Бургаски родители до Флагман: Градът има нужда от голямо частно училище, уравниловката смачква талантливите
Ако се открие такова учебно заведение от детската градина до 12. клас, то със сигурност ще е желано място именно от такива ученици
Кога в Бургас ще има голямо частно училище, в което да се предлагат условия като в столичните такива? Това попитаха чрез Флагман.бг родители, които се надяват в най-скоро време да могат да запишат децата си в школо, което да отговаря на изискванията им за качествена подготовка, за която те са готови да плащат ежемесечно.
Родителите изтъкват, че в Бургаска област живеят голям брой семейства, които имат възможности и желание да образоват децата си и ще се възползват от условията на такова школо, а до момента в града има само две частни училища, които според тях не могат да се мерят с Частно училище „Свети Георги“ в София, например. В елитните гимназии в Бургас местата за ограничени, а семействата на талантливи деца в Бургас държат на подготовката и индивидуалното внимание за учениците, които изпращат. Ако се открие такава частна гимназия, която да поеме децата от забавачката до 12.клас, тя със сигурност ще бъде желано място именно от такива ученици.
На територията на Община Бургас има 8210 учащи от 1 до 4 клас, 6395 от 5 до 8 клас и над 7636 от 8 до 12 клас в един учебен срок или общо близо 22 241 деца. Съществуващата инфраструктура, създадена от Община Бургас, наброява: 37 общообразователни училища, 1 ЦСОП, 1 вечерно, 1 училище по изкуства, 1 спортно училище и 12 професионални гимназии или общо 53 школа.
Един от последните добри примери за професионално развитие на образователната система в града е Основно училище "Ал.Коджакафалията“ /ВИЖ ТУК/.
Училището предизвика фурор в Бургас и аплодисменти от всички родители поради уникалния си екстериор и ултра модерен интериор. Разбира се не на последно място е и високата квалификация на всички учители в сградата. За съжаление капацитетът на училище ,,Ал. Г. Коджакафалията“ е ограничен и в него никога няма места, а желаещите са много...
Освен многото общински на територията на град Бургас има само две частни училища /ВИЖ ТУК и ТУК/, а места в тях никога няма, тъй като сградният фонд не им позволява записването на много големи групи деца.
До скоро всички граждани бяха предубедени, че частните училища са за свръхбогатите деца, държавните – за всички останали. Тази формула днес обаче е силно преувеличена и вече не е приложима.
Всеки родител иска най-доброто за детето си и е готов да даде всичко за него в случай, че може без „ходатайство“ да запише детето си на училище с модерен сграден фонд, паркова среда, близо до дома му или градски транспорт и разбира се с квалифицирани учители.
В Бургас липсва голяма и модерна база на частно училище, каквато например представлява училище „Свети Георги“ в София /ВИЖ ТУК/.
В държавите с традиции частното образование е синоним на качествено образование. Така например в Холандия 67% от училищата са частни, в Ирландия – 58%, а в Испания – 35%.
В тези държави се смята, че платените училища разполагат с по-добри кадри, че вниманието към децата е по-голямо, че се поддържат стандарти, недостъпни за претъпканите и смазани от бюрокрация и недоимък държавни училища. Предходното твърдение не е задължително винаги да е в сила, но едно е сигурно – в частните училища не е необходимо „ходатайство“, за да запишеш собственото си дете, за да получи добро образование, какъвто е случаят в повечето „елитни“ държавни школа.
Има няколко мита, свързани с частното образование, които задължително трябва да бъдат развенчани. Повечето училища извън държавната система са малки и по нищо не приличат на онези няколко популярни големи частни институции у нас, които вече над 20 години градят традиции и име.
Няма да говорим за гигантите в частното образование като Американския колеж, Дарби Колидж, ЧОУ "Света София" и още едно-две от този ранг, тяхната репутация е ясна.
