×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Защо водещи марки производители на минерална вода се насочиха към чешмяната


Защо водещи марки производители на минерална вода се насочиха към чешмяната
Постепенно големите брандове в производството на напитки, като Nestle, Coca-Cola и PepsiCo, добавят към своето портфолио марки бутилирана вода
03 Ноември 2019, Неделя, 16:00 ч.
Автор: Флагман.бг

През следващата година на пазара ще се появят диспенсъри за филтриране на чешмяна вода

През последните четири десетилетия потребителите по света са изкупили трилиони бутилки вода на различни марки. Малко от тях са си давали сметка през това време, че те всъщност плащат цената за бутилирането, транспорта и рекламата на тези продукти. А производителите често получават тази вода безплатно или срещу минимална такса. За сметка на това значителна част от разходите им в този сегмент отиват за рекламиране. Днес с нарастването на недоволството срещу пластмасовите отпадъци този бизнес започва да усеща забавяне на търсенето.

Продажбите се свиват, а някои градове по света дори забраняват продажбата на вода в пластмасови опаковки. Производителите от своя страна се опитват да отговорят с алтернативи - от минерална вода в кенчета до овкусители за чешмяна вода, които ѝ придават газировка и различни аромати, разказват от Bloomberg, цитирани от money.bg. До 70-те години на миналия век бутилираната вода се продава на ограничени пазари в Европа, като компаниите добиват суровината от извори в Алпите. През 1973 година американската DuPont патентова т.нар. PET бутилки, които са направени от пластмаса. Те са по-евтини, по-леки и по-устойчиви от стъклените, които към този момент са били използвани.

Постепенно големите брандове в производството на напитки, като Nestle, Coca-Cola и PepsiCo, добавят към своето портфолио марки бутилирана вода. Така през миналата година този сегмент допринася с приходи от 130 милиарда долара в глобален мащаб, показват изчисленията на Euromonitor. Нарастващото внимание към въглеродния отпечатък на индустрията обаче вече оказва натиск върху компаниите и те са принудени да търсят алтернативи за реорганизация на бизнеса си. През октомври миналата година френската Danone, която продава марката Evian, отчете най-големия спад на продажбите си на вода за последното десетилетие.

Отново тогава Coca-Cola съобщиха, че техните продажби са били по-слаби от очакваното. Друг лидер в индустрията - Nestle, вече работи върху това да избегне негативният ефект от промените в предпочитанията на потребителите. Конкуренцията от по-малките производители, които предлагат по-ниски цени, ограничи търсенето на по-масовите марки за фирмата като Poland Spring и Pure Life. Заради това от ръководството ѝ решиха да заложат на продуктите по-висок клас в лицето на брандовете Perrier и San Pellegrino. Друго решение за някои от компаниите са именно кенчетата вода.

В североизточните щати вече се продават такива под марката на Coke Cola Dasano. Pepsi също има опит със своя бранд Aquafina, който се продава в американските ресторанти, както и в някои магазини. В Европа Danone изпробва тази идея, но засега само на пазарите във Великобритания, Дания и Полша. Някои гиганти търсят възможност и да увеличат приходите си и като се възползват от това косвено да генерират продажби от чешмяна вода. През миналата година Pepsi инвестира над 3 милиарда долара в придобиването на SodaStream - компания, която произвежда системи за газировка на питейната вода у дома.

Също така гигантът в индустрията представи марката Drinkfinity, която продава таблетки, които обогатяват чешмяната вода с различни вкусове, витамини и електролити. Nestle от своя страна планира през следващата година да пусне диспенсърите Refill Plus, които филтрират чешмяната вода и могат да ѝ добавят различни аромати и вкусове.

"Производителите се насочват към подобни иновации, за да привлекат потребителите, които смятат, че продаваната бутилирана вода е по-здравословна от чешмяната", казва Хауърд Телфорд от Euromonitor. По неговите думи добавянето на аромати и газировка към чешмяната вода може да повиши продажбите на водещите компании в сектора, като Coca Cola, Nestle и Pepsi. "Това е поглед към бъдещето", казва Телфорд и допълва: "И той може да се окаже основният двигател за приходите от продажбите на вода.".


