×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Колко ще са тол таксите


16 Ноември 2019, Събота, 12:02 ч.
Автор: Флагман.Бг

Предлага се първоначалният обхват на тол системата да е 6050 км – автомагистрали, първи и частично втори клас пътища

Тол таксите за масовия тежкотоварен трафик – с тегло между 3,5 тона и 12 тона, ще са от 4 до 7 ст. на километър, в зависимост от емисионния клас на превозното средство. Това предвижда проектът на Тарифа за таксите, които се събират за ползване на републиканската пътна мрежа, публикуван днес за обществено обсъждане, пише вестник Монитор.

Предлага се първоначалният обхват на тол системата да е 6050 км – автомагистрали, първи и частично втори клас пътища. Така 14 000 км от дългата близо 20 000 км републиканска пътна мрежа ще бъде безплатна за товарните автомобили над 3,5 тона. След старта на тол системата тези превозни средства няма да плащат и винетка за пътната мрежа извън обхвата на толуваните пътища.

С тарифата се въвежда справедлив модел на таксуване на пътните превозни средства, съобразен с европейския принцип – който изхабява пътя повече, плаща повече. Тол таксите са обвързани с екологичната категория на превозното средство, както и с класа на пътя, за който ще се дължи тол – автомагистрали, първи и частично втори клас. Стойността ще се изчислява на изминат километър като всяко навлизане в тол сегмент ще се приема за пълното му изминаване.

Товарните автомобили с тегло между 3,5 т и 12 т ще плащат една и съща такса за трите категории пътища, но тя ще зависи от емисионния им клас. Тези с най-високите еко класове Евро V, Евро VI или EEV ще плащат по 4 ст. на километър. За тези с емисионен клас Евро III или Евро IV тарифата ще е 5 ст. на километър, а за тези с най-ниската екокатегория – клас Евро 0, I или II – 7 ст. на километър. „Целта е да се поощрява модернизирането на автопарка, за да се пази и околната среда“, обяснява проф. Олег Асенов, член на УС на АПИ.

Така например камион с маса между 3,5 т и 12 т и емисионен клас Евро V, би платил за преминаване по маршрута София – Бургас тол такса от 14,40 лв., за София – Варна –  16,11 лв., а за маршрута Варна – Бургас – 4,03 лв. Ако е с по-нисък еко клас – Евро IV, за София – Бургас тол таксата би била 17,89 лв., за София – Варна – 20,09 лв., а за Варна – Бургас – 5,05 лв.

Тежкотоварните автомобили с тегло над 12 т и с две или три оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 11 ст. и 22 ст. на километър за автомагистрали, между 10 ст. и 21 ст. на километър – за първи и втори клас пътища.

 Камионите с тегло над 12 тона, с четири и повече оси ще плащат в зависимост от емисионния си клас между 18 ст. и 36 ст. на километър за автомагистрала, между 17 ст. и 35 ст. – за първи клас пътища, и между 16 ст. и 34 ст. на километър – за втори клас пътища. Камион над 12 тона, с четири и повече оси и еко клас Евро V, би следвало да плати за пътя София – Бургас 71,72 лв., за София – Варна – 77,66 лв., а за Варна – Бургас – 19,27 лв.  При по-нисък екологичен клас – Евро IV примерният маршрут София – Бургас би струвал 89,65 лв., София – Варна –  97,73 лв, а за Варна – Бургас – 24,32 лв.

Тарифата за автобусите с тегло над 12 тона ще е от 5 ст. до 9 ст. на километър за автомагистрала, от 4 ст. до 8 ст. на километър за първи клас пътища и от 3 ст. до 6 ст. на километър за втори клас пътища. Автобусите с тегло до 12 тона ще плащат с 1 ст. по-евтино на километър, съответно – от 4 ст. до 8 ст. за автомагистрали, от 3 ст. до 7 ст. за първокласни пътища и от 2 ст. до 5 ст. за втори клас път.