Има една обща тенденция – повечето по-малки частни училища са създадени от амбициозни родители-педагози, които са пожелали да осигурят на собствените си отрочета добро образование, различно от стандартното.
Във времето на експанзивното бизнес разрастване и сравнително лесната процедура по даване на разрешения преди двайсетина години изведнъж се нароиха множество малки училища, разположени в бивши самостоятелни жилищни сгради в различните градове на България, а дори и в предградия.
Флагман.бг потърси мнение на родители, които споделиха собствения си опит от частно училище находящо се в София.
„Голямата ми дъщеря започна първи клас в точно такова частно училище, докато все още живеехме в София. Поради ограничените физически възможности на училището в класната стая имаше много малко деца в една група – може би само по 4-5. Това не устремяваше децата към надпревара и желание за себедоказване. Децата там учат целодневно, систематично и остават с впечатлението, че това е нормалният начин за преминаване през цялата образователна система.
Малката ми дъщеря започна първи клас в подобни условия, но в една от сградите на общинско училище. В него липсваше социалната изолация на класове с по четири-пет деца и обуславяне на групички без липса на себедоказване. Някъде по това време открих, че учителите навсякъде – и в частното, и в държавното училище – имат един и същ метод на действие и той се изчерпва с пълно игнориране на дребните детски неразбирателства“, споделя майката от София.
Колкото до самото образоване на децата – учебниците и програмите са едни и същи, държавният надзор под формата на изпити важи и за частните училища по същите правила. Няма шанс децата да научат нещо повече, защото това е риск, който не бива да се поема – така има опасност да излязат извън наложената от министерството сковаваща изпитна рамка и съответно да намалят рейтинга на училището (вместо да го повишат).
Същото продължава и в по-горните класове. Между 5 и 7 клас принципът на частните училища е същият, но в по-малките от тях няма достатъчно учители, които да покрият самостоятелно всички предмети, и често се случва физическо възпитание и география, например, да са поверени на един и същ педагог.
В държавните училища в същия период децата са събрани в паралелки от по 25 души и са подложени едновременно на стреса от промяната (в 5 клас) и на напрежението от предстоящото външно оценяване (в 7 клас).
Експертите в образованието са категорични, че е грешно да се смята, че частното училище дава предимство при кандидатстване за гимназия. Отново влиза в сила парадоксът, че повечето (и различни от изискванията на системата) знания дават по-малко възможности за справяне с изпитите.
Задължително е придържането към спуснатата от министерството програма с всички нейни ограничения и правила, което изравнява изцяло частното и държавното образование.
В държавното училище скоростта на преподаване и задълбочаването в материала зависят от усреднените способности на децата. В голям клас това предполага недостатъчно време за занимание с изоставащите и недостатъчно внимание към напредналите.
Уравниловката смачква талантливите.
В частното училище единствено количеството деца в клас е фактор да се подходи персонално към способностите и нуждите на всяко дете. Шансът да бъдат забелязани уменията и да се преодолеят ограниченията е по-голям. Ако учителят е добър.
За съжаление държавните бюджети всяка година не стигат за осигуряването на нормален стандарт на качествените учители и те търсят алтернатива в своето развитие извън България или в частните училища в България.
Учителската професия вероятно още дълго ще бъде сред презрените поприща – не толкова заради ниските заплати, колкото заради сгрешената система, в която учениците са само средство за по-високи приходи в държавния бюджет. Вината не е в личностите, а в конюнктурата, създадена през годините в образователната система на гърба на данъкоплатеца.
С редакцията на Флагман.бг многократно са се свързвали родители, за да сигнализират за недостига на места за прием на техните деца в училища.
„Нека да има и големи частни училища на територията на град Бургас по модела на софийското „Свети Георги“, за да може и нашите деца да учат в хубава база с добри учители и по западен модел, без това да тежи на общински или държавен бюджет, а от там и да се отразява и на повишение в данъците ни всяка година“, сподели майка, която не е успяла да изпълни желанието и на двете си деца при избора на елитна гимназия в Бургас.