В категории: Бизнес


Коментари
Има ново гадже, но го крие
Има ново гадже, но го крие 16/02/2025, Неделя 20:00 0
Флагман.БГ Риалити звезди станаха родители Риалити звезди станаха родители 16/02/2025, Неделя 18:55 0
Спешни мерки след този бой
Спешни мерки след този бой 16/02/2025, Неделя 18:21 0
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Фармацевти бият тревога за новия тренд сред децата - предозиране с Парецатамол Фармацевти бият тревога за новия тренд сред децата - предозиране с Парецатамол Младежите дори не подозират колко е опасно това, алармират специалисти, които зоват за сериозен контрол Следващата седмица е повратна точка за 4 от зодиите Следващата седмица е повратна точка за 4 от зодиите От 17 до 23 февруари ни очаква период, изпълнен с позитивна енергия и вълнуващи възможности Мъжете имат повече мераци към Виктор от "Ергенът", отколкото жените Мъжете имат повече мераци към Виктор от "Ергенът", отколкото жените Със старта на новия сезон на "Ергенът" името на Виктор Русинов се оказа едно от най-често споменаваните в родния ефир Кирил Петков се похвали, че участвал в Мюнхенската конференция с въпрос (ВИДЕО) Кирил Петков се похвали, че участвал в Мюнхенската конференция с въпрос (ВИДЕО) Всъщност, бившият министър-председател на България се държа като репортер и явно участниците в панела не го вземат насериозно Зимата удря Бургас: Пътната обстановка се влошава Зимата удря Бургас: Пътната обстановка се влошава Най-сериозна ще е ситуацията в Руен, Айтос, Малко Търново и Сунгурларе Учени: Сценарият „Терминатор“ не е реалистичен, но ИИ ще ни завладее много по-страшно Учени: Сценарият „Терминатор“ не е реалистичен, но ИИ ще ни завладее много по-страшно Ян Кулвейт  представя какво всъщност ще представлява въстанието на машините Вижте как белият джип се размаза до "Технополис" в Бургас (ВИДЕО) Вижте как белият джип се размаза до "Технополис" в Бургас (ВИДЕО) ПТП-то по чудо се размина без пострадали  Хитри измамници точат лични данни от наивници във фейсбук по този подъл начин Хитри измамници точат лични данни от наивници във фейсбук по този подъл начин Новата схема за измама в социалните мрежи набира скорост С колко поскъпнаха хранителните продукти за 8 месеца, вижте социалния експеримент на Флагман.бг С колко поскъпнаха хранителните продукти за 8 месеца, вижте социалния експеримент на Флагман.бг През юни миналата година Флагман направи анализ на цените на 14 основни хранителни продукта, необходими за нормален начин на живот Атанас Зафиров е новият председател на БСП Атанас Зафиров е новият председател на БСП Очаква се всеки момент да бъдат обявени официално резултатите
Следващата седмица е повратна точка за 4 от зодиите Следващата седмица е повратна точка за 4 от зодиите От 17 до 23 февруари ни очаква период, изпълнен с позитивна енергия и вълнуващи възможности Санторини: Повишена деформация на земната повърхност Санторини: Повишена деформация на земната повърхност Сеизмичната последователност в морския район на Анидро, между Санторини и Аморгос, е в относителен спад Пенсията да стане поне 1000 лева Пенсията да стане поне 1000 лева За това настояват пенсионери  Получи 1100 лева сметка за вода Получи 1100 лева сметка за вода В стопанския двор до тях имало авария, която навъртяла рекордната сметка Хитри измамници точат лични данни от наивници във фейсбук по този подъл начин Хитри измамници точат лични данни от наивници във фейсбук по този подъл начин Новата схема за измама в социалните мрежи набира скорост Вегани погнаха нова водеща на бТВ заради тази снимка Вегани погнаха нова водеща на бТВ заради тази снимка Заради заклано прасе, мнозина я намразиха  Има ново гадже, но го крие Има ново гадже, но го крие Това подсказва най-новата песен на певицата – „Сините ти очи“ Украйна щеше още да си е цяла, ако бе спазила споразуменията от Минск Украйна щеше още да си е цяла, ако бе спазила споразуменията от Минск Нямаше да има гавра с руснаците в Донбас, нямаше да има гражданска война, нямаше да има желание на руския народ в Донбас да се отдели от Украйна Дават милион долара за една вечер с тази българка Дават милион долара за една вечер с тази българка За да ощастливи някой от най-големите си фенове за свети Валентин Габровска разигра в социалните си мрежи игра, в която като награда подарява свое бельо с нейните инициали Джип „кацна“ върху мантинелата на бул. „Стефан Стамболов“ в Бургас (ВИДЕО) Джип „кацна“ върху мантинелата на бул. „Стефан Стамболов“ в Бургас (ВИДЕО) Несъобразена скорост и мокри настилки доведоха до зрелищен инцидент след 18:30 часа
Левон ХАМПАРЦУМЯН Левон ХАМПАРЦУМЯН Костадин Костадинов, когато започне да говори за финанси, той е тежко неподготвен и говори неща, които са плод на неговите фантазии Виц на деня Виц на деня - Муцка, кога ти е рожденият ден?
- Аз нямам рожден ден.
- Е как така?
- Ми, родена съм през нощта...
Виц на деня Виц на деня - Госпожице, Вие да не сте балерина!?!
- Ооо, не, не, просто искам да отида до тоалетната?
Статус във фейсбук Статус във фейсбук На една майка и трябват 20 години да направи мъж от момчето си, за да може друга жена да го направи на глупак за 20 минути.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори