Бум на жалбите в КЗП по празниците: Най-проблемни са доставките
Регистрирани са над 100 писма и 340 обаждания на дежурния телефон
Около Коледно-новогодишните празници в Комисията за защита на потребителите са постъпили над 100 писмени жалби и сигнали, а на дежурния телефон са се обадили 340 човека. Това съобщи в сутрешното студио на Би Ти Ви председателят на Комисията за защита на потребителя Димитър Маргаритов.
Всички тези сигнали са свързани с нелоялни практики от страна на търговеца, уточни експертът.
Изводът от последните години е, че хората стават все по-активни и реагират на нещата, които се случват в търговската мрежа. Наред с това търговците все повече се респектират от клиентите си и се стараят да ги компенсират ако се установи проблем, подчерта шефът на КЗП.
Той обясни, че жалба в комисията може да се подаде както писмено, така и по електронен път в сайта на Комисията за защита на потребителите, уточни Маргаритов.
Телекомуникационни устройства, облекла, детски играчки са стоките, с които е имало най-големи проблеми около Коледно-новогодишните празници.
Пазаруването в интернет също се оказва проблемно, каза Маргаритов.
Там стои и проблемът, че много хора връщат стоки не само заради дефект по тях, а и заради факта, че стоката не им харесва, не им стои добре или ако са обувки - не им псват.
Ако имат проблем с доставките, хората трябва да знаят, че отговорност носи търговецът. По същия начин стои въпросът ако стокате е дефектна.
Не плюйте само по търговците. На тях им стига Наредба 18.