Родният автопарк продължава стремглавото си застаряване
Съотношението на регистрираните през 2019 г. нови към употребявани автомобили е точно 1 към 5.
Екология, опазване на околната среда, намаляване на нивата вредни емисии. Това са факторите, определящи развитието на автомобилната промишленост днес, както и политиките, които различни местни и държавни власти изповядват. Дизел е мръсна дума, а ДВГ е под заплахата да бъде забранен за продажба в Европа в следващите две десетилетия, пише vesti.bg.
На този фон ви представяме статистиката за родния автопарк, който продължава да застарява. През 2019 г. в България са регистрирани общо 302 461 леки и товарни автомобили. Първоначално регистрираните леки и товарни автомобили (36 011 категория М1 и 8755 категория N1) до 6 месеца възлизат на 44 744. Регистрирани общо леки и товарни (плюс специални автомобили и влекачи) нови автомобили са 46 929. Регистрираните автомобили М1 и N1 до 5 години възлизат на 13 449, до 10 години са били 33 014, а над 10 години – 180 188. Това ще рече, че срещу 44 744 леки и товарни автомобили до 6 месеца са регистрирани 226 651 употребявани.
Иначе българинът не изневерява на десетилетната си любов към германското автомобилостроене. През 2019 г. у нас при първоначално регистрираните нови и употребявани автомобили убедително води Volkswagen с 37 159 бройки. Следват Mercedes с 28 969, BMW с 18 790, Opel със 17 841 и Audi със 17 633. Десетката завършват Toyota (17 349), Peugeot (13 702), Ford (13, 215), Renault (11 161) и Honda (10 434).
Лидерството на Volkswagen е огромно пред втория по общо регистрирани превозни средства у нас. На отчет в КАТ се водят 466 564 превозни средства с марка VW (431 386 леки коли), следван от Opel с общо регистрирани 349 180 бройки (336 844 леки коли) и Mercedes с 298 329 (208 922 леки коли). В Топ 10 влизат още Renault (201 834 превозни средства), Ford (200 172), Peugeot (191 417), Audi (181 176), BMW (155 229), Toyota (136 407) и FIAT (110 970 превозни средства).
Общият брой регистрирани моторни превозни средства към края на 2019 г. е 3 752 566. От тях леките автомобили са 3 339 338 бройки.
Бензиновите автомобили у нас са 1 312 662, докато дизеловите са 1 288 415. На отчет в КАТ се водят едва 1185 електромобила.
На пазара на нови леки и товарни автомобили лидер е Dacia с регистрирани 5442 бройки, следвана от Renault (3837), Skoda (3716), Toyota (3630) и Volkswagen (3469).
Също толкова интересна е ситуацията при първоначалната регистрация на най-луксозните и скъпи автомобили. През изминалата година у нас са регистрирани 2 броя нови Rolls-Royce, 5 нови Lamborghini, 2 броя McLaren, 3 броя Bentley, 16 електромобила Tesla, 5 броя Ferrari, регистрираните Porsche са 95 бройки, а Maserati - 31 автомобила.
"Наредба -стопиране на коли внос които са над 3-4 г от производство."
и ти май си за саян...
пп. това и в бенелюкс държави, където електромобилите са 1:10, го няма даже.
тази насока. Добре , стряскащо е увеличение на данъка, човек започва да се замисля. Но по важно е Министерски съвет да приеме Наредба -стопиране на коли внос които са над 3-4 г от производство.От тук се започва , добре , увеличение на данъка , но какъв е прегледа – ако
наистина има коли с проблем- технически или замърсяване
спиране от движение. 30 г литургически сън и сега когато страната е моргата на Европа ., говорим но нека сме адекватни в решенията си. Защото
увеличен данък не е стряскаш , но има ли човек алтернатива ако иска да закупи кола втора
ръка - според мен не .