Експерт посочи кои горива у нас причиняват щети на колата за поне 10 000 лева
Карането с такова гориво води до бавна смърт на двигателя, заяви Емил Германов, председател на сдружение “Съюз на автосервизите"
Незаконните автомобилни горива имат повече сяра от стандартните. Това коментира Емил Германов, председател на сдружение “Съюз на автосервизите”. Карането с такова гориво води до бавна смърт на двигателя, допълни той.
“При изгарянето на горивото се получава сярна киселина, която разваля филтри, клапани и турбокомпресори. Стойността на ремонта стига до 10 хиляди лева”, допълни още специалистът. В България над 80% от колите са над 15 години, което показва, че по пътищата у нас има стари и опасни коли, които застрашават живота и на останалите участници в движението, каза още Германов.
Заради това според него е добре да се забрани вноса на коли над 10 години. В страната има над четири милиона автомобила от тях над 10-годишни са 3,5 милиона или 86%. А 1,5 милиона са над 20-годишни. Всяка година у нас се регистрират около 300 хиляди автомобила, но от тях само 10% са нови.
“В страната има около 5700 автосервиза, но 80% са в сивата икономика и не плащат данъци и осигуровки. Няма никакви изисквания за дейността на автосервизите и всеки може да почне да поправя коли. А търговията с резервни част е система за разкомплектоване на крадени коли”, каза Германов.
В тази връзка за обществено обсъждане беше качен закон за пътните превозни средства, с който се въвежда режим за регистрация на сервизите, пише Блиц. Но той още не е приет от Министерски съвет, уточни експертът. В нелегалните сервизи цените са два три пъти по-ниски отколкото при тези, които плащат всички налози.
Заради това легалните сервизи са принудени да правят компромиси с качеството, за да могат да се конкурират със сивия сектор. Автосервизи от години искат да бъде приет закон, който да регламентира дейността им, но досега това все още не се е случило.
Оторизиран дилър не значи специализиран сервиз! Чети, за това са коментарите!
Като отидеш в сервиза поискай сертификат издаден от съответния производител! Тогава, и единствено тогава можем да говорим за специализиран сервиз!
Колко до самопознанието, то не е проблем стига преди практиката да има доста теория!
Няма как да очаквате от такива сервизи (вероятно се броят на едната ми ръка) ниски цени, но би следвало да очаквате много по състоятелен преглед преди самия ремонт на каквото, и да било.
За въпросния регламент би трябвало самите сервизи да го изискват, а не някой да им го налага! Все пак говорим за сериозни средства за обучение, и практически познания, които в България с нашите трошки в съчетание с некачествено гориво (което си зависи изцяло от Държавата, и Агенцията на която е поверено това право) няма как да стане.
Няма нелегални защото според господина няма регламент!
Пълен абсурд!
Какво имаш предвид под специализиран?
И, защо сте отишли в такъв сервиз след, като твърдите, че преди това сте били при друг?
Не се заяждам, а просто имам нужда от информация за да ви отговоря на поставените въпроси.
2. Ако Държавата знае (съмнявам се да не знае, но корупцията е Държавна политика) кои са 80-те % нелегални сервиза, то Държавата е съучастник!
3. Няма Закон, по който да се регламентират нелегалните? Значи легалните работят незаконно?
Г-н Германов осъзнавате ли колко глупости изръсихте?