С тарифата се определя и компенсаторната такса, която се дължи, ако товарен автомобил ползва платената пътна мрежа без тол такса. За камиони между 3,5 т и 12 т тя е 150 лв., за камиони над 12 т с две до три оси – 450 лв., за тежкотоварни превозни средства над 12 т с четири и повече оси – 750 лв., за автобусите – 150 лв. Компенсаторната такса се заплаща с цел да се избегнат административните санкции. Тя не е санкция, а по-висока пътна такса, която осигурява свободно придвижване по платената мрежа до 23:59 часа на деня, в който е наложена.

Ако водачът откаже да плати компенсаторната такса на място, за да продължи пътя си той трябва да заплати максимална тол такса. За товарните автомобили между 3,5 т и 12 т предложеният т.нар. максимален тол е от 27 лв. до 48 лв., в зависимост от емисионния клас, за товарни автомобили над 12 тона с 2-3 оси – между 71 лв. и 146 лв., за камиони с тегло над 12 тона, с 4 и повече оси –  от 119 лв. до 242 лв., и за  автобусите – от 24 лв. до 49 лв. Заплащането на максимална тол такса не освобождава нарушителите от плащането в 14-дневен срок на компенсаторна такса по банков път. Така общата дължима сума, която трябва да плати например  нарушител, отказал да плати на място компенсаторната такса – водач на камион с тегло над 12 тона, с повече от 4 оси и еко категория Евро IV, е 917 лв.

Ако в 14-дневният срок компенсаторната такса не бъде платена, Законът за движение по пътищата предвижда глоби за нарушителите. При липса на декларирани данни, с които да може да се установи изминатото разстояние, санкцията за водача е 1800 лв. на ден, а за невярно декларирани данни – например опит за измама с емисионния клас, категорията или с броя оси на натоварване на превозното средство, глобата за собственика е 2500 лева на ден.

Размерът на тол таксите е определен въз основа на съпоставка на няколко сценария, предложени от консултанта по проекта за изграждане и въвеждане на тол системата – Световната банка. Разликата между таксата за автомагистрали за пътно превозно средство с най-висок и с най-нисък емисионен клас е 100% при камионите с тегло над 12 тона, колкото е позволено по европейска директива. Една от целите на тарифите е да се насърчи използването на екологични превозни средства, което ще допринесе за намаляване на вредните емисии от автомобилния транспорт и съответно – за опазване на околната среда, каквато е и общата транспортна политика на ЕС.

Запазва се размерът на таксите, които се събират от леки автомобили – електронни винетки (10 лв. – уикенд винетка, 15 лв. – седмична винетка, 30 лв. – месечна винетка, 54 лв. – тримесечна винетка и 97 лв. – годишна винетка). Непроменена остава и стойността на таксите за ползване на моста на р. Дунав в посока Русе – Гюргево, както и на тези за специално ползване на републиканските пътища – за извънгабаритни превози, рекламни съоръжения и търговски крайпътни обекти.


В категории: Пътна обстановка


Коментари
Нападение с нож в Берлин
Нападение с нож в Берлин 21/02/2025, Петък 21:33 4
Каза за Реал Мадрид
Каза за Реал Мадрид 21/02/2025, Петък 20:48 1
Много е зле
Много е зле 21/02/2025, Петък 20:33 0
Флагман.БГ Той не е виновен Той не е виновен 21/02/2025, Петък 20:24 0
Радва се на нежен "допинг"
Радва се на нежен "допинг" 21/02/2025, Петък 20:00 1
Звучен скандал в София
Звучен скандал в София 21/02/2025, Петък 19:33 0
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Грешка в бюджета за 800 млн. лева! Асен Василев предлага да извадят от „фризера“ парите за майките Грешка в бюджета за 800 млн. лева! Асен Василев предлага да извадят от „фризера“ парите за майките Парите стигат и за размразяване на минималната работна заплата, изчисли бившият финансов министър Зафиров: Няма да останем и минута във властта, ако посегне на джоба и здравето на българите Зафиров: Няма да останем и минута във властта, ако посегне на джоба и здравето на българите Преди да говорим за пестене, трябва да си дадем ясна сметка, че има риск големи групи от хора да бъдат поставени от пълно социално изключване, каза той Драми на кантара! Виолета от Бургас свали 6,62% от теглото си, а Тодор от Созопол – 6,08 Драми на кантара! Виолета от Бургас свали 6,62% от теглото си, а Тодор от Созопол – 6,08 Деян от Русе напусна „Живот на кантар“, след като повечето от съотборниците му предпочетоха в отбора да остане Йорданка Ужасна миризма и гъст дим над... Ужасна миризма и гъст дим над... Пловдив Организира се събитие в памет на Тома Бинчев Организира се събитие в памет на Тома Бинчев То ще се проведе в София Шоу в „Живот на кантар“! Вижте как теглят 50 метра 14-тонни трамваи Шоу в „Живот на кантар“! Вижте как теглят 50 метра 14-тонни трамваи Драма на финала, тимът на Тодор от Созопол и Виолета от Бургас победи, а сините изостанаха само с 20 см Бургазлията Димитър от "Един за друг" и любимата му са... Бургазлията Димитър от "Един за друг" и любимата му са... "Просто уникални хора", твърди участничка във формата Флирт на върха на света: Путин между Тръмп и Си Флирт на върха на света: Путин между Тръмп и Си Руският президент обожаваше вниманието, обожаваше тези малки кавги между ухажорите му. И най-вече обожаваше подаръците Радва се на нежен "допинг" Радва се на нежен "допинг" Никол подкрепи Везенков в Ботевград Летището в Сарафово да носи името „Черно море“, искат ученици от Бургас Летището в Сарафово да носи името „Черно море“, искат ученици от Бургас Ректорът на БСУ проф. Милен Балтов изтъкна, че и сега много авиокомпании обозначават в своите сайтове бургаското летище с това название, но в скоби
Тя ли е най-красивата блондинка в Калифорния? (СНИМКА) Тя ли е най-красивата блондинка в Калифорния? (СНИМКА) Колинс е модел Нападение с нож в Берлин Нападение с нож в Берлин Мъж беше намушкан при Мемориала на Холокоста Каза за Реал Мадрид Каза за Реал Мадрид Няма шанс Ямал да премине в "белия балет" Той не е виновен Той не е виновен Рефер отнесе санкция заради рядко виждана ситуация Може ли да има мир в Украйна без Европа в преговорите? Британският посланик шикалкави за искането на Путин Може ли да има мир в Украйна без Европа в преговорите? Британският посланик шикалкави за искането на Путин Ще изпратим само мироопазващи сили и то в подходящ момент, уверява Н.Пр. Натаниел Копси, но Русия не ги ще там и може да се превърнат в пушечно месо   Бъфет продаде 50% от портфолиото си, да се готвим ли за криза? Бъфет продаде 50% от портфолиото си, да се готвим ли за криза? На обща стойност от близо 150 млрд. долара, серията от продажби е прецедент в кариерата на легендарния финансист Ватиканът с последна информация за състоянието на папата Ватиканът с последна информация за състоянието на папата Франциск се лекува в римската болница „Джемели“, където беше приет на 14 февруари Макрон ще предупреди Тръмп да не проявява слабост пред Путин Макрон ще предупреди Тръмп да не проявява слабост пред Путин Очаква се срещата да е в понеделник, за да обсъдят ситуацията в Украйна ФБР има нов директор ФБР има нов директор Смята се, че Каш Пател е верен сподвижник на Тръмп Володимир Зеленски с важен ход Володимир Зеленски с важен ход Точно сега американският президент е много разочарован от украинския лидер, отбеляза съветникът по националната сигурност на САЩ Майк Уолц
Владислав Горанов, бивш финансов министър Владислав Горанов, бивш финансов министър Политическата класа прояви разум, за да създаде смисъл Виц на деня Виц на деня - Какво е "Женски радости"?
- Дънките ти падат, а сутиена ти стиска.
Виц на деня Виц на деня Момиче при зъболекаря:
- Ако знаети колко ме е страаааах! Предпочитам да родя, вместо да ми вадят зъб.
Зъболекарят:
- Ама хайде решавайте по-бързо, че да знам кой инструмент да използвам.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Човек, колкото и да е суеверен, никога няма да откаже 13-та заплата.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори