НФСБ: Свидетели сме как използват социологията като платена жрица на повикване
Защо бТВ и Маркет линкс не смеят да кажат името на партията и съзнателно подвеждат избирателите в Пловдив
Защо Маркет линкс и бТВ подвеждат избирателите и отказват да споменат името на НФСБ в национален ефир и извадката на социологическата агенция, пита в отворено писмо ръководството на НФСБ. Поводът за реакцията на патриотите е представеното тази сутрин социологическо проучване по бТВ.
"В телевизионното предаване “Тази сутрин” по bTV, излъчено на 02.10.2019 год., станахме свидетели на тежък непрофесионализъм и/или пореден опит социологията да бъде използвана като платена жрица на повикване. В предаването служител на агенция "Маркет линкс" представи поръчано от bTV проучване за електоралните нагласи в Пловдив. В него г-н Славчо Атанасов беше предстaвен словесно и чрез показвана дълго време на екрана графика с надпис като кандидат-кмет на ВМРО. Това категорично не е вярно, Славчо Атанасов е кандидат на Местна коалиция НФСБ (ВМРО-БНД)! Справка: – сайтът на ОИК Пловдив", пишат от НФСБ.
От партията уточняват, че Славчо Атанасов е член на Националния политически съвет на ПП Национален фронт за спасение на България (НФСБ) и е народен представител от НФСБ (за втори мандат от същата партия) в групата на Обединени патриоти.
"Да не се спомене изобщо принадлежността му към НФСБ, да се пропусне фактът, че той е издигнат от тази партия, е груба манипулация, която въвежда в заблуда многобройните зрители на Би Ти Ви в най-гледаното време на сутрешния блок", подчертават патриотите и с огорчение допълват, че с това манипулациите не са свършили. При показването на резултатите за общински съветници общата листа била представена само като такава на ВМРО, а не на коалицията, както би следвало да е.
"И ако за водещия на предаването Антон Хекимян и редакторите на сутрешния блок може да се приеме, че просто не са запознати с кандидатурите и листите, че са се предоверили и не са имали време да ги проверят, какво да кажем за представителя на „социологическата агенция „Маркет линкс“? Който не само не реагира на погрешното представяне на Славчо Атанасов в графиките, но и „тежко и авторитетно“ обясни какви шансове по традиция имала листата за съветници на… ВМРО? Нали тази агенция уж е извършила „професионално“ социологическо проучване? Как формулираш въпросите си и как правиш изводи, ако не си наясно кои политически сили издигат и подкрепят кандидатите, какви партии и коалиции участват в изборите? А ако си наясно, защо допускаш зрителите на Би Ти Ви да бъдат манипулирани? Защо въвеждаш в заблуждение симпатизантите на НФСБ в Пловдив, че Славчо Атанасов не е кандидатура на предпочитаната от тях партия, че листата за общински съветници не е обща за коалиционните партньори НФСБ и ВМРО-БНД?", пишат още от НФСБ в отвореното си писмо.
За справка в настоящия Общински съвет в Пловдив НФСБ има 5 общински съветници, а ВМРО - 3-ма. Припомняме, че двете партии обединиха усилията си и ще излязат с обща листа и кандидат-кмет в Пловдив.
Според Галъп Славчо Атанасов ще бие в Пловдив - на първи тур той събира 30 % срещу 26 % на кандидата на ГЕРБ Здравко Димитров-Зико, а на втори е сигурен победител с комфортна преднина от 10 %.
Славчо Атанасов бе близо до победата и през 2011 и 2015 година, но субективни и публично известни причини, за които знае цял Пловдив го спряха да се върне в кметския кабинет.
През 2011 година той сътвори невиждан прецедент - превърна се в единствения кмет в България, който губи изборите с повече гласове, отколкото е спечелил четири години по-рано. Рекордно висока избираема активност в гетата и съмнителни резултати в някои от секциите, контролирани от ГЕРБ, подариха тогава победата на Иван Тотев. По същата схема Тотев спечели и втория си мандат.