Стартира пускането на парното в Бургас
Други топлофикации в страната пуснаха парното още в началото на октомври, но в Бургас не настъпиха необходимите условия, а именно три последователни дни със средна денонощна температура под 12 градуса
Очаква се рязка промяна на времето през предстоящата седмица. В тази връзка се свързахме с директорът на "Топлофикация Бургас" ЕАД инж. Христин Илиев, за да ни отговори на въпроса кога планират да пуснат парното в Бургас. С директорът на бургаската Топлофикация ще поговорим и за техните настоящи и бъдеще проекти.
- Инж. Илиев, кога отоплението в Бургас ще бъде пуснато?
- Поради по-високите есенни температури, се отложи ранното пускане на парното в Бургас. Застудяването започва и се очаква да се задържи и през следващите дни, затова пристъпихме към поетапно стартиране на отоплението. Ще започнем с детските градини и училищата.
- Други топлофикации в страната пуснаха парното още в началото на октомври.
- При нас нямаше необходимите условия за пускане на отоплението, а именно три последователни дни със средна денонощна температура под 12 градуса. В Бургас средните денонощни температури бяха на границата.
- Какво е необходимо да направят абонатите Ви преди да бъде пуснато отоплението?
- Първото и най-важно нещо, което трябва да направят, е да бъдат спрени всички ремонти по сградната инсталация и отоплителните тела. Нашите клиенти трябва да отворят на максимална степен вентилите на радиаторите си, за да се избегне допълнителното им обезвъздушаване, както и да проверят електронните си уреди за дялово разпределение. При проблеми с уредите си, като например да им е угаснал дисплеят, нека незабавно да се потърси съдействие от обслужващия ги топлинен счетоводител.
- Имате ли абонати, които са заявили желание да им бъде пуснато парното по-рано?
- Да, имаме етажни собствености, които са подали заявление да им бъде включено отоплението преди общото пускане на парното.
- Ако има абонати, които например ще пътуват и няма да им се налага да използват парното за месец-два или повече, какво трябва да направят?
- В този случай тези абонати трябва да се обърнат към своя топлинен счетоводител. Необходимо е да подадат заявление, с което заявяват, че определен период няма да се ползва парното в жилището. Това заявление трябва да бъде подписано и от домоуправителя, който удостоверява, че наистина това жилище няма да бъде ползвано. Чак тогава топлинният счетоводител ще намали прогнозния дял на жилището и съответно хората за този период ще получават минимални сметки, тоест сметки само за сградна инсталация.
- Спокойни ли сте за предстоящия отоплителен сезон? Чувствате ли се готови?
- Да, за нормалното протичане на отоплителен сезон 2019/2020 г. през летните месеци изпълнихме всички планирани ремонти. Профилактика и ремонт бе извършен на главните топлопреносни трасета, за да се подобри качеството на топлоснабдяването.
- Но има и доста стари абонатни станции, предвиждате ли тяхната подмяна с нови?
- Абонатните станции като всяко съоръжение имат своя живот. Поетапно, там където се налага старите абонатни станции, чийто технически живот е изтекъл, са сменени с нови.
- Колко абонати в Бургас използват централно отопление?
- По последни данни нашите абонати са около 25 000.
- Разкажете ни повече за Вашето инвестиционно намерение, което сте внесли в РИОСВ Бургас в началото на година.
- През април сме подали инвестиционно намерение към РИОСВ Бургас за реконструкция на един от водогрейните си газови котли. Нашата идея е да го преустроим и да работи освен на природен газ, но и на биомаса.
- Какво целите с тези промени?
- Целта е да се увеличи производството на топлинна енергия посредством биомаса през новия регулаторен период.
- Защо точно биомаса?
- Биомасата е най-екологичното гориво. Чрез внедряването й в нашата горивна база, ще намалим зависимостта си от цените и доставките на природен газ през новия отоплителен сезон 2019-2020 година. Това ще гарантира на Дружеството по-голяма сигурност в оперативната дейност.
- С какви задачи пристъпвате към отоплитене сезон 2019/2020 г.?
- Повишаване на ефективността на работата и присъединяване на нови абонати към нашите услуги.