×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как точно ще работи тол-системата


Как точно ще работи тол-системата
Михаел Вебер от Kapsch обясни как реално камерите ще засичат превозните средства © Цветелина Белутова
17 Август 2019, Събота, 09:28 ч.
Автор: Флагман.бг, снимка: Вестник КАПИТАЛ

Бавно и полека започва тестването й, както и информиране на транспортния бранш какво точно се изисква от тях

На 16 август 2017 г. в сградата на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) имаше голям брой журналисти, камери и фотоапарати. Причината - отваряха се офертите в търга за изграждане на тол-система, пише вестник Капитал.

Две години по-късно, АПИ събра отново журналистите, но този път да им обясни как на практика ще работи тол-системата, какво е изградено досега и какво предстои.Въпреки че толът още не функционира реално, не събира пари и предстоят много ключови стъпки за завършването на процеса, АПИ формално е приела системата от изпълнителя Kapsch, което означава, че държавата е неин собственик и носи отговорността.

Обясненията предстоят

На представянето присъстваха председателят на управителния съвет на АПИ Георги Терзийски, членът на УС Олег Асенов (който до съвсем скоро беше шеф на Националното тол-управление) и Михаел Вебер, представителят на фирмата изпълнител Kapsch и директор на "Капш телематик технолоджис България". От думите им стана ясно, че тепърва в следващите месеци ще се правят разяснения на транспортния бранш за това как да подават данни и как ще бъдат таксувани. От вторник, 20 август, из страната ще се провеждат информационни срещи с представителите на бизнеса, за да ги подготвят за момента, в който ще се въведе реално системата.

В момента не се събират пари, а държавата само ще събира данни за движението по пътищата на тежкотоварните автомобили, на база на които щяла на по-късен етап да реши какви ще са тарифите на таксите и какъв ще е обхватът на републиканската пътна мрежа, който ще се таксува.

Технологията

От АПИ казват, че нашата система е най-модерният вариант - GNSS базирана, т.е. на база GPS. Затова и няма да видите пунктове, на които да се спира и плаща. Тежкотоварните превозни средства ще могат да ползват маршрутни карти, бордови устройства, които се закупуват отделно, или вече инсталираните в автомобилите GPS тракери.

"До момента са преоборудвани 100 съществуващи рамки по пътищата и са построени 100 нови. Всяка портална рамка разполага с лазерен скенер и камери. Освен това има и сензори за претегляне на МПС в движение, но те все още не са инсталирани навсякъде", каза Вебер. 

Когато превозното средство приближи до рамка, скенерът се включва и констатира какъв вид е то. Правят се две снимки - на предния и задния регистрационен номер. Прави се проверка дали номерата съвпадат и ако се установи проблем, информацията се изпраща към центъра за валидиране на данни. "Може да се изиска от системата да се направи допълнителна снимка от обзорната камера и тази информация да се изпрати също към центъра за валидиране", обясни представителя на Kapsch.

Ако всичко с регистрацията на превозното средство е наред, информацията се изтрива автоматично.

Карта с местата на рамките не се предоставя, като неофициалното обяснение е, че са обект на национална сигурност и е опасно. Все пак обаче те би трябвало да са видими по пътната мрежа - става въпрос за огромни съоръжения, дълги 40 м (по думите на Михаел Вебер), които се забелязват отдалеч.

Как ще се събират данни сега

Засега ще се ползва само ръчно деклариране на тол - т.нар. маршрутна карта. С нея се въвеждат шест точки в системата - съответно начало и край на избраният маршрут, който шофьорът иска да измине, както и междинни точки, за да посочи конкретното трасе. Картата е валидна едно денонощие, т.е. шофьорът има право да измине този път в рамките на 24 часа, което, разбира се, има своите ограничения. Ако автомобилът се развали например и шофьорът не може да го измине за това време, поема сам риска за това.

Покритието на пътната мрежа, с което се работи сега, е 6 хил. км, като Олег Асенов уточни, че с примерните тарифи от 18 и 25 ст. на км, определени на последния Обществен консултативен съвет за тол-системата, трябва да се осигурят годишни приходи от около 600 млн. лв. От електронните винетки за леки автомобили АПИ събира отделно още 200 млн. лв. 

Информационни пунктове из страната

Четири демонстрационни центъра ще отворят в София, Пловдив, Русе и Варна, като там заинтересованите лица ще могат да получат информация за тол-услугата. "Целта на тези центрове е да може да бъде показана функционалността на системата, която днес стартира в техническа експлоатация", обяви Олег Асенов. На място служители на АПИ ще показват как се работи с маршрутна карта. Там ще се събира и обратна връзка от превозвачите, уточни Асенов.


