Глобалните продажби на смартфони преживяват най-големия си срив в историята
През първото тримесечие в света са продадени 275 млн. смартфона
Глобалните продажби на смартфони в света са отчели най-глемия си спад в историята през първото тримесечие, отразявайки опустошителното влияние на Covid-19 върху потреблението и производството на ключия сегмент от технологичната индустрия, пише Bloomberg.
Броят на продадените устройства през първите три месеца на тази година е достигнал 275 млн., сочат данни на Strategy Analytics и IDC, които оценяват спада спрямо същия период на 2019 г. съответно със 17% и 11%.
И двете фирми отдават спада основно на пандемията на новия коронавирус, който засегна веригата на доставките.
Заводите в Азия останаха временно затворени, за да се овладее разпространението на Covid-19. Същевременно данните са повлияни и от блокадите, които редица правителства по света наложиха и които доведоха до затваряне на търговските обекти.
„Това, което първоначално започна като проблем с доставките, в началото ограничен до Китай, се разрасна до глобална икономическа криза, а влиянието върху търсенето започна да проличава до края на тримесечието“, твърди Набила Попал, директор проучвания в IDC.
Анализаторите на IDC са установили, че продажбите на iPhone на Apple са останали почти без промяна с близо 37 млн. бройки, показвайки по-голяма устойчивост от топ производителя Samsung Electronics, чиито продажби са се свили от под 72 млн. до около 58 млн. бройки през тримесечието.
Huawei Technologies, предвид натиска от американските санкции и критиките, е отбелязала спад с близо 10 млн. бройки през периода, като е продала почти 49 млн. смартфона, предава investor.bg.
Xiaomi е достигнала рекорден пазарен дял от 10%, твърдят двете компании за проучвания. Освен това е успяла да увеличи продажбите си, сочат данните на IDC.
“Xiaomi доминира огромния индийски пазар в момента и това дава на компанията силен тласък от гледна точка на продажбите на смартфони“, коментира Линда Суи от Strategy Analytics.
IDC очаква потребителското търсене да остане под натиск през останалата част от годината, а глобалният икономически спад ще попречи на всякакъв годишен растеж поне до четвъртото тримесечие.