Заради тол системата: Напрежение сред превозвачите
Поискаха отлагането й, условията били неподходящи
От 1 март превозвачите ще трябва да плащат за всички магистрали и първокласни пътища с обща дължина 3115 км. Тарифата ще варира между 4 и 20 стотинки на км. Те ще имат 3 възможности за плащане - чрез маршрутна карта, бордово устройство и GPS тракер.
Превозвачите поискаха отлагане на тол системата. То няма да се случи. Ще поскъпнат ли междуградските автобуси или ще спрат да превозват, коментират специалисти, пише dnes.bg.
"Ние не подкрепяме идеята тол системата да бъде отложена. Поели сме конкретни ангажименти към премиера и смятаме да ги изпълним. За съжаление обаче, доставчиците на услугата създадоха едни условия, които създават изключително напрежение между нашите колеги. Изключително неподходящи са условията, които ни се предоставят за ползване на бордовите устройства и имаме несъгласие с предоставения договор за сключване", каза председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова в ефира на "България сутрин".
Тя сподели, че в момента им се предоставя възможност за сключване на договор за 2 години, който не може да бъде прекратен без да се заплатят неустойки. Те нямат опция за закупуване на устройството, нямат опция и за наемане, а единствената им възможност е абонаментният план.
"Тези устройства ни се предоставят срещу месечен абонамент, което е абсолютно недопустимо и няма никакво правно основание. Настояваме договорът да бъде спазен стриктно и тази месечна така, която се изисква от нас, няма да бъда плащана, защото тя е извън рамките на договореното с АПИ и доставчика на услуги", каза още тя пред Bulgaria ON AIR.
Емил Николов от Съюза на международните превозвачи посочи, че вече около 1200 фирми са се снабдили с тези устройства.
"Това не променя факта и проблемите, които Магдалена Милтенова спомена. Никой не желае да не плаща тол такса, всеки желае тол системата да започне да работи. На територията на страната има около 13 хил. лицензирани транспортни фирми с около 70 хил. превозни средства", коментира той.
Според Милтенова има реална опасност на 1 март хората да не излязат за работа, защото нямат оборудване. Тя не изключва и протестни действия.