За да бъде успешно приложен моделът, частното училище трябва:
- да има голяма база с възможност както за много, така и за малко деца в група;
- да има необходимата инфраструктура за спорт;
- да има възможност за различни извънкласни занимания на открито;
- да има модерна библиотека;
- да има модерен хардуерен фонд;
- и накрая най-важното – да може да подсигури и обезпечи своите учители, така че те да мислят само за актуалното образование и личностно развитие на поверените им деца.
„Забелязали сме тенденция, че всяко второ дете, което посещава общинско или държавно училище, търси извънучилищна частна подготовка в обучението по чужди езици. Основната разлика между държавните и частните училища е именно в обучението по езици. В частните много по-често се срещат добри езикови преподаватели, средата предразполага към общуване на чужд език, отделя се сериозно внимание на точно това обучение. В държавните училища език почти не може да бъде научен – учителите по този предмет не достигат, а назначените често са дори под нивото на децата, които ходят на езикови курсове“, коментират родителите, които се свързаха с Флагман.бг, за да аргументират нуждата в Бургас от голямо частно училище, което да покрие потребностите на родители и деца, които биха отделили финансов ресурс за качествено обучение.
Изберете частното училище:
- ако разчитате на непрекъсната връзка с учителите и искате да имате влияние при вземането на решения за детето ви по отношение на образователния процес, именно това училище е най-добрата опция за вас. Там родителите плащат директно в институцията, което им дава сериозно право на глас, с което обикновено директорите се съобразяват. Контролът, който родителите имат в такава институция, е несравним с този в държавното училище;
- ако разчитате на извънкласни занимания. В частното училище има повече възможности за извънкласна дейност заради наличието на повече средства. Допълнителни изяви в спорт, изкуство и наука може да се открият и в голямата мрежа от държавни училища, където отиват и основната част от парите по европейски проекти, но нивото на частните клубове по интереси е много по-високо;
- ако искате децата едновременно да имат реални оценки и висок успех. Има една упорита митологема, че децата в частните училища получават по-добри оценки, защото парите на родителите издържат училището. Това категорично не е вярно. Но е вярно, че е много по-лесно да се постигне по-висок успех в частното училище, защото може да се следва персонален подход при изпитването и да се намери начин детето да задълбочи знанията си.
Изборът ви трябва да падне върху държавно училище, ако искате:
- по-добра социализация за детето си. Микрообществото, което се създава в държавните училища, е отражение на това, в което ще попадне детето, когато порасне. В такава среда то се учи на самостоятелност, на оцеляване и на справяне с проблеми. По-големият брой деца създава умения за общуване и развива емпатията.
За целта при изграждането на частно училище трябва да се съблюдава за разполагането на повече класни стаи, спортни зали и специализирани кабинети. Учениците да имат и място за свободното време – училищен двор, басейни и други подобни.
Има и друг вариант : и те като Базовото да надуят балона като дават отговори по вътрешните състезания.
За децата
1. 0-7 годишна възраст : вменете морал и добродетели. Да са Ви добронамерени, възпитани хора децата, независимо доколко образовани впоследствие..... Няма по-голямо зло за човечеството и за самия индивид , от това да е злонамерен и много образован. ( Пример: Интелигентен сериен/масов убиец ли искате да Ви е детето?!... Или интелигентен/ образован злонамерен въобще човек?!?) ..... В някои от най-развитите държави е така! .... Проверете в Гугъл, ако искате....
По-умни винаги е имало и ще има.... Но не си ли добър, и на околните и на себе си вредиш...
За живота на всеки човек от значение за него, като качество на живот са: "Системата"= 50% + "Личностни усилия"=50% = 100%- Живота .....
Е " Системата" е скапана в БГ, значи наблегнете на "Личностни усилия".....
П.С.
Като цяло наличието или неналичието на Частно училище в Бургас е незначителен проблем.
