сега то е 80 към 20 – разликата е прекалено голяма да делим прихода от картите с „Бургасбус“. А той не е и кой знае колко голям – около 20 хил.лв. на месец, от които нашата част е около 15 хил.лв.“, каза пред Флагман.БГ Малчев.
Той обясни още, че от „Созополбус“ са направили всичко възможно да има достатъчно курсове за удобство на учениците. Така например тези на „Бургасбус“ са на всеки кръгъл час с изключение на този в 19 ч., а техните са на „половинките“ – 17:30, 18:30, 19:30, 20:30 и т.н. „В някои от курсовете имаме по двама-трима пътника. Не можем да си покрием разходите, а какво остава да делим и картите на половина при такава голяма разлика“, каза още Малчев.
Липсващият в 19 ч. курс от Бургас към Созопол обаче изглежда се очертава да е по-големият проблем. Затова пък от „Бургасбус“ обясниха, че наблюдават пътникопотока ежедневно и при нужда от този курс, той отново ще бъде пуснат, като пак ще бъде под постоянно наблюдение. „
Все още се нагласяме по смените на учениците и съвсем скоро ще има яснота какво точно се случва“, казаха пред Флагман.БГ от общинския превозвач.
Дори и въведен наново обаче този курс вероятно няма да реши всички проблеми, разкриха ежедневно пътуващи по линията созополии. Понякога се налага в един ден да се ползват курсове от двата превозвача, а това в настоящето положение означава излишен разход за пътниците, които вече няма да могат да се възползват от обща за двата превозвача месечна карта.
Стига се оплаквай.
Постигай!!!!!
Егати мързелите.
Искате пак някой да ви храни.
Какви сте вие? Царе? Не.
Почвайте да се оправяте няма ние да ви плащаме за всяко желание.
Пуснете едни частни бусчета малки за организирани групи ученици да се запишат всички за тази услуга.
Няма заради вас да водим цял държавен транспорт сега. Не може да го изплатите.