„Черният петък“ се превръща в новия „Киберпонеделник“
„Черният петък“ в САЩ е на път да се превърне в новия „Киберпонеделник“. На 29 ноември общата стойност на онлайн продажбите е ударила рекордните за „Черен петък“ 7.4 млрд. долара, тъй като много купувачи са прекарали деня в сърфиране из онлайн магазините, вместо да се редят на опашки във физическите обекти, пише Bloomberg.
Така петъкът от тази седмица е заел второ място в класацията на дните с най-много онлайн продажби, тъй като не е успял да измести 7.9-те милиарда долара, генерирани от сделки през интернет по време на „Киберпонеделника“ през 2018 г. Това е показало проучване на Adobe Analytics сред 80 от 100-те най-големи онлайн търговци в САЩ.
Купувачите все повече предпочитат да купуват онлайн от самото начало на празничния сезон, вместо да чакат „Киберпонеделника“, както е било преди няколко години. Тази промяна до голяма степен се дължи на факта, че все повече поръчки се правят през мобилния телефон, докато в миналото повечето заявки са идвали от компютрите в офисите в понеделника след Деня на благодарността в САЩ. Покупките, направени през смартфони, са генерирали продажби за 2.9 млрд. долара на този „Черен петък“, предава economic.bg
„С бързото наближаване на Коледа купувачите все повече използват телефоните си вместо да се редят на опашки“, коментира анализаторът от Adobe Тайлър Шрейнър.
Като цяло обаче засега остава неясно каква е разликата в проценти между онлайн продажбите и сделките във физическите магазини.