Тези, които имат пари водят децата си в София. Тук средата е токсична!!!
Коджакафалията е поредният пример за еснафщината в този замиращ град!
В новото иновативно училище за всички е ясно как са приети децата на тоя и оня, но вие, направете една проверка, колко от тези деца след това са преместени от това училище в друго, нормално, неиновативно. Изключително недоволство има от него.
И не на последно място, родителите не трябва да делегират изцяло отговорността на училището за отрочетата си, а и те да участват, контролират и обръщат внимание на децата си. Ясно е, че живеем в динамични времена, но не може събота и неделя да висиш по цял ден във фейса, после в мола, а да чакаш някой да ти развива детето.
А, това че някой имал пари, не означава, че ако плаща детето му ще стане генийче, талант, отличник.
1от собствениците НИКОЛАЙ ВАСИЛЕВ бивш НДСВ минстър обаче 1приятел на Флагман за тва коментар 42 е изтрит******
Другите собсвеници в ЕВРОХОЛД са известни грузински кгбейци еврей мафиоти
за радост колега, за радост ;)
Образованието отдавна е пари и нищо повече.
Ето например сина на Найден Милков щеше да го е завършил с почести :)))
Ще е събор на наркомани половината например ще са алкохолици наркомани които ще се изпоизтрепят с на мама и тати колата.
Тежко им и горко на учителите там те и с двойни заплати да са как ще се раправяш с тия идиотчета.
Естествено в университет никой няма да продължи ОСВЕН АКО И ТОЙ НЕ Е ПЛАТЕН :)))
"Разбира се не на последно място е и високата квалификация на всички учители в сградата. За съжаление капацитетът на училище ,,Ал. Г. К.“ е ограничен и в него никога няма места, а желаещите са много..."
Учителите там са на първо работно място, а желаещи да учат вече няма.
Подготовката на бъдещи деца за емиграция В ЧУ да, НО БЕЗ ДЪРЖАВНО ФИНАНСОВО УЧАСТИЕ ЗА ТЕЗИ ЧУ.
На РБ са необходими нашите деца обучени в държавните училища, колежи и университети които да обучават на добро ниво съгласно нуждите на нашата икономика и любов към родината, семейството, християнските ценности и традиции!
В настоящето време богатите са недоучени и тази тяхна психика за комплексарство, величие и арогантнос ражда подобни ИСКАНИЯ!
Е то като е частно как да ти пишат двойка и да те изключат като ще загубят клиент дето си плаща всяка година. Там няма ученици а КЛИЕНТИ пиши му ШЕСТИЦИТЕ цакай го здраво с такси дай му една диплома пък той нищо че е неграмотен.
В НБУ към бившия учителски институт преподаването е изключително качествено.
Някой да говори за него? Не! Защото не са замесени политически интереси или роднини на средновисокостоящи гербери.
Оная цвъкня по информационни простотии - да се закрие по-бързо, че децата ще изгорят.
"Коджакафалията" - пълна подигравка с паметта.
Елит! Мутри и кифли!
По-голяма простотия досега не бяхме чели!
Не може семейство със 100 хотелски стаи да си учи децата безплатно а учителките са умират от бедност. Само частни училища ще вдигнат нивото.
Само частното училище е най честен строй.
Пито платено.
Който не иска баста.
Никой няма да ви работи безплатно.
Ако искате безплатно църквата ще предложи такова.
Няма другите да са ви роби.
Сегс издържам учителките които ви учиха безплатно и ги оставихте без пари.
Няма иначе мотивация.
Който не иска частно да взима Библията и да учи там, то си е цяла школа в тази книга.
Доказано е че е изхранила цял свят!!!!
Не е нужно всички да учат трябва работници.
А в Коджакафалията тази година от настоящия първи клас вече има 6! !!!!!! Освободени места .
Колегите от английската всеки ден ги гледахме на пейките как се друсат пред училището, някои венозно.
Мерси за такъв елит...