ГКПП „Малко Търново“ седем месеца по-късно: Бавен ремонт без „видими резултати“
Тоалетната е поправена, но заключена - явно така осигуряват чистота, коментира разочаровано депутатът Петър Кънев след нова кореспонденция с финансовия министър
Бургаският депутат Петър Кънев продължава кореспонденцията си с финансовия министър Владислав Горанов за неугледното състояние на ГКПП „Малко Търново“. Народният представител от „БСП за България“ остава песимист, че ще има видим напредък.
След като през юни Кънев отправи питане по темата и получи писмен отговор от Горанов по реда на парламентарния контрол, упражнението се повтаря няколко месеца по-късно.
На 25 ноември депутатът е пуснал нов въпрос, става ясно от сайта на парламента.
Петър Кънев пише на финансовия министър следното: „През м. юни 2019 г. отправих към Вас въпрос във връзка с недопустимото състояние на ГКПП Малко Търново. С Ваш писмен отговор от 12.07.2019 г. Вие ме уверявате, че през м. март т.г. са сключени договори за „Текущ ремонт на сгради, постройки, съоръжения и инсталации“ и „Текущ ремонт на пътна инфраструктура“, като предстои да бъдат извършени ремонт на сградата на обществената тоалетна и рехабилитация на пътна настилка на ГКПП Малко Търново. Предвидена е и подмяна на бариерите.“
При преминаване през ГКПП Малко Търново преди две седмици установих, че за повече от 7 месеца единствените ремонтни дейности в района на ГКПП Малко Търново са полагане на асфалт на около 200 кв. м. настилка.“
В тази връзка Кънев пита кога се предвижда да бъдат изпълнени сключените през м. март договори.
„Колко въпроса още следва да задам, за да има видим резултат на тази важна входно-изходна точка на Република България“, нервничи депутатът още в питането си към Горанов.
Финансовият министър пък му отговаря: „Сключените през м. март 2019 г. договори от Агенция „Митници“ за „Текущ ремонт на сгради, постройки, съоръжения и инсталации“ и „Текущ ремонт на пътна инфраструктура“ са със срок от 24 месеца, считано от датата на подписването им, т.е. до 21.03.2021 г., като към настоящия момент, в зоната на ГКПП „Малко Търново“, в резултат на изпълнението на посочените договори е извършено следното:
Ремонтирани са всички компрометирани участъци от асфалтовата настилка на трасетата с обща площ от 606 кв. м.; подменени са компрометираните бордюри и тротоарни плочки; повдигнати са капаците на шахтите на нивото на асфалтовата настилка; ремонтирани са две бариери на ключови места по трасетата и светлинната табела с надпис „България“ върху административната сграда на пункта; боядисани са бордюрите, защитните решетки на отводнителния канал, две от кабините на пункта и всички маси за извършване на физически контрол; извършен е цялостен ремонт на обществената тоалетна. В процес на възстановяване е хоризонталната маркировка на асфалтовата настилка.“
Във връзка с „нервния“ въпрос на Петър Кънев за липсата на видим резултат, финансовият министър се оправдава по следния начин: „От 2015 г. Агенция „Митници“ прие за управление поземлените имоти, отредени за гранични контролно-пропускателни пунктове (ГКПП), сградите, построени върху тях, както и техническата инфраструктура, които не са предоставени на министри или ръководители на други ведомства по установения ред, като продължава с поддържането им и текущите им ремонти и създава условия за изпълнение на функциите на граничните служби.
Към настоящия момент Агенция „Митници“ е възложител на обществени поръчки за цялостна реконструкция и модернизация, както и на основен ремонт на съоръженията на пет от големите ГКПП, а именно: „Калотина“, „Кулата“, „Златарево“, „Станке Лисичково“ и „Капитан Андреево“.
Агенция „Митници“ ще продължи да възлага текущи ремонти по сградите и инфраструктурата на ГКПП, както и ще възстановява настилките и маркировката в зоната на ГКПП, за да има видими резултати в изпълнение на целта за постигане на европейски облик на тези важни входно-изходни точки на Република България.“
По повод отговора на Горанов, пред „Флагман“ Петър Кънев коментира следното: „Нищо ново. Както си е било мръсно и задръстено, така и ще продължи да бъде.“
Според депутата, въобще не става ясно защо трябва на един не особено сериозен обект, който е далеч от мащабите, примерно, на магистралите „Хемус“ или „Струма“, две години да се ремонтират едни незначителни пътища и тротоари.
„Аз съм много впечатлен от работата на Митниците, защото след две питания вече са отремонтирани 600 кв. м. С тези темпове си представям кога ще приключим с голямата идея, за която Митниците говорят непрекъснато – че „Малко Търново“ ще бъде образец“, иронизира депутатът.
Според него, този граничен пункт е несравним с големите, за които са предвидени мащабни реконструкции. Кънев смята, че ремонтът на ГКПП „Малко Търново“ може да се извърши много по-бързо.
По отношение извършения цялостен ремонт на обществената тоалетна на пункта той каза: „Тоалетната не я видях, беше заключена. И по този начин явно се осигурява чистота.“
Петър Кънев се чувства унизен като български гражданин от сравнението със съседния турски пункт „Дерекьой“, при който „обстановката е коренна различна“.
Никога не сме имали по-хубав път и асфалт от 50 гидини насам. Сега се стига най-бързо от Бургас до М. Търново. И блоковете повечето санираха и останалите от март нататък ще санират. Така че пропаганда на некадърни комуняги нещем. Може да сме селяни, ама килипира си го знаем. Акъли и плюене от депутати от изчезваща партия, нещем. Ние си избрахме правилният кмет, защото върши работа.
А БСП да си гледат партията, че Орионци си затриха Луканов, а в момента в изчезващата партия пак има интриги и борба за кокала. Или иначе казано: "Едно семейство дето Бащата храни куври, а майка се думка с който и падне докато децата ходят голи и боси, такова семейство къща не държи, и акъл на други да не дава! ЕЛЕ ПЪК КОСУРИ ДА НАМИРА"!
Обаче в София няма дисциплина.
Обаче Кънев да не се прави.
Можеха от Бургаски окръг да оправят нещата досега също.
Има още предложения.
Влизането във Бургас по влак е също пълна визуална пародия и анти-реклама. Това иска някъде 1-2 милиона за да се изчистят и санират обектите покрай релсите.
Също влизането от самолет през летище и до Бургас е също унизително. Защо не направите сравнение с 10те най успешни летища и гранични пунктове във света и само имитирайте когато поне не може да си вършите работата.
Давайте!!!