В категории: Пътна обстановка


Флагман.БГ Получи пръстен за 80 бона Получи пръстен за 80 бона 26/01/2025, Неделя 11:45 1
Флагман.БГ Обраха точките в... Обраха точките в... 26/01/2025, Неделя 11:30 0
Флагман.БГ Тя харчи 216 000 долара на ден Тя харчи 216 000 долара на ден 26/01/2025, Неделя 11:00 1
Флагман.БГ Сериозно напрежение в София Сериозно напрежение в София 26/01/2025, Неделя 10:38 2
Флагман.БГ Огромна любовна драма заради... Огромна любовна драма заради... 26/01/2025, Неделя 10:10 0
Флагман.БГ Звучен скандал с именит боксьор Звучен скандал с именит боксьор 26/01/2025, Неделя 09:45 0
Любопитни избори в Беларус
Любопитни избори в Беларус 26/01/2025, Неделя 09:21 2
Той включи турбото
Той включи турбото 26/01/2025, Неделя 09:00 1
Жесток проблем в България
Жесток проблем в България 26/01/2025, Неделя 08:40 7
3
Коментара по темата
3.
дядо
17.08.2019 12:33:55
1
4
Само идиотизиран демократ не проумява,че "ТОЛ" системата ще работи за чужди джобове,както всичко работещо в България.
Народа ще плаща заемите на великия правяч на магистрали,а чужди фирми ще събират парсата...К'во да обясняваш на демократски идиотизиран избирател,за него комунистите СССР и най-вече Путин са виновни,че се е насрал!
2.
Hah
17.08.2019 11:48:51
1
4
Тия пак го измислиха по най сложния начин да може да се объркват хората и да глобяват . На май.ка ви в терлика
1.
Попвълчев
17.08.2019 11:02:38
2
3
Преди говореха за милиард, сега намалиха очакваните приходи почти наполовина и накрая като заработи май ще покрива само разходите за заплатите на хилядите назначени за контрольори.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Обичаният актьор Георги Стайков е закотвен в жилището си Обичаният актьор Георги Стайков е закотвен в жилището си Той страда от много тежка болест Получи пръстен за 80 бона Получи пръстен за 80 бона Гани е много щастлива Обраха точките в... Обраха точките в... Социалните мрежи Фатален пожар в Стара Загора Фатален пожар в Стара Загора Почина възрастен мъж Сериозно напрежение в София Сериозно напрежение в София Не улица, а кален път: Как строеж "изяде" асфалта в столичен квартал 15 души в Бургаско се оказаха с кредити, без да са теглили такива 15 души в Бургаско се оказаха с кредити, без да са теглили такива Най-младата измамена е 25-годишна, потърпевшите могат да потърсят правата си в съда, за обявяване на нищожни сключваните договори Народни рецепти срещу грип: Ето лекове, които могат да ни помогнат Народни рецепти срещу грип: Ето лекове, които могат да ни помогнат Как да се предпазим от болести чрез природната медицина? В село Дълги Дел използват интересни хитрини... Грандиозно спортно събитие в Бургас Грандиозно спортно събитие в Бургас Престижна световна организация гласува доверие на общината и родната ММА федерация Жесток проблем в България Жесток проблем в България Има остър недостиг на... Днес могат да почерпят... Днес могат да почерпят... Носещите имена Живко, Живка и Зоя.  
Четири сценария за прекратяване на войната: Тръмп е на ход Четири сценария за прекратяване на войната: Тръмп е на ход Има добър, но и кошмарен вариант за Киев Тя харчи 216 000 долара на ден Тя харчи 216 000 долара на ден Съпруга е на милиардер от Дубай Огромна любовна драма заради... Огромна любовна драма заради... Котарак Звучен скандал с именит боксьор Звучен скандал с именит боксьор Душманин на известен българин влиза в затвора Любопитни избори в Беларус Любопитни избори в Беларус Кандидатът е един Той включи турбото Той включи турбото Мбапе с хеттрик Паника сред транссексуалните жени затворници в САЩ, Доналд Тръмп ги праща в мъжки затвори Паника сред транссексуалните жени затворници в САЩ, Доналд Тръмп ги праща в мъжки затвори Адвокати отчаяно се борят срещу новия указ Избра да е държанка на милионер, глези я, но дали е щастлива? Избра да е държанка на милионер, глези я, но дали е щастлива? „Аз правя на моя мъж почти перфектни яйца на очи за закуска, а в замяна той ми купува чанти, дрехи, подарява ми екзотични екскурзии", споделя тя Мелания утешава на сръбски и словенски жертви на пожара в Лос Анджелис Мелания утешава на сръбски и словенски жертви на пожара в Лос Анджелис  Президентът Доналд Тръмп също посети Калифорния, за да види опустошенията от горския пожар Щастлива развръзка за Даниела и приятелките й след 477 дни в плен! Лъгали близките им, че са бременни Щастлива развръзка за Даниела и приятелките й след 477 дни в плен! Лъгали близките им, че са бременни Дали й български паспорт докато е в ръцете на похитителите от „Хамас“, за да я освободят
Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Бойко Борисов е изключително добър в едно нещо - да си намери повод да се разсърди. Виц на деня Виц на деня Всички пътища водят към Рим, само в България към автосервиза
Виц на деня Виц на деня В съда.
-Твърдите, че сте хвърляли домати по съседа си, но главата му е в рани.
-Ами те бяха в буркани.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Злобата си личи от километри.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори