24 август 1995: Истерията около Windows 95
За представянето на новия продукт „Майкрософт“ провежда маркетингова кампания за 300 млн. долара
На днешната дата през 1995 г. „Майкрософт“ (по това време технологична компания с 6 млрд. долара от продажби и 17 800 служители) представя най-новата си операционна система пред света.
„Ню Йорк Таймс“ определя кампанията по пускането на Windows 95 в продажба като „най-сензационното, безумно и скъпо представяне на компютърен продукт в историята на индустрията“ за времето си, пише vesti.bg.
„Старт“ менюто се ражда с Windows 95
Познатият на всички бутон с опции за търсене, изключване, рестарт и прочее се появява в левия долен ъгъл на екрана на всички ползватели на операционната система именно след ъпдейта ѝ през 1995 г.
За да запознае света с новите възможности на Windows, „Майкрософт“ провежда маркетингова кампания за 300 млн. долара и „кибер ситком“, на който присъстват звезди като Дженифър Анистън и Матю Пери.
В края на ХХ в. компютрите все още се използват предимно за офис и производство, но Windows 95 въвежда приставка, която да да бъде разбрана от всички.
„Старт“: Какво да стартирам? Стартирай каквото пожелаеш с няколко клика, без безцелно търсене из папки и данни.
Освен това новият Windows прави разчитането на CD-ROM възможно и улеснява достъпа до мултимедийни данни.
Гейтс и „Майкрософт“ се погрижват системата да бъде максимално достъпна и разбираема за обикновените граждани.
Откриването в полунощ
също се превръща в печеливша стратегия. Много магазини за електроника пускат продукта в продажба в полунощ, а хиляди се редят на опашки пред вратите, за да успеят да се докопат до сензационния продукт.
Пускането на Windows 95 в продажби жъне огромни успехи и предизвиква масова истерия по купуването му.
Само за първите пет седмици са продадени над 7 млн. копия на операционната система, превръщайки я в най-популярната за времето си.
Операционната система Windows 95 остава в историята и почти всеки може да си спомни за нея.
През 2019 вече софтуерният гигант „Майкрософт“ стана третата американска компания, след Apple и Amazon, която преминава психологическата граница от 1 млрд. щатски долара капитализация.
От компанията се похвалиха и че трите основни направления в дейността й се представят много добре. Приходите на бизнес решенията, включващи Office, LinkedIn и Dynamics са 10.2 млрд. щ. долара, при клауд и сървърните услуги и продукти този показател е 9.7 млрд. щ. долара, а при потребителските (включително Windows, Xbox и Surface) – 10.7 млрд. щ